Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazzanti Millecavalli: nejsilnější Ital odhalen, má rovných tisíc koní
30.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Evoluční verze kupé Evantra se pyšní větším přeplňovaným motorem, přepracovaným podvozkem i modifikovaným bodykitem.
Historie italské automobilky Mazzanti sice není dlouhá, nicméně o to více vzrušení nabízí. Letos se totiž značka konečně vytasila s plně produkčním modelem Evantra, který nakonec zásobuje zadní kola výkonem 751 koní. Ty má na starosti sedmilitrový atmosférický osmiválec, který lze dle vašeho přání spárovat s robotizovaným manuálem, klasickým automatem nebo polozávodní sekvencí.
V kombinaci s hmotností pouhých 1 350 kg pak italské kupé pokoří zrychlení z klidu na stovku za méně než tři sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí přes 360 km/h. Že jde o hodnoty více než působivé, o tom asi není třeba diskutovat. Nicméně pro Mazzanti představují pouze výchozí bod, neboť značka již před časem ohlásila příchod extrémnější verze, jenž se dosud skrývala za označením EV-R.
Na ostrý elektromobil ovšem zapomeňte, místo toho tu máme nejvýkonnější produkční kupé s nálepkou Made in Italy. To nově adoptovalo název Millecavalli, jenž odkazuje na potenciál pod kapotou. Máme tu totiž rovných tisíc koní, jimiž Mazzanti válcuje i LaFerrari, jehož hybridní ústrojí dává k dobru „pouze“ 963 k. Millecavalli pak dále charakterizuje i 1 200 Nm maxima točivého momentu.
Zrychlení na stovku by tak mělo poklesnout na 2,7 sekundy, nejvyšší rychlost značka zatím nezmiňuje. Plné odhalení vozu totiž proběhne až 8. června na autosalonu v Turíně. Do té doby si tak musíme vystačit s informací, že o zmiňovaný výkon se stará 7,2litrový přeplňovaný osmiválec, který je evoluční verzi výše uvedeného atmosférického sedmilitru.
Kromě nové pohonné jednotky se Millecavalli dále pyšní rozšířeným rozchodem kol, karbon-keramickými brzdami Brembo, odlehčenými ráfky OZ Racing a lepivými pneumatikami Pirelli Trofeo R. Kromě toho dostane do vínku i vylepšený bodykit, jehož součástí je mohutné zadní křídlo fungující na principu foukaných difuzorů z F1.
Více budeme vědět po zmiňované premiéře, pročež aktuálně již jen dodáme, že kupé vznikne pouze v 25 exemplářích, přičemž každý se bude montovat ručně na základě specifické objednávky zákazníka. Cena zveřejněna nebyla, nízká ale stoprocentně nebude.


Mazzanti Millecavalli je venku, má 1 000 koní a 1 200 Nm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejčtenější články
Tragický výsledek Volkswagenu ID v dlouhodobém testu: Baterie ztratila skoro desetinu kapacity za pouhé 4 roky
18.7.2025Přiměla by vás sleva 3,2 milionu Kč oproti ceníkové ceně zadat si s téměř nikým nechtěným sporťákem Maserati?
18.7.2025Ford Evropě slibuje návrat dostupných aut. Už mu nevěříme, svůj klíčový model dál bez milosti hází přes palubu
18.7.2025Majitelům tisíců Volv dál hrozí totální selhání brzd kvůli hloupé softwarové chybě automobilky, úřad vydal neobvyklé varování
18.7.2025Land Roveru se přestává dařit. V těžkostech se zbavuje 500 lidí, prý jde o „dobrovolné propouštění”
18.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva