Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní
22.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+video) Okruhový speciál má volant jak formule či sedadla ve stylu DTM. Připravit si ale musíte 65 milionů Kč.
O novém okruhovém speciálu McLarenu již bylo napsáno několik článků, přičemž v polovině srpna jsme se dočkali i slavnostního odhalení. To se však týkalo jen exteriéru, kabinu držela britská značka dosud v tajnosti. Jelikož se ale testování blíží ke svému závěru a samotný vůz za nějaké dva měsíce zamíří ke svým majitelům, rozhodla se automobilka, že je na čase, abychom spatřili nejen venkovní, nýbrž také vnitřní záplavu karbonových vláken.
Slovo „extrém“ přitom nejlépe vystihuje první dojem. Poté, co vstřebáte první šok, si přitom začnete uvědomovat celou řadu detailů, jimž vévodí volant inspirovaný monopostem MP4-23, se kterým Lewis Hamilton v roce 2008 vyhrál titul mistra světa. Z toho důvodu na karbonovém výlisku najdeme i tlačítko na ovládání zadního křídla DRS (Drag Reduction System), mimo to však nechybí ani aktivace elektrické energie IPAS (Instant Power Assist System).
V dalším sledu si pak vaši pozornost žádají odlehčená karbonová sedadla ve stylu DTM, se kterými jsou spojeny šestibodové závodní pásy. McLaren přitom dodává, že v rámci co nejnižší hmotnosti budou skořepiny přimontovány rovnou k šasí a nebudou stavitelné. Je proto logické, že každé sedadlo bude formováno přesně podle postavy řidiče, který si tak bude muset odskočit do Wokingu.
Tento „bonus“ přitom není jediným, který je s pořízením verze P1 GTR spojen. Kromě sedačky ušité na míru totiž skupina zákazníků dostane také ničím neomezený přístup do technologického centra McLarenu, stejně jako k závodnímu simulátoru. Navíc mohou počítat s osobním trenérem a závodním inženýrem, s nimiž dorazí také celý tým techniků.
Úkolem těchto lidí je především snaha o individuální přístup ke každému jezdci, který by následně měl ze svého extrémního speciálu dostat maximum. Již před příjezdem na trať by tak měli zvládat brzdné body a vrcholy zatáček, přímo na okruhu pak budou navyšovat svou rychlost. Ta s ohledem na výkon 1 000 koní rozhodně nebude malá.
Vyvolené skupince tak máme co závidět. Dodat pak již můžeme pouze tolik, že McLaren si veškeré snahy nechá jaksepatří zaplatit. Cena vozu včetně doprovodného řidičského programu totiž byla vyčíslena na 1,98 milionu liber (cca 65,34 mil. Kč). Za to přitom kromě výše zmíněného dostanete i účast v seriálu šesti závodů.










McLaren P1 GTR dostal extrémní karoserii i kabinu. Společně s doprovodným řidičským programem si však zájemci musí připravit 65,34 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 4 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 5 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 7 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 8 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva