Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MSO HS plně odhalen. Dynamiku ale neprozradil, z pozoruhodného důvodu
18.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po včerejším úniku vám aktuálně nejrychlejší silniční McLaren můžeme představit oficiálně. Ani jeden z 25 kusů nebude stejný jako druhý.
O novém McLarenu MSO HS jsme ze široka psali již včera, kdy se ven dostala celá sada oficiálních fotek i část informací. Dnes se k tomuto britskému supersportu musíme vrátit, neboť k dispozici máme všechny oficiální fotografie i další data. Přesto nevíme vše, třeba data o jízdní dynamice či hmotnosti jsou nadále neznámou. To ale ve výsledku není až tak překvapivé, neboť klienti McLarenu se podíleli individuálně na vývoji každého exempláře, a tak dva stejné kusy tedy nenajdete.
Lišit se přitom nebudou jen barvou karoserie a čalounění, ale také designem kol. Odlišné bude i množství použitých dílů z uhlíkových vláken, jež mají vliv na hmotnost. Třeba příplatková karbonová sedadla s vícebodovými závodními pásy ji sráží o 15 kilogramů. A použití Alcantary místo kůže Nappa šetří dalších 3,5 kg.
Finální hmotnost tedy bude kus od kusu odlišná, což pozmění i dynamiku. McLaren by tedy nejspíše při detailní prezentaci musel zveřejnit data všech 25 vozů, což není dost dobře možné. Momentálně tedy musíme vyjít pouze ze zmínek o 3,8litrovém motoru V8 twin-turbo, který je ve všech případech identický a produkuje 688 koní a 700 Nm. Jak moc rychlým ale učiní kterýkoli z kusů, nevíme.
Máme tu nicméně vyšší výkon než u McLarenu 675 LT, za kterým stojí hlavně titanový výfuk se dvěma rozměrnými koncovkami. Maximum točivého momentu se nezměnilo, hmotnost by ale měla být nižší. Očekávat lze tedy zrychlení z klidu na stovku pod 2,9 sekundy, na dvoustovku pak za méně než 7,9 s. Nejvyšší rychlost by přitom mohla přesáhnout 330 km/h. A to jsou velmi působivé parametry.
O verzi Long Tail se přitom nezmiňujeme náhodou, právě zkušenosti z jejího vývoje a výroby napomohly stvoření varianty High Sport. Ta sice původně vzešla ze základního kupé 650S, nicméně McLaren použil pouze holé šasí a zbytek již dotvořil k obrazu každého zákazníka. Nový bodykit by přitom při rychlosti 240 km/h měl produkovat 220 kg přítlaku.
Zásluhu na tom nese odlišný čelní nárazník s bočními stabilizačními spoilery, upravené boční prahy či především rozměrné zadní křídlo. Jeho tvar a funkce byly ovlivněny spoilerem z McLarenu P1 GTR, přičemž posloužit může také jako aerodynamická brzda. Kromě toho mohou zákazníci počítat s několikerým elektronickým nastavením sklonu.
Přesunout se můžeme ještě jednou do interiéru, kde lze zmínit kupříkladu odstranění tlačítek klimatizace. Ta se místo toho ovládá pomocí dotykového displeje, čímž McLaren ušetřil další gramy. Součástí multimediálního systému je přitom i souprava tří kamer a paket McLaren Track Telemetry, jenž napomůže majitelům ve zlepšování schopností na okruhu.
Ve finále pak jen dodáme, že kromě jízdní dynamiky nebyla zveřejněna ani cena. Ta ale bezesporu nebude lidová, koneckonců zmiňovaný McLaren 675 LT startoval na 259 500 librách (cca 8 125 000 Kč). Verze MSO HS pak bude dozajista dražší, přičemž jak jsme již uvedli výše, počítá se pouze se striktně omezenou sérií 25 exemplářů, která byla rozprodána ještě před dnešním debutem.











Vzhled tohoto konkrétního McLarenu MSO HS nás již nepřekvapí, dalších 24 exemplářů se ovšem má v mnoha detailech lišit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 10 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Dodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
4.6.2025Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4.6.2025Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva