Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Benz CLS 2011: nová generace originálu
22.8.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
O málokterém automobilu se dá prohlásit, že svým příchodem založil novou kategorii, ovšem u Mercedesu třídy CLS o tom není pochyb. Po sedmi letech výroby se představuje druhá generace tohoto krasavce s modernějšími technologiemi a agresivním designem po vzoru SLS AMG.
Rok 2003, kdy byla na trh uvedena první generace třídy CLS, předznamenal malou revoluci v automobilním průmyslu. Mercedes totiž svým odvážným krokem dokázal pokrýt skupinu zákazníků, kteří by rádi jezdili s kupé, ale současně se nechtejí vzdát praktičnosti sedanu. Ukázal tím cestu dalším výrobcům, kteří se rychle vydali stejným směrem. Navázali nejen producentni luxusních značek jako Porsche či Aston Martin, ale i ti obyčejnější. Volkswagen Passat CC jde na dračku, BMW Gran Coupe jistě také nezbude na ocet.
První generace CLS tedy oslavila velký úspěch, přesto teď musí uvolnit místo své nástupkyni. Při pohledu na její exteriér je jasné, že se ve Stuttgartu drželi toho, že co funguje, na to se nemá šahat. Vnější proporce tak zůstaly zachovány, přibyly jen moderní křivky na bocích zvyšující vizuální agresivitu vozu. Hlavní změnou je přepracování přídě do podoby hypersportovního Mercedesu SLS AMG.
Jedním z hlavních trumfů nového CLS bude velkorysá aplikace technologie LED ve světlometech. Je jedním z prvních aut maximálně využívajích všech jejích možností. V předních světlech se nachází 71 LED prvků, které rozčleněny do různých skupin zajišťují veškeré obvyklé funkce. Blinkry, světla pro denní provoz, tlumená i dílková světla, mlhovky, to vše z LED. I zadní světlomety se plně obejdou bez klasických žárovek, EU bude mít z Mercedesu radost.
Uvnitř v podobě rozměrných křesel zůstala zachována místa pro čtyři pasažéry. Nový je tříramenný sportovní volant s voličem automatické převodovky pod volantem. Celý interiér kombinuje moderní a klasické prvky tak, aby přes sportovní dojem zůstala co nejvyšší možná míra luxusu. Jen asi nebudu sám, komu přijde aplikace okrásných lišt z uhlíkových vláken jako podivná. Určitě ale půjde zvolit jiný materiál.
O použité technice se toho zatím mnoho neví, neoficiálně se předpokládá, že základem bude CLS350 poháněný novým benzínovým šestiválcem o objemu 3,5 l s přímým vstřikováním paliva. CLS550 pak dostane dvěma turby přeplňovaný V8 o objemu 4,6 l o výkonu 430 k. Nechybět bude ani dieselová verze a sportovní varianta AMG.
Více se zajisté dovíme při premiéře, která je naplánována na říjnový autosalon v Paříži.















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně
3.10.2025
Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta
3.10.2025
Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru
4.10.2025
Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
4.10.2025
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
