Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese
6.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Některým by snad nemusel jejich McLaren přijít dostatečně originální, ti však nemusejí hledat pomoc tunerů. MSO úpravy doplňuje i nižší hmotností.
Britská malosériová automobilka ráda připomíná, že má také oddělení McLaren Special Operations (MSO), u kterého si mohou majitelé nechat třeba svůj Mclaren MP4-12C ověsit dalšími prvky z karbonových vláken. Jako by jich už tak nebylo dost na tradičním monokoku.
Tahle divize supersportovní značky byla založena zpět v srpnu 2011 a od té doby jsme od nich viděli několik docela zajímavých vozů, jako je McLaren MP4-12C High Sport nebo batmanovský X-1. Nyní se představuje koncept MSO, který oproti sériovce (dá-li se tak nějaký McLaren vůbec nazvat) získal řadu karbonových vylepšení (to už tady také bylo) jako je přední kapota, modifikovaný přední nárazník s lízátkem, zadní mohutný spoiler či zvýrazněné střešní a další otvory, které slouží pro proudění vzduchu k motoru. Karbonu je tu zkrátka víc než kdykoli předtím.
Zadní spoiler už u klasické verze MP4-12C slouží jako aerodynamická brzda a zde je údajně ještě o něco účinnější. Abychom se ale nebavili pouze o karbonu, musíme zmínit i redukci neodpružených hmot pomocí lehčích kol nového designu a jejich titanových šroubů. Nakonec nejde jen o neodpružené hmoty, nýbrž také snížení celkové hmotnosti díky lehčím komponentům v motoru. Jedná se sice jen o detaily typu kryt sání, ale v této kategorii vozů se počítá doslova každý gram.
Koneckonců uhlíková vlákna posloužila také ve dvoumístném interiéru, kde je z něj vyrobena celá přístrojová deska. Oproti standardu je obohacena integrovanými diodami pro včasné přeřazení. Že by se ale nějak manipulovalo s výkonem přeplňovaného osmiválce, to se říci nedá. V případě High Sportu ho však umějí zvýšit o 76 koní na hodnotu 676 koní, takže by to neměl být v případě zájmu zákazníka vůbec žádný problém. Ceny těchto úprav vám zřejmě řeknou až v pomyslné VIP-místnosti...
Ještě více karbonu, oddělení Special Operations se zaměřuje na nižší hmotnost, motor však nechává beze změn
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva