Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 odhalil svůj interiér, připravte se na karbonové orgie
12.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno) O McLarenu P1 víme mnohé, do jeho nitra nás ale dosud Britové nepustili. S dneškem vám P1 můžeme konečně ukázat i zevnitř.
Doplněno 13. 2.: Oficiální tisková zpráva britské automobilky McLaren, nově vydaná k trojici obrázků kabiny, skutečně potvrzuje, že uhlíkový kompozit v interiéru byl primárně použitý v zájmu udržení nízké hmotnosti všech komponentů a panelů. Firma z něj pro nový supersport vyrábí kompletní palubní desku, podlahy, prahy i strop (jako součást monokoku), dveře i „plovoucí“ středovou konzoli. Péče o „dietní“ konstrukci dokonce zašla tak daleko, že návrháři ponechali karbon bez transparentního lakování, čímž podle slov McLarenu ušetřili 1,5 kg.
P1 nemá ze stejného důvodu v základní výbavě ani koberečky, pokud si je ale zákazníci objednají, automobilka opět slibuje, že to budou ty nejlehčí možné. Mnoho neváží ani karbonové skořepiny - McLaren uvádí hodnotu jen 10,5 kg pro každou sedačku. Jejich výška bude přizpůsobena přání majitele, každopádně v případě nutnosti bude možné tento parametr změnit v servisu. Vůz bude v sérii vybaven standardními samonavíjecími pásy, auto je však možné za příplatek vybavit závodními šestibodovými pásy.
Zmiňovanou konzoli nám McLaren pořádně neukázal, z profilu je ale vidět, že obsahuje jen minimum ovládacích prvků. Podle sdělení firmy to však nemá na obvyklou výbavu žádný vliv. „P1 zachovává všechny luxusní prvky, jako jsou klimatizace, satelitní navigace nebo na míru naladěný audio-systém značky Meridian,“ tvrdí tiskové oddělení. Nemýlili jsme se ani v případě panoramatické střechy. PR McLarenu se rovněž vzhlédlo ve filmech jako je Top Gun a tvrdí, že chtěli v kabině navodit pocity jako ve stíhacím letounu.
Na případné další podrobnosti o interiéru si podle doporučení automobilky máme počkat do ženevského autosalonu.
O McLarenu P1 píšeme skoro tak často jako o nové Škodě Octavia. Ne snad, že by se zájem o oba vozy ze strany českých čtenářů dal poměřovat, to se jen McLaren snaží, aby o jeho chystaném nástupci legendárního modelu F1 bylo co nejvíce slyšet. A tak ukazuje i neukazuje, odhaluje i neodhaluje a ve výsledku vám tak každý týden můžeme zprostředkovat leda nějaký „štěk”, který je o pár dní později upřesněn nebo dále rozveden. A podobně je tomu také v dnešním případě, třebaže toto rozšíření dosud známých informací je docela významné.
Minulý týden jsme vám ukázali první záběry digitálních přístrojů vozu, což bylo možné považovat i za první pohled do interiéru. Dosud nás do něj McLaren vůbec nepustil - pařížský koncept údajně žádný neměl a později přistižené prototypy jej více či méně skrývaly. Teď už je se skrývačkami konec, i když první pohledy dovnitř jsou takové, že úplně všechno neodhalují.
K dispozici máme tři záběry, z nichž první dva se do interiéru dívají zprava a zdola. Ty odhalují jednak základní architekturu, která je na jednu stranu prostá co množství použitého materiálu, na druhou stranu komplikovaná svým designem. Rozličné kudrlinky se evidentně snaží navázat na tvary karoserie, což je patrné hlavně na vrchní straně palubní desky.
Možná zajímavější je ale míra použití plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Z tohoto materiálu je uvnitř prakticky všechno od vnitřních prahů přes palubní desku až po středový panel. Částečně to jistě bude dáno karbonovým monokokem, něco ale určitě bude také „parádu”, rozumějte odlehčení i tak banálních částí auta. Co nenese stopy CFRP je pak očividně vyvedeno z kůže (čalounění sedadel) nebo alcantary (části palubní desky nebo obšití volantu).
Třetí snímek skýtá pohled na celou přístrojovou desku a část volantu s páčkami pro řazení. Tady je novinek méně, i když další karbonovo-alcantarové orgie doplněné úplným pohledem na všechny tři části digitální přístrojovky také má svou hodnotu.
Co dále můžeme dodat? Jeden ze snímků ukazuje průhlednou střechu. Nejsme si jisti, jestli na tom přišla někdy v minulosti řeč, podle nás ale zatím ze strany McLarenu nezaznělo, že by auto mělo mít panoramatickou střechu nebo být dokonce targou. Podrobnosti jsou ale zatím zahaleny tajemstvím, však o čem by nám McLaren vyprávěl během dalších týdnů, které zbývají do ženevské premiéry? Více tedy zase příště...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.




Takhle si McLaren představuje spartánský luxus, jinak se výsledné dílo nazvat nedá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 8 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 10 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 11 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva