Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda odpískala nový sporťák s Wankelem, namále má i motor sám
6.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf Mazdy vyloučil, že by automobilka mohla přijít se sportovním vozem větším než MX-5. A ani rotační motor pěkné vyhlídky na budoucnost nemá.
Na sklonku 90. let minulého století každá z velkých japonských automobilek nabízela sportovní model, který svým potenciálem nejen vyrovnával, ale v mnoha ohledech také překonával konkurenci z Evropy či Ameriky. Nissan měl svůj Skyline GT-R, u Hondy jste mohli požádat o NSX, v případě Toyoty to byla Supra a Mazda jako zastánce rotačních motorů okouzlovala svět kupátky RX-7 a RX-8. Prozatím však pouze ve dvou případech došlo k návratu.
GT-R R35 si můžete koupit již delší dobu a druhá generace NSX taktéž není nedostupná, na novou Supru musíme vyčkat až do roku 2018. Konat se měl rovněž návrat Wankelu, k tomu ale i přes nedávné zmínky o oficiálním požehnání nedojde. Abychom byli přesní, rotační motor se možná vrátí, ovšem pouze jako součást plug-in hybridního ústrojí. To ale nebude pohánět sportovní vůz, s jeho příchodem totiž Mazda už nepočítá.
Tuto skutečnost potvrdil sám šéf automobilky Masamichi Kogai, dle kterého může dojít k obnovení výroby rotačního motoru, ovšem pouze za předpokladu, že „nepůjde o krátký životní cyklus. Musíme splnit budoucí emisní limity. Stále proto nutíme naše vývojové oddělení, aby se pokusilo překonat problémy spojené s emisemi a spotřebou paliva.“
I kdyby se ovšem Mazdě tento oříšek povedlo rozlousknout, k návratu sportovního kupé to nepovede. Kogai jej zcela vyloučil s tím, že roadster MX-5 osazený konvenčním ústrojím je pro automobilku mnohem zajímavější artikl. Pokud se tedy Wankel skutečně vrátí, pak jen jako pohon generátoru pro elektrický masový model.
Kogai popisuje Mazdu jako „sportovní a unikátní“, v jejím portfoliu ale najdeme pouze jeden takový model, a sice již zmiňovanou MX-5. S ohledem na omezený rozpočet se navíc tato situace nezlepší ani na poli konvenčnějších aut, neboť kromě projektu RX nemá zelenou ani návrat divize MPS.
Místo toho se automobilka hodlá v příštích letech zaměřit na zlepšení loajality zákazníků ve Spojených státech, respektive jejich návratnost pro nové modely, která je aktuálně na úrovni 37 %. Od roku 2011 tak sice došlo k desetiprocentnímu nárůstu, Kogai by chtěl tuto míru do pěti let zvednout na minimálně 60 %. V Japonsku se pro Mazdu více než polovina zákazníků.
Amerika je pro automobilku jedním z nejpodstatnějších trhů. Zajímavé je, že Mazda by chtěla tamní zákazníky nadchnout pro dieselové motory. Z toho důvodu také nová generace CX-5 takovým motorem bude nabízena i v zámoří. Mimo to značka ve spolupráci s Toyotou chystá i elektromobil.
Takové jsou tedy plány Mazdy pro příští roky. Pokud jste tedy fanoušci sportovních vozů ze Země vycházejícího slunce, a zvláště těch s rotačními motory, budete se muset porozhlédnout po trhu s ojetinami. Ceny Mazdy RX-8 přitom v posledních letech výrazně klesaly, po tomto oznámení ale dost možná začnou zase růst.



Nová Mazda RX nakonec nebude...
...Wankel by se ovšem vrátit mohl, jako součást plug-in hybridního ústrojí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
dnesExistuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
včeraPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Hyundai po třech letech v tichosti vyřadilo z nabídky svůj luxusní elektrický sedan, za celou dobu ho nekoupil skoro nikdo
8.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025Elektrické fiasko dostalo po 17 měsících zásadně levnější spalovací šestiválec, aby ukončil jeho trápení. A V8 přijde též, přátelé
9.8.2025Rozklad Lotusu pokračuje. Nový šéf po čtyřech měsících skončil, ten předchozí nevydržel ani rok
9.8.2025Bílá vrána za miliardu: Jediná takto továrně lakovaná ikona Ferrari je na prodej, ani 999 milionů na ni vážně stačit nebude
9.8.2025
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 09.06. 19:25 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 09.06. 19:05 - Zajda
- IT poradna 09.06. 09:03 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.06. 08:40 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.05. 22:25 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.05. 20:16 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.05. 14:05 - Vrooom
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch