Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG

Daimler připravuje nové varianty třídy A. Kromě špičkové A45 AMG již brzy nabídne pohon všech kol 4Matic a slabší zážehové i vznětové motory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG

26.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Daimler připravuje nové varianty třídy A. Kromě špičkové A45 AMG již brzy nabídne pohon všech kol 4Matic a slabší zážehové i vznětové motory.

Pět již prodávaných čtyřválcových motorů nového Mercedesu třídy A s výkony od 109 do 211 koní v současnosti pohání výlučně přední kola. Prvním áčkem s pohonem obou náprav se stal nebo spíše stane model A45 AMG s přeplňovaným dvoulitrem produkujícím výkon 355 koní a točivý moment 450 newtonmetrů, který se s částečnou kamufláží již ukázal i na Nordschleife a svou veřejnou premiéru bude mít na březnovém ženevském autosalonu. Technika 4x4 s vícelamelovou mezinápravovou spojkou od Magny však nezůstane výsadou verze AMG.

Termín uvedení na trh je pro tuto chvíli neznámý, kolegové z francouzského magazínu L'Automobile nicméně tvrdí, že se 4Matic objeví rovněž v kombinaci se slabšími jednotkami. Jistě nepůjde pouze jednu motorizaci, to by se Mercedesu nemuselo vyplatit, neoficiálně je však prozatím potvrzený jen typ A 250 s motorem 2,0 turbo o výkonu 211 koní, a proslýchá se, že v dieselových variantách se pohon všech kol neobjeví před rokem 2014.

Mercedes se však pokusí přivábit další klientelu nejen čtyřkolkami, které mají samozřejmě za cíl přetáhnout část zákazníků od BMW, Audi a možná i Volkswagenu, ale také několika novými motory, které pomůžou snížit ceny. Základním zážehovým motorem je dnes verze A 180 s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 122 koní, do budoucnosti se však počítá s Mercedesem A 160, který dostane identický motor bez turbodmychadla a výkon od 100 do 110 koní.

Mezi dieselovými motory stojí na nejspodnější příčce A 180 CDI BlueEfficiency s malou patnáctistovkou od Renaultu, disponující 109 koňmi, dlouho tam ale nezůstane. Proslýchá se, že Mercedes převezme také jeho podladěné provedení s výkonem kolem 90 koní (označené buď jako A 150 nebo 160 CDI), které by se mělo stát základem pro extrémně úsporné áčko se spotřebou jen 3,4 litru nafty na 100 km (o 0,4 l méně než 180 CDI).

K nízkým provozním nákladům si konstruktéři nepomůžou pouze snížením výkonu, ale ke slovu by se měly dostat i jiné obvyklé triky, jako jsou pneumatiky s nižším valivým odporem, upravená aerodynamika, stop-start a dost možná i rychlostní skříň s delšími převody nebo alespoň upraveným finálním převodem v rozvodovce. Mercedes tedy má s novým Áčkem ještě velké plány...


Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG - 1 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 001Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG - 2 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 002Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG - 3 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 003Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG - 4 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 004Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG - 5 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 005Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG - 6 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 006Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG - 7 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 007Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG - 8 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 014Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG - 9 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 015
První verze s pohonem všech kol bude A45 AMG, následně se začne mezinápravová vícelamelová spojka montovat také do typu A 250

Zdroj: L'Automobile Magazine

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše