Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes AMG GT vydrží ve výrobě do roku 2020, pak jej nahradí nové SLS
8.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Déle než šest let se druhý model AMG vyrábět nebude. Dorazit přitom má ve třech verzích, z nichž vrcholná Black Series slibuje až 580 koní.
Vypadá to, že osud nového sportovního modelu z Affalterbachu je zpečetěn ještě dříve, než tento vůz vůbec stihl vyjet na veřejné silnice nebo mít premiéru na některém světovém autosalonu. Přesto již třícípá hvězda plánuje, že v roce 2020 ukončí výrobu chystaného Mercedesu AMG GT. Na jeho místo pak pro změnu nastoupí nová generace modelu SLS, čímž se role obrátí. Právě za novodobá „racčí křídla“ totiž AMG GT hodlá zaskočit.
Tím se nám vyjasnily veškeré pochybnosti, které o těchto dvou modelech panovaly. Ačkoliv už je známi, že výroba Gullwingu skončí letos v květnu a na jeho místo (tak trochu, nepůjde o přímého nástupce) nastoupí zmiňované AMG GT, stále nebylo jasné, zda divize z Affalterbachu nerozšíří po pár letech své portfolio na dva modely. Nyní je ale očividné, že se tak nestane - nový sporťák si tak odbude svou premiéru v Paříži a do prodeje zamíří na počátku příštího roku.
Jak už padlo i v tomto článku, AMG GT není plnohodnotným nástupcem Mercedesu SLS, ale místo toho míří o kategorii níže. Stát tedy bude okolo 3,3 milionu Kč, přičemž postavit se hodlá vozům jako Aston Martin V8 Vantage nebo Porsche 911 Carrera S. Z toho důvodu máme počítat s výkonem okolo 520 koní. V roce 2016 by ovšem měla dorazit i slabší verze, která nabídne „jen“ 480 k.
Nabídka se ovšem bude rozšiřovat také druhým směrem, i když ne tak brzo. Zvažovanou verzi Black Series bychom totiž měli spatřit až v roce 2018. Na druhou stranu však hodlá nabídnout až 580 koní, což v kombinaci s nízkou hmotností (základní verze má vážit 1 480 kg, tedy o 140 kilo méně než SLS) slibuje působivou jízdní dynamiku.
Zajímavé je, že i přes tuto dietu si novinka má zachovat takřka stejné proporce jako Gullwing. Délka se tedy bude pohybovat okolo 4 640 mm, šířka okolo 1 940 mm a výška někde kolem 1 260 mm. Mimo to ovšem AMG GT hodlá adoptovat základní siluetu, díky čemuž opětovně dostaneme dlouhou kapotu a dozadu posunutou kabinu.
Odlišnosti se přesto najdou, hlavně v oblasti dveří. Novinka bude totiž užívat klasických pantů namísto ukotvení ve střeše. Díky tomu se zjednoduší montáž (probíhat bude v Affalterbachu, ačkoliv hliníková kostra vzniká v rakouském Grazu u firmy Magna), sníženo ovšem bude i těžiště, a to díky mnohem lehčí střeše.
Kromě toho bude pozměněna záď, která dostane mohutné víko navyšující praktičnost. Znesvěcení sportovního vzhledu se ovšem nemáme obávat, neboť šéf designu Gorden Wagener již dříve prohlásil, že AMG GT je nejkrásnějším modelem Mercedesu, na kterém kdy mohl pracovat. „SLS vedle něj vypadá zastarale“.
K mání ovšem novinka třícípé hvězdy bude jen jako kupé, přestože roadster v plánech byl. Nakonec však bylo od tohoto záměru upuštěno, přičemž danou roli by měl zastat Mercedes-Benz SL. I ten ostatně nabízí v kabině jen dvě místa, přičemž pořídit jej můžete nejen jako SL 63 AMG, ale dokonce i jako SL 65 AMG.
AMG GT přitom bude k dispozici pouze s novým čtyřlitrovým osmiválcem M177, který má stejné 90 mm vrtání jako dvoulitr M133 použitý v modelu A 45 AMG. Je tedy zjevné, že obě pohonné jednotky mají mnoho společného. To ostatně jen potvrzuje užití sedmistupňového dvouspojkového automatu z produkce Getragu.
Uvnitř novinky se pak máme dočkat výrazné inspirace letectvím. To se bude týkat zejména výdechů klimatizace, mimo to ovšem má být řada prvků a ovladačů převzata z ostatních modelů Mercedesu, zejména pak z nové třídy C. To je ale z nových informací vše, článek tak už můžeme uzavřít jen nadějemi divize z Affalterbachu, že levnější novinka se bude prodávat mnohem lépe než SLS AMG.






Pod maskovací fólií se skrývá Mercedes-Benz AMG GT neboli nejkrásnější třícípá hvězda všech dob. Bude to pravda?
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Sprintu v Algarve Alex Marquez včera 16:25
- PP pro Moreiru, 17. Salač včera 15:45
- Kelso slaví Pole Position včera 15:22
- Pole Position získal Bezzecchi včera 12:31
- Porušení smlouvy u American Racing: Ramirez je out! včera 10:50
Nejnovější články
Britové dokonali obrat. Místo konce spalovacích motorů chystají nové, nečekají jejich zaříznutí ani za 10 let
před hodinou
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
před 2 hodinami
Ford má po prodělání 275 miliard Kč bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 4 hodinami
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
včera
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
