Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MSO HS plně odhalen. Dynamiku ale neprozradil, z pozoruhodného důvodu
18.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po včerejším úniku vám aktuálně nejrychlejší silniční McLaren můžeme představit oficiálně. Ani jeden z 25 kusů nebude stejný jako druhý.
O novém McLarenu MSO HS jsme ze široka psali již včera, kdy se ven dostala celá sada oficiálních fotek i část informací. Dnes se k tomuto britskému supersportu musíme vrátit, neboť k dispozici máme všechny oficiální fotografie i další data. Přesto nevíme vše, třeba data o jízdní dynamice či hmotnosti jsou nadále neznámou. To ale ve výsledku není až tak překvapivé, neboť klienti McLarenu se podíleli individuálně na vývoji každého exempláře, a tak dva stejné kusy tedy nenajdete.
Lišit se přitom nebudou jen barvou karoserie a čalounění, ale také designem kol. Odlišné bude i množství použitých dílů z uhlíkových vláken, jež mají vliv na hmotnost. Třeba příplatková karbonová sedadla s vícebodovými závodními pásy ji sráží o 15 kilogramů. A použití Alcantary místo kůže Nappa šetří dalších 3,5 kg.
Finální hmotnost tedy bude kus od kusu odlišná, což pozmění i dynamiku. McLaren by tedy nejspíše při detailní prezentaci musel zveřejnit data všech 25 vozů, což není dost dobře možné. Momentálně tedy musíme vyjít pouze ze zmínek o 3,8litrovém motoru V8 twin-turbo, který je ve všech případech identický a produkuje 688 koní a 700 Nm. Jak moc rychlým ale učiní kterýkoli z kusů, nevíme.
Máme tu nicméně vyšší výkon než u McLarenu 675 LT, za kterým stojí hlavně titanový výfuk se dvěma rozměrnými koncovkami. Maximum točivého momentu se nezměnilo, hmotnost by ale měla být nižší. Očekávat lze tedy zrychlení z klidu na stovku pod 2,9 sekundy, na dvoustovku pak za méně než 7,9 s. Nejvyšší rychlost by přitom mohla přesáhnout 330 km/h. A to jsou velmi působivé parametry.
O verzi Long Tail se přitom nezmiňujeme náhodou, právě zkušenosti z jejího vývoje a výroby napomohly stvoření varianty High Sport. Ta sice původně vzešla ze základního kupé 650S, nicméně McLaren použil pouze holé šasí a zbytek již dotvořil k obrazu každého zákazníka. Nový bodykit by přitom při rychlosti 240 km/h měl produkovat 220 kg přítlaku.
Zásluhu na tom nese odlišný čelní nárazník s bočními stabilizačními spoilery, upravené boční prahy či především rozměrné zadní křídlo. Jeho tvar a funkce byly ovlivněny spoilerem z McLarenu P1 GTR, přičemž posloužit může také jako aerodynamická brzda. Kromě toho mohou zákazníci počítat s několikerým elektronickým nastavením sklonu.
Přesunout se můžeme ještě jednou do interiéru, kde lze zmínit kupříkladu odstranění tlačítek klimatizace. Ta se místo toho ovládá pomocí dotykového displeje, čímž McLaren ušetřil další gramy. Součástí multimediálního systému je přitom i souprava tří kamer a paket McLaren Track Telemetry, jenž napomůže majitelům ve zlepšování schopností na okruhu.
Ve finále pak jen dodáme, že kromě jízdní dynamiky nebyla zveřejněna ani cena. Ta ale bezesporu nebude lidová, koneckonců zmiňovaný McLaren 675 LT startoval na 259 500 librách (cca 8 125 000 Kč). Verze MSO HS pak bude dozajista dražší, přičemž jak jsme již uvedli výše, počítá se pouze se striktně omezenou sérií 25 exemplářů, která byla rozprodána ještě před dnešním debutem.











Vzhled tohoto konkrétního McLarenu MSO HS nás již nepřekvapí, dalších 24 exemplářů se ovšem má v mnoha detailech lišit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
VW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 2 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 4 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva