Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 500S: chystaný základní model nabídne 500 koní a nízkou hmotnost
22.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka britské značky se zřejmě ukáže již v březnu v Ženevě. Rok 2016 je pro změnu vyhrazen Spyderu, následně dorazí ještě ostřejší verze GTS.
Britská automobilka několikráte naznačila, že čest jsme dosud měli pouze s horní částí její nabídky, jíž představují třeba modely 650S nebo P1. Již v příštím roce bychom se ovšem měli dočkat také základního modelu. Ten byl dosud znám pod interním označením P13, v sérii bychom se ovšem měli dočkat názvu 500S. Tím máme jasně naznačen potenciál, který se skrývá pod kapotou a za nějž bude zodpovědná odladěná verze 3,8litrového přeplňovaného osmiválce.
Tuto pohonnou jednotku již užívají všechny ostatní modely McLarenu, špatného renomé u zákazníků se však britská automobilka neobává. Její šéf Mike Flewitt totiž prohlásil, že agregát je pouze tři roky starý a jeho vývoj je tak pouze na počátku. Verze použitá v novém základním modelu tak bude de facto zcela jiným motorem, se kterým se bude pojit i méně komplexní podvozek než u McLarenu 650S. Tím pak bude opodstatněna jeho nižší cena.
I přes tento odklon však základní architektura obou modelů bude shodná. Srdcem novinky se tak rovněž stane karbonový monokok, obdobná pak bude i stylizace interiéru zahrnující úzkou středovou konzoli. Otázkou je však venkovní vzhled, neboť zatímco Flewitt hovoří pouze o evolučním odklonu, šéfdesignér Frank Stephanson naznačuje, že v případě McLarenu nejsou dána žádná pevná pravidla. Novinka tak muže být radikálně jiná.
Tato nejasnost by se ovšem měla vyjasnit již v Ženevě příštího roku, kde by měl model 500S debutovat. O dvanáct měsíců později bychom pak měli přivítat otevřenou verzi Spyder, zatímco rok 2018 bude vyhrazen ostré variantě GTS. Ta by přitom měla stavět na ještě razantnějším odlehčování než základní model. Porsche 911 Turbo a Mercedes-AMG GT se tak mohou začít třást.

McLaren 500S se ukázal jen na ilustraci, která příliš odlišný design nepotvrzuje
Mechaniku pak novinka převezme od modelu 650S, její výkon však bude snížen na 500 koní
Zdroj: Winding Road
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva