Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba

Plug-in-hybridní C je od běžných k nerozeznání. Středobodem je spalovací motor dopovaný elektřinou, který sice nabídne výkon, ale 2,1 l na sto není reálných.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba

12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Plug-in-hybridní C je od běžných k nerozeznání. Středobodem je spalovací motor dopovaný elektřinou, který sice nabídne výkon, ale 2,1 l na sto není reálných.

Detroitský autosalon je premiérou nejen pro ostřejší třídu C 450 AMG Sport, ale také pro stroj, nacházející se svým zaměřením na opačné straně nabídky, tedy tam, kde se šetří palivo. Po bok diesel-elektrického C 300 BlueTec Hybrid se zařadí Mercedes-Benz C 350 Plug-In Hybrid. Ten na rozdíl od existujícího modelu, jak jste se mohli dočíst už koncem září, však s elektřinou páruje benzínový čtyřválec.

Systém je, na rozdíl od jiných plug-in hybridů, orientovaný spíše na jízdu se spalovacím motorem a elektřina zde jen podává pomocnou ruku, zejména na krátkých trasách v městských rychlostech. Středobodem systému je známý benzínový přeplňovaný dvoulitr o výkonu 155 kW/211 koní při 5500 1/min a 350 Nm mezi 1200 a 4000 1/min, který posílá výkon na zadní kola přes sedmistupňový automat 7G-Tronic. Elektromotor je integrován právě do převodovky a nabídne 82 koní a 340 Nm; kombinovaný výkon systému je 279 koní a 600 Nm, což už je slušná porce.

Nebude ale pochopitelně k dispozici pořád. Při plné akceleraci samozřejmě s ním můžete počítat a výsledek tomu odpovídá - na stovku se sedanem zrychlíte za 5,9 a s kombíkem za 6,2 vteřiny. Mercedes však také na palubu instaloval systém, který podle trasy v navigaci upravuje, kdy se budou nabíjet baterie a kdy se energie z nich bude naopak používat. Pokud vaše trasa končí větším množstvím kilometrů po městě, systém elektřinu schová na později. Stejný efekt má i mód E-Save, který v podstatě elektromotor úplně odpojí.

Jakožto plug-in hybrid je stuttgartská novinka schopná jezdit i čistě na elektřinu. Takto podle Mercedesu ujede 31 kilometrů, než bude potřeba nahodit spalovací motor nebo dobít 6,2kWh akumulátor. Souvisí s tím také pedál plynu, nazvaný "haptický" - jedete-li na elektřinu, má v místě, kde leží limit elektromotoru, zvýšený odpor. Když přitlačíte víc a překonáte tento bod, systém nastartuje čtyřválec. Je to zajímavý systém, nicméně máme trochu obavy z toho, jaký bude mít řidič z chování plynového pedálu pocit.

C 350 Plug-In Hybrid nabídne celkem pět jízdních módů: Individual, Sport Plus, Sport, Comfort a Eco. Pojí se s nimi různé nastavení pohonu, podvozku, řízení či klimatizace. Právě v režimech Comfort a Eco bude k dispozici zmíněná funkce E-Save, která se bude ovládat samostatně. A také tu je spousta dalšího, již méně nového vybavení, jako například vzduchové odpružení AirMatic nebo klimatizace, která umí vůz vychladit či vyhřát ještě dříve, než do něj nastoupíte.

Zbytek je v podstatě běžná třída C, jen s nápisem na víku zavazadelníku navíc a s menším množstvím prostoru pod víkem kufru - baterie se totiž ukrývají u zadní nápravy a z objemu zavazadlového prostoru ubírají zhruba třetinu v případě sedanu, je tak k dispozici 335 litrů. Do kombíku naložíte maximálně 1 370 litrů nákladu, o 170 litrů méně než v případě obyčejnější varianty.

Kde se však plug-in-hybridní třída C ostatním hybridním autům podobá, je normovaná spotřeba paliva. Pravděpodobně podle norem NEDC byla zjištěna hodnota kombinované spotřeby 2,1 litru na 100 km, čemuž nejsme ochotni věřit. A nejsme sami. Stran příchodu na trh a ceníku se dá očekávat, že tento stroj uvidíme v nabídce Mercedesu ještě letos. Cenou se bude pohybovat nejspíš lehce nad diesel-elektrickou verzí, která u nás přijde na necelých 1,2 milionu korun.


Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 1 - mercedes c 350 phev 01Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 2 - mercedes c 350 phev 02Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 3 - mercedes c 350 phev 02aMercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 4 - mercedes c 350 phev 03Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 5 - mercedes c 350 phev 04Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 6 - mercedes c 350 phev 05Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 7 - mercedes c 350 phev 06Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 8 - mercedes c 350 phev 07Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 9 - mercedes c 350 phev 08Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 10 - mercedes c 350 phev 09Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 11 - mercedes c 350 phev 10Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 12 - mercedes c 350 phev 11Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba - 13 - mercedes c 350 phev 12

Zdroj: CarAdvice

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.