Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 2013: hybridní pohon má výkon až 916 koní, známe i další detaily
20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská stáj konečně zveřejnila výkony svého hybridního supersportu. Kombinovaná síla dvakrát přeplňované V8 s elektromotorem dodá 916 koní.
Nový McLaren neměl podle svých tvůrců aspirovat na titul nejvýkonnějšího nebo absolutně nejrychlejšího produkčního auta planety. Vždycky tvrdili, že jim jde především o ovladatelnost na okruhu či mimo něj, přesto se hybridní P1 nejvyšším metám přiblížit dokáže, tedy alespoň krátkodobě, pokud bude mít dost energie v přídavných akumulátorech.
Žádná extra porce „šťávy“ to ovšem nebude. Automobilka přesnou kapacitu neuvedla, paket baterií o hmotnosti 96 kg, který je umístěný v jednom bloku mezi posádkou a pohonnou jednotkou, má stačit pouze na deset kilometrů v čistě elektrickém režimu. Již z toho je zřejmé, že o hraní si na ekologii tady naštěstí nejde a McLaren jen zkrátka musí vyhovět normovanému testu spotřeby a neplatit vysoké pokuty za nadprodukci CO2.
Co by vůz dokázal na silnici bez dodatečné zátěže v podobě baterek a elektromotoru, můžeme jen hádat, každopádně když už nic jiného, konečně máme po ruce oficiální výkony. Primárním agregátem je podle očekávání přepracovaný vidlicový osmiválec M838T z modelu MP4-12C. Objem 3,8 litru a dvojice turbodmychadel mu zůstala, místo 625 koní a 600 newtonmetrů dokáže nyní ze svých vnitřností dostat 737 koní při 7 500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 720 newtonmetrů při 4 000 ot./min.
Elektromotor asistuje svými 178 koňmi a točivým momentem 260 newtonmetrů, přičemž kombinovaný výkon obou motorů činí 916 koní a rovných 900 newtonmetrů. Jak si s těmito hodnotami poradí dvojice zadních poháněných kol, není prozatím veřejně známé, nicméně o jejich přenos na silnici se postará sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Abychom nezapomněli, McLaren P1 není pouze hybrid, ale jeho plug-in varianta, takže akumulátory můžete připojit přes nabíječku uskladněnou v zavazadelníku na zásuvku. Plně nabito by mělo být během dvou hodin, i z toho lze usuzovat na kapacitu akumulátorů okolo 8 kWh. Využití této energie pak nebude muset být závislé pouze na uvážení řídicí jednotky, ale řidič ji může mít k dispozici také na požádání pomocí systému IPAS (Instant Power Assist System), ovládaným rudým tlačítkem na volantu po vzoru KERSu z monopostů F1. McLaren tvrdí, že jeho použitím lze dosáhnout reakce pohonu srovnatelné s atmosférickým motorem, realitu ale ukáže až čas.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.











Společný výkon obou motorů je 916 koní, co nám ale chybí, je důležitý údaj o hmotnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Nejnovější články
AUDI odhalilo své první SUV a sál ztichl, vypadá ještě víc jako mihule na kolech
před 2 hodinami
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
včera
Ani Lewis Hamilton možná nezachrání kdysi nadějnou britskou automobilku, v problémech propouští desítky procent zaměstnanců
včera
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
včera
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
včera
Živá témata na fóru
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
