Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C W205: oficiání detaily k technice odhalují i 100kilovou dietu
23.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný model dostane platformu MRA, přepracovanou přední nápravu, řadu bezpečnostních technologií nebo také chytrou klimatizaci.
Německá automobilka s třícípou hvězdou ve znaku se očividně rozhodla, že premiéra nové třídy C na lednovém autosalonu v Detroitu bude ryze formální záležitostí. Seriál dalších podrobností se totiž každým dnem roztáčí na mnohem větší obrátky. Po představení interiéru a detailech týkajících se verze C 63 AMG, které by se ven bez vůle šéfa AMG také nedostaly, tu máme pohled pod kapotu. A rozhodně se nejedná o nakouknutí ledasjaké, neboť podrobnosti máme o platformě, použitých materiálech i několika systémech v interiéru.
Začneme odspodu, kde se nachází platforma MRA, tedy obdobné komponenty, jaké najdeme také v modelech třídy E a třídy S. Jejich rozměry samozřejmě byly upraveny, více než o dimenze jde ovšem o použité materiály. Mix hliníku, vysokopevnostní oceli a kompozitů totiž vede k úbytku hmotnosti o 70 kg. Dietu si ovšem technici značky neodpustili ani v několika dalších ohledech, díky čemuž by nová třída C měla vážit o plných sto kilogramů méně, než ta současná.
Ve stejné chvíli se ovšem modelová řada W205 bude chlubit vyšší tuhostí a tedy i bezpečností. Zesílena byla schránka pro cestující, přičemž vůz má také speciálně navržené deformační zóny vpředu i vzadu (doufejme, že počítají i s nárazy malou částí přídě, které testuje institut IIHS). Kromě toho Mercedes-Benz dostal celohliníkovou karoserii, která celé záležitosti rovněž napomáhá.
Výrazné odlehčení se samozřejmě projeví na snížení spotřeby i zlepšení dynamicky a jízdních vlastností. V tom je nápomocna též nově navržená čtyřprvková přední náprava, přičemž standardem jsou vinuté ocelové pružiny. Za příplatek si ovšem budou moci zákazníci pořídit vzduchový podvozek Airmatic, jehož součástí jsou také variabilní tlumiče.
V rámci bezpečnosti pak nová třída C dostala armádu senzorů, které ji mají chránit před havárií. Řadu prvků již známe z výše postavených modelů, Mercedes-Benz ovšem neuvedl, které zamíří níže. Jistotu tak můžeme mít pouze u přednárazového systému, který monitoruje vozidla i chodce a v případě potřeby automaticky přitáhne brzdy.
Z dalších prvků můžeme jmenovat adaptivní tempomat Distronic Plus či dříve zmiňovaný touchpad, z nějž bude pokyny čerpat i head-up displej. O senzoru detekujícím dětskou autosedačku jsme rovněž dříve hovořili, což platí také o klimatizaci čerpající GPS data a v případě jízdy v tunelech uzavírající okruh recirkulace.
To je pro dnešek vše, k nové třídě C se ale dozajista velmi brzy vrátíme. Přece jen, stále ještě nemáme detaily o jízdní dynamice, spotřebě nebo samotném vzhledu. V posledně jmenované oblasti nám ale aspoň na chvíli může pomoci neoficiální ilustrace, vnitřek pak známe skoro dokonale díky oficiálnímu odhalení interiéru.





Chystaný Mercedes-Benz třídy C použije řadu bezpečnostních prvků, které byly poprvé představeny s novou třídou S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
včera
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM: První test 850cc v Jerezu včera 14:30
- Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků včera 12:00
- Honda WN7: silniční elektromotocykl včera 08:00
- Coleman: Trh s jezdci MotoGP se brzy rozjede 4.12.2025
- Somkiat Chantra píše novou kapitolu Thajska 3.12.2025
Nejnovější články
Ford přijde s náhradou za Focus a hlava nám to nebere, bude to doslova popadesáté totéž
včera
Lamborghini míří do nové éry, vize jeho budoucnosti naznačuje návrat k radikálním designům
včera
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
včera
Experti varují před vysokou poruchovostí baterií používaných v Teslách, umírají ve velkém a hodně brzy
včera
Věřte nebo ne, ale tohle je nejnovější Kalašnikov. Je to motorka s vozíčkem, vlastně pořádným „vozejkem”
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.05. 22:28 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.05. 21:20 - mattonecz
- Politický koutek 12.05. 21:04 - Stepan
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- BMW Divize 12.05. 14:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 21:25 - řidičBOB
