Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes A 45 AMG: 355koňová zbraň proti BMW M135i prakticky odhalena
1.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes ukázal novinářům poslední prototyp vlastně vůbec prvního hot hatche s hvězdou na čele. Svůj vzhled ani parametry už v podstatě neskrývá.
Teprve včera jsme vás informovali, že Mercedes by mohl začátkem příštího roku ukázat v Ženevě zvláštní výkonný vůz - B 45 AMG. Jestli se to stane, nebo nikoli, to uvidíme zřejmě až začátkem roku, zcela jistě se ale v nejbližších měsících představí světu první Mercedes, který si bez okolků může říkat hot hatch - A 45 AMG.
To není tajemstvím delší dobu a stejně tak se už mnoho měsíců ví, co tento model přibližně nabídne. Vidět jsme mohli i to, jak se projevuje v akci a to rovnou na Nordschleife. Mercedes si pozornosti médií nad postupným přibližováním této novinky realitě evidentně užívá, a tak jej sám citelně přiživil - pozval si novináře, aby jim ukázal vůz v akci a při tom odhalil i řadu předběžných specifikací. Uvolněny byly také nové fotky, které zachycují ostrého německého hují ostrého německého hocha s prozatím nejmenším maskováním, navíc v dosud neviděné, sytě žluté barvě.
Samotný pohled na vůz tedy mnoho neodhaluje. Viditelné prvky jsou prakticky stejné jako u standardního Áčka v provedení Sport a nedá se čekat, že by i prozatím stále skrývané nárazníky nabraly dramaticky odlišnou vizáž. A to samé pak lze říci o interiéru. To ale jistě není chyba, neboť právě verze A 250 Sport okouzlí svým vzhledem i pojetím vnitřku, co ji ale ke skutečnému hot hatchi chybí, je technika. Právě tu nabídne A45 AMG značně odlišnou.
Kolegům nebylo umožněno vůz řídit, byli pouze svezeni, ale o to více se mohli vyptávat a vůz zkoumat. Už v tuto chvíli se proto ví přesné parametry motoru. S kódovým označením M132 bude vycházet ze stejných základů jako 210koňové provedení M274. Při objemu 1 991 cm3 ale s použitím jediného turbodmychadla typu twin-scroll pracujícím s tlakem až 1,8 baru nabídne výkon nejvýše 355 koní při 6 600 ot./min, točivý moment bude vrcholit na hodnotě 450 Nm v zatím neznámých otáčkách. To jsou lepší parametry než u konkurenčního BMW M135i, i když je pochopitelně otázkou, jak moc bude nižší objem znamenat pro civilizovanost projevu jednotky. Britští kolegové říkají, že ne mnoho, ale vůz zatím neřídili a i tak byl jeho projev za automatickou převodovkou.
Ta se bohužel stane pro novinku standardem, ručně řazené skříně se u AMG prostě nenosí. Ta sedmistupňová, „mercedesí”, bohužel nemá nejlepší pověst, a to ani v provedení DCT (tedy se dvěma spojkami), které se objevilo už v A 250. Tobias Moers, šéf vývoje AMG, ale ujišťuje, že v A 45 AMG to je úplně jiná káva a převodovka bude především mnohem rychleji reagovat na pokyny řidiče v „manuálním” módu.
O přenos výkonu se dále stará pohon všech kol, i ten bude standardem. O přenos síly na zadní kola se postará vícelamelová mezinápravová spojka o rakouské Magny a půjde tedy zřejmě o připojitelný pohon. I s tím se ovšem dá pracovat různě a první jízdy prý ukázaly, že vůz nemá problém ani s powerslidy v „rallye-stylu”, tedy průjezdy zatáčkami bokem napřed se všemi protáčejícími se koly. Řízení dostalo elektrický posilovač, ale aspoň s pevným převodem, M135i má standardně variabilní.
Podvozek pracuje se zavěšením McPherson vpředu a víceprvkovým řešením vzadu a má jiné pružiny, tlumiče, stabilizátory i kompletně novou elastokinematiku zadní osy. Byl dále rozšířen (přesnou hodnotu zatím nevíme) a snížen (o 25 mm) oproti A 250 Sport. Kola budou standardně 18" s pneumatikami Dunlop Sport Maxx o rozměru 235/40 R18.
Co se týče dynamiky, má být A 45 AMG schopno zrychlit na stovku v čase kolem 5 sekund, pravděpodobně si přitom nenechá ujít příležitost „zesměšnit” zmíněnou M135i, který totéž zvládá za 4,9 s. Jack Rix z Auto Expressu dokonce odhaduje, že by vůz měl být schopen dosáhnout rychlosti 100 km/h v čase 4,5 sekundy - s 355 koňmi, pohonem všech kol a automatem s launch control to rozhodně nelze vyloučit. Maximální rychlost vozu má činit až 270 km/h, to pokud si koupíte příplatkový omezovač. Standardně bude k dispozici nejvýše tradičních 250 km/h. A když už jsme u provozních záležitostí, normovaná kombinovaná spotřeba se má dostat pod 7 litrů benzinu na 100 km, ale netřeba pochybovat o tom, že při ostré jízdě bude mnohonásobně vyšší. Však už 210koňová verze v našem testu sahala po třicítce.
Jak vidíte, o novince víme už prakticky vše, pozdější formální představení přinese pouze mírné upřesnění výše zmíněného, neboť už tyto informace pocházejí přímo od Mercedesu. Pokud se ptáte na cenu, Britové mají A 45 AMG slíbené za částku nižší než 36 000 liber, což je něco kolem 1,1 milionu Kč. Podobnou cifru pak můžeme očekávat i u nás, neboť M135i v Česku začíná na hodnotě 1 055 000 Kč a Mercedes si asi netroufne jít o mnoho výše, maximálně dorovná částku, za kterou bude k mání M135i xDrive s pěticí dveří.
Kdy to všechno lze očekávat? Krátce po ženevském debutu, tedy v první polovině příštího roku. Těšíte se?





Toto jsou prozatím nejlepší záběry Mercedesu A 45 AMG. Je zřejmé, že mnoho se toho už nesnaží skrývat ani z hlediska vzhledu a vůz je je prkaticky hotový
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Kupci čínských aut zjišťují, že jejich auta byla pojištěna ještě dřív, než je vůbec koupili, praskla tak další levárna
před 32 minutamiNejvětším prodejním hitem VW je dnes velké levné rodinné auto. Za 250 tisíc Kč nabízí víc než Škoda Octavia za 2,5násobek
před 2 hodinamiMercedes potichu zastavil dodávky nových elektromobilů do USA. Firmu táhnou ke dnu, zisky klesly o 56 %, dole jsou i prodeje a obrat
před 3 hodinamiDodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
včeraProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Rychlodotazy 07.30. 20:36 - Kavis
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan