Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes až doteď zamlčoval ohavnou hmotnost vrcholné verze „symbolu svého groteskního úpadku”, nakonec musel s pravdou ven
24.7.2024 | Petr Miler
Víte, že něco není v pořádku, pokud automobilka při premiéře významné novinky neprozradí její hmotnost a odmítá ji sdělit i na přímý dotaz. Až napotřetí jsme se této informace domohli a je přesně tak ohavná, jak se dalo čekat.
Jsme obecně pozitivně uvažující lidé a pro každý zdánlivý přešlap automobilek se snažíme najít příznivě vyznívající vysvětlení, v tomto případě nám ale opravdu došly náboje. Řeč bude zase jednou o novém Mercedesu-AMG GT, který jsme po jeho loňské premiéře označili za obrovské zklamání. A nebyli jsme zdaleka sami, třeba Niels van Roij ho nazval „symbolem groteskního úpadku” celé značky a Harry Metcalfe asi dodnes nevychází z údivu nad jeho reálnou hmotností, která je tak vysoká, že vůz ve sprintech poráží i slabší, 10 let staré vozy s atmosférickými motory pohonem jedné osy.
Je to opravdu velké marnost, a to i proto, že Mercedes v modelu AMG GT jeho předchozí generací stvořil něco mimořádného. Šlo o skutečně specifické auto vytvořené od základu u AMG jako řidičsky orientovaný sporťák, kdy jste něco takového od třícípé hvězdy viděli? Nebyl ve standardních provedeních ani vyloženě lehký, ani vyloženě ostrý, ale byla to taková správná „mercedesí” variace na Porsche 911, tedy přesně to auto, kterým GT chtělo být. A pozdější specifické verze jako R nebo Black Series posouvaly možnosti vozu jen dál „sportovním” směrem.
Co jsme nyní dostali místo toho? Ležérní kupé 2+2 odvozené od kabrioletu SL, to je celé. Je to jako kdyby Ferrari začalo jako příští generaci SUV Purosangue prodávat upravenou Alfu Romeo Stelvio. Vůz je ze své podstaty parodií na to, čím AMG GT bylo, do očí ale nakonec nejvíc bije jiná věc - jak extrémně těžký vůz to. Už zmíněné základní provedení je skoro na dvou tunách, letos v dubnu ale automobilka odhalila také hybridní variantu AMG GT 63 S E-Performance. A bylo jasné, že bude ještě hůř.
Už tehdy jsme se divili, že Mercedes vůbec nezveřejnil, kolik auto váží, a tuto informaci odmítl sdělit i na výslovný dotaz. Nechali jsme to být a počkali si na první jízdní prezentaci vozu, kde obvykle zazní veškeré technické informace, ale co myslíte, že se nestalo? Automobilka je opět nezveřejnila. I v testech kolegů z Motor Authority nebo Motor Trendu se objevují fráze jako „oficiální čísla zatím nebyla zveřejněna” nebo informace o tom, že uváděná hmotnost je odhadem autora.
Znovu jsme se tedy obrátili na centrálu Mercedesu a znovu se nedozvěděli nic. Až po výslovném naléhání, že přece musí hmotnost vozu znát, když jej uvádí na trh, nám bylo prozrazeno hořké tajemství: 2 195 kg dle norem EU v základním provedení. To je naprosto šílené, neuvěřitelné a slzy do očí vhánějící číslo. Přidejte trochu výbavy, vezměte spolujezdce a bagáž a sedíte na projektilu vážícím 2,35 tuny jako nic.
Ve stínu nepochopitelné hmotnosti nového BMW M5 to možná nepůsobí tak zle, ale považte, že toto auto je pořád ekvivalentem Porsche 911, které ještě dekádu dvě zpátky mohlo vážit skoro o tunu míň. A i když také u něj šla hmotnost nahoru, i současná 992 Turbo se pohybuje okolo 1,6 tuny hmotnosti, inovované hybridní GTS je na tom podobně. Aby Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance vážil o polovinu víc, je totálně mimo meze akceptovatelnosti. A Mercedes to ví, proto si tuhle informaci nechával pro sebe tak dlouho, jak to jen šlo.


















Aby tohle auto vážilo 2,2 tuny v základu nám přijde skoro neuvěřitelné. Není divu, že Mercedes přesnou hmotnost raději tajil tak dlouho, jak to jen bylo možné. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včeraNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle