Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren poprvé ukázal vzhled nového F1, víme víc i o jeho výkonu a poslání
22.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka s kódovým označením BP23 bude nejrychlejší model značky. Jeho posláním ale nebude okruhové řádění, bude to extrémní polykač kilometrů.
O novém McLarenu s kódovým označením BP23 se v poslední době mluví poměrně často. Není to překvapivé, přece jen jde o nástupce jednoho z nejikoničtějších a nejrychlejších vozů planety, modelu F1. Stejně jako originál přitom dostane novinka do vínku interiér s koncepcí 1+2, pohonné ústrojí ovšem bude diametrálně odlišné. Namísto atmosférického dvanáctiválce a manuální převodovky se totiž nastěhuje hybridní jednotka doplněná automatem.
„Všichni u McLarenu jsme automobiloví nadšenci, milovali bychom auto s manuálem a V12, ale tohle je 20 let stará minulosti. Nejsme nikterak vázáni na počet válců, jsme vázáni na výkon a vzrušení,“ uvedl ke změnám pod kapotou šéf značky Mike Flewitt. Přitom dodal, že obojího, tedy výkonu a zábavy za volantem, by se všem 106 zákazníkům mělo dostat měrou vrchovatou.
Nástupce McLarenu F1 bude totiž nejvýkonnějším a také nejrychlejším vozem, jaký kdy automobilka vyrobila. Konkrétní data nám Flewitt sice nechce prozradit, neboť by tím „zkazil moment překvapení“, rozhodně ale nepůjde o nic, nad čím lze mávnout rukou. Stačí jen vzpomenout na model P1, který taktéž disponoval hybridní technikou. Tato soustava přitom celkově produkovala 917 koní.
Je však třeba si uvědomit, že P1 dostal do vínku 3,8litrový agregát (naladěný na 737 koní). Projekt BP23 ovšem již disponuje novým čtyřlitrem, který prozatím dává pod kapotou modelu 720S k dobru 720 koní. Stoprocentně jej ale půjde snadno vyladit na 800 či více koní. Souběžně s tím dorazí zcela nový elektromotor, který má překonat výkon 179 koní toho předchozího.
Zdá se tedy, že novinka se přiblíží nebo dokonce překoná hranici tisíce koní, načež lze očekávat zrychlení z klidu na stovku v teritoriu Bugatti Chiron, tedy někde okolo 2,5 sekundy. Nejvyšší rychlost ale očekáváme zhruba na úrovni modelu P1 (350 km/h), nikoliv ve sférách konkurenta z Molsheimu (420 km/h) či originálního McLarenu F1 (386 km/h).
Britové totiž chtějí jít u novinky cestou luxusního GT. Vůz tedy má spíše disponovat schopností překonávat ve vysokých rychlostech za naprostého komfortu celé kontinenty, než aby na závodních okruzích sázel jeden rekord za druhým. S tím bude souviset i rozsáhlá sériová výbava, hmotnost ovšem McLaren hodlá i navzdory hybridnímu ústrojí držet na uzdě.
Hybridizací se ostatně automobilka hodlá zabývat také u zbytku portfolia, neboť do roku 2022 má jistou formu alternativního ústrojí dostat polovina modelů. Největším kandidátem na spárování spalovacího motoru a elektromotoru je přitom základní řada Sport Series, u které se oproti modelu 720S počítá s downsizingem.
Nástupce modelů 540C, 570S a 570GT by totiž měl dostat do vínku přeplňovaný šestiválec, u kterého menší počet válců a nižší objem bude suplovat právě elektromotor. Souběžně s tím lze očekávat také novou generaci karbonového šasí, která bude pro veškeré hybridní modely McLarenu klíčová, a to kvůli oné hmotnosti.
„V případě modelu P1 hybridizace navýšila hmotnost o 140 kilogramů,“ dodává Flewitt. „Abychom tedy dosáhli neutrality, je třeba nalézt způsob, jak 140 kilo srazit někde na zbytku vozu. To je velmi těžké, ale pokud se dostaneme alespoň do blízkosti této cifry, budeme profitovat jak z nízké hmotnosti, tak z vysokého výkonu.“
Dá se přitom předpokládat, že odlehčovat se bude primárně u onoho šasí, další úspory lze dosáhnout právě oním downsizingem. Na bližší podrobnosti si musíme počkat, stejně jako na další zakázkové projekty. Mluví se totiž o tom, že divize MSO by na bázi projektu BP23 stvořila i jednomístný okruhový speciál či čtyřmístný model.
Půjde ovšem již o zcela nové vozy, samotný nástupce McLarenu F1 totiž vznikne pouze jako silniční kupé s nadmíru aerodynamickou karoserií, jíž nám částečně odhaluje nová ilustrace. O otevřeném modelu se pak sice interně diskutovalo, s ohledem na zaměření vozu byl ale shledán jako nevyhovující.


Nová ilustrace projektu BP23 odhaluje efektivní aerodynamiku...
...ta předchozí pro změnu naznačovala koncepci interiéru 1+2
Posloužit pak ještě můžeme i předchozími neoficiálními retušemi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 10 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
dnes
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha