Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem
18.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský speciál se podrobil řadě drobných změn. Nejviditelnější je nová kapota s ventilačními otvory, nejdůležitější pak rozšíření zákaznické skupiny.
S novým modelovým rokem nepřichází pouze obměny v rámci běžných automobilů, ale také u závodních speciálů. V případě McLarenu MP4-12C GT3 však není tak výrazná jako u Porsche 911 991 GT3 Cup, kdy sportovní značka ze Zuffenhausenu nahrazovala jednu generaci druhou. Britská automobilka navíc ani není tak sdílná, v případě aktuálního výkonu proto nemůžeme posloužit přesnou hodnotou. Loňská verze přitom nabízela 500 koní, pro letošek však doznala přemapování řídicí jednotky. Je však otázkou, zda homologační pravidla nárůst u 3,8litrového přeplňovaného osmiválce dovolí, či zda McLaren mohl provést pouze změny v průběhu výkonu v nižších spektrech otáček.
Úpravy softwaru ovšem nejsou jedinou modernizací. MP4-12C GT3 modelového roku 2013 bude rovněž těžit z revidované elektroniky, upraveného chladicího systému a nových nárazníků. Nová je také kapota, kde jsou patrné ventilační otvory. Díky tomu by již nemělo docházet k přehřívání, čímž se McLaren stane konkurenceschopnějším v místech s poněkud teplejším klimatem.
Ke změnám pak dojde i mezi zákaznickou skupinou. Zatímco totiž loňská verze byla k dispozici pouze evropským týmům GT, pro letošek může po McLarenu sáhnout kdokoliv od profesionálů až po obyčejné sběratele či závodníky z jiných divizí. I díky tomu nakonec za volantem skončí Sébastien Loeb, jehož závodní tým kupuje hned dva exempláře.
Ceny startují na částce 325 000 GBP (cca 9,5 milionu korun), přičemž kromě výše zmíněného dostáváte také šestistupňovou sekvenční převodovku, 18palcová kola se závodními pneumatikami, stavitelný podvozek, závodní brzdy Akebono, 120litrovou palivovou nádrž nebo volant kopírující pracovní náčiní Jensona Buttona ve formuli 1.







Změny na závodním McLarenu MP4-12C GT3 jsou nepatrnější na přední kapotě, která se pyšní ventilačními otvory zlepšujícími chlazení
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 7 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 8 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 11 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
