Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 GTR: produkční verze odhalena v barvách F1 GTR
18.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový okruhový model odkazuje na legendu z Le Mans z roku 1995. Pod kapotou hostí 1 000 koní, ve srovnání se silniční verzí pak shodil 50 kilogramů.
McLaren P1 GTR rozhodně není novinkou, o které jsme k dnešnímu dni neslyšeli. Britská automobilka však veškeré informace servírovala postupně, díky čemuž jsme si kupříkladu loni v srpnu v souvislosti s výstavou Concours d'Elegance, jež se pořádala v americkém Pebble Beach, mohli prohlédnout karoserii. Souběžně s tím byla zveřejněna také nějaká technická data, na odhalení interiéru však bylo třeba vyčkat až do října. Ani v ten moment ovšem McLaren nepustil do éteru vše.
Na slavnostní premiéru na ženevském autosalonu ovšem v rámci zevrubného představení již čekat nemusíme, neboť Britové svůj striktně okruhový model dnes slavnostně prezentovali celému světu. Sesumírovat si tedy můžeme veškerá dosud známá fakta, ke kterým přidáme i nějakou tu novou informaci. Začít přitom můžeme u válečných barev karoserie, které odrážejí vzhled legendárního McLarenu F1 GTR.
Konkrétně jde o vůz se šasí číslo 06, který byl sponzorován obchodním domem Harrods a v rámci vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans dojel v roce 1995 na třetím místě. Za jeho volantem se přitom střídali Derek Bell, Justin Bell a zejména Andy Wallace, který byl právě tím mužem, jež standardní verzi (respektive v té době již pět let starý prototyp XP5) rozjel na testovací dráze Ehra-Lessien na 391 km/h.
Vzhledem tedy novinka skládá poklonu bývalému nejrychlejšímu vozu světa, tím ale jakékoliv odkazy na minulost končí. Pod kapotou tak nenajdete dvanáctiválcový motor od BMW, nýbrž hybridní ústrojí, které vychází ze standardního McLarenu P1. Oproti silničnímu provedení se však zbavilo velké části eko-balastu, i když s elektromotorem počítá i nadále. Ten přitom asistuje 3,8litrovému osmiválci twin-turbo.
Spalovací jednotka nově produkuje 800 koní (nárůst o 63 k), zatímco výkon elektromotoru narostl ze 178 na rovných 200 koní. Celkově tak můžeme počítat s výkonem 1 000 koní, což dozajista pozmění jízdní dynamiku. Konkrétní data v tomto směru ovšem nezazněla, pročež lze jen dodat, že silniční model naladěný na 916 koní zvládá sprint na stovku za 2,8 s, na dvoustovku za 6,8 sekundy a na 300 km/h za 16,5 s.
Kromě vyššího výkonu se okruhový model pyšní také hmotností nižší o 50 kilogramů. Dosaženo toho bylo aplikací celé řady závodních komponentů, mezi něž patří třeba polykarbonátová okna. Ta jsou navíc napevno uchycená a otevírat lze pouze malá část na straně řidiče. Kromě toho tu máme také více karbonu či nový výfuk, který byl vyroben ze slitiny titanu a Inconelu, přičemž sám o sobě šetří více než 6,5 kg.
Další modifikace vůči silničnímu provedení se projevují v rámci karoserie, která je širší o 80 milimetrů a jíž vévodí masivní křídlo. Jeho vrchol přitom najdeme ve výšce 400 mm nad zemí, což vůči základu představuje deseticentimetrový nárůst. Jím produkovaný přítlak byl pak navýšen o deset procent, při rychlosti 241 km/h tak zadní nápravu McLarenu P1 GTR tlačí k zemi 660 kilogramů.
Mimo výše zmíněné dostala novinka rovněž 19palcová kovaná kola s centrální maticí, která obouvají závodní pneumatiky Pirelli. Podvozek pak klesnul o 50 milimetrů níže k zemi, což je informace, kterou nám technická část představení končí. Dodat ale můžeme kupříkladu cenu, která činí 1,98 milionu liber (cca 74 mil. Kč) a zmínku o dostupnosti. Vůz si totiž mohou koupit pouze majitelé silničního P1.
Ti vůbec poprvé okusí vůz, který si nemohou odvézt do vlastní garáže, během úvodních testů, jež proběhnou na okruhu Silverstone. Naplno ovšem sešlápnou plyn až na španělském Circuit de Catalunya. Kromě toho pak mohou počítat s možností vyzkoušet si firemní simulátor či „pokecat“ se šéfdesignérem McLarenu Frankem Stephensonem.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Produkční verze nového McLarenu P1 GTR se pyšní stejnými válečnými barvami, jaké používal dnes již legendární F1 GTR
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva