Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům
7.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britský McLaren byla po roce nucena provést na svém MP4-12C již podruhé některé dílčí úpravy, aby dokázala konkurovat Ferrari Italia.
McLaren se nedokáže smířit s tím, že jeho MP4-12C dostává ve srovnávacích testech od Ferrari 458 Italia co proto. O první nápravu se britská značka pokusila již po několika měsících od uvedení na trh, zjevně to ale nestačilo. Po zhruba roce je tady další modernizovaná verze, o níž bychom bez okolků mohli mluvit jako o faceliftu. Docela brzy...
Co přepracovaná MP4-12C přináší? Především výkonnější motor a rychlejší reakce na plyn. Vidlicový osmiválec o objemu 3,8 litru a přeplňovaný dvojicí turbodmychadel zůstává, ale teď je toho schopen odevzdat více - místo původních 600 koňských sil jich nyní vyprodukuje 625. Neupřesněným způsobem byla revidována také sedmistupňová dvouspojková převodovka SSG (automat by měl řadit rychleji a jemněji) a opět také akustický generátor přivádějící do kabiny zvuk od motoru, aby se McLaren alespoň trochu přiblížil dramatickému projevu V8 ve Ferrari.
Mění se nějakým způsobem dynamika auta? McLaren říká, že při akceleraci na stovku ne, MP4-12C k tomu pořád potřebuje 3,1 sekundy. Mění se ale časy nutné ke zrychlení na 200 a 300 km/h. V prvním případě došlo ke zkrácení o desetinu vteřiny, na celkových 8,8 s, v tom druhém o rovnou sekundu - z 0-300 to vůz teď zvládne za 26,5 s. Mírně se zvýšila také maximálka - o 3 km/h na 333 km/h, průměrná papírová spotřeba 11,7 l/100 km zůstává.
Podle dostupných informací jsou tyto změny výsledkem zpětné vazby od klientů, kterých je dosud asi tisícovka. Novinky se objeví u vozů dodaných od letošního října a spousta z nich bude moci být zpětně aplikována na již prodaná auta. Třeba i systém automatické aktivace světel v dešti nebo brysknější mód klimatizace urychlující výměnu vzduchu v kabině. Bezplatně. Dvě úpravy ale dodatečně udělat nepůjde. Týká se to možnosti zvýšit světlou výšku podvozku o 40 mm vpředu a 25 mm vzadu do rychlosti 60 km/h a ex post náhrady dotykových senzorů otevírajících dveře za jednodušší nenápadná tlačítka.
K dalším novinkám patří třeba kola s novým designem, rozšíření palety laků, a pokud jde o vnější design karoserie, na voze se malinko změnilo pouze logo. Ceny nových aut se podle britského Autocaru zvýší o 7 500 liber na 176 tisíc, v přepočtu 5,53 milionu Kč.










Faceliftovaný McLaren nyní vyprodukuje 625 koní a na 300 km/h se dostane o vteřinu dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 11 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha