Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný
30.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mercedes se velkolepě vrací s řadovými motory a pozoruhodné nebudou jen svým uspořádáním. Jednotka 3,0 R6 dodá verzím 53 AMG obrovský výkon.
Sportovní divize třícípé hvězdy aktuálně kromě vlastního Mercedesu-AMG GT produkuje tři různé typy poladěných modelů německé značky. Základem je řada 45, která ke svému pohonu užívá dvoulitrový čtyřválec, zatímco na vrchol vystoupaly vozy označené 63 AMG. Pod jejich kapotou se ovšem již delší dobu nenachází 6,3litrový osmiválec, místo toho tyto varianty stejně jako výše zmíněný supersport sází na čtyřlitrové twin-turbo.
Mezi tyto linie se pak nastěhovala řada 43, v jejímž případě si pohon vzal na starosti přeplňovaný třílitrový šestiválec. Tedy pohonná jednotka, která zvládá produkovat i více než 400 koní. Přesto jsou třiačtyřicítkové varianty terčem kritiky, neboť jejich agregáty nemá na starosti jeden člověk, jak je v Affalterbachu tradicí. Místo toho vznikají na běžných montážních linkách jako ostatní motory.
Možná i kvůli těmto nepříznivým ohlasům se Mercedes chystá představit zcela novou linii 53 AMG. Více válců či větší objem než u třiačtyřicítky ovšem nedostaneme, středobodem motorového prostoru bude i nadále třílitrový šestiválec. Půjde ale již o novou řadovou jednotku, jejíž standardní součástí je malý elektromotor. Ten by běžně měl dodávat jen asi 22 koní navíc, ve verzi 53 AMG by ale měl hodit do placu až 68 eletrických koní, k nimž spalovací jednotka dodá 435 benzinových.
Nové ústrojí by tedy kombinovaným výkonem mělo překročit bariéru 500 koní, stále se však na řadě důležitých trhů - zejména pak v Číně - vejde do nižšího daňového zatížení. Další výhodou hybridního ústrojí jsou nízká spotřeba a emise. Ty sice budou spíše papírové než reálné, to ale zejména úředníkům postačí.
Vůbec poprvé by se kombinace řadového šestiválce a elektromotoru měla ukázat pod kapotou nové generace Mercedesu CLS, který bude debutovat na podzim na autosalonu v Los Angeles. Postupně se pak rozšíří napříč portfoliem. Podobně to bude s 48voltovým elektrickým okruhem, který bude nezbytnou součástí pohonné soustavy. Ten se postupně objeví i u regulérních modelů značky.
V jejich případě by pomocný elektrický kompresor, který se na 70 tisíc otáček roztočí za pouhých 300 milisekund, měl za pomoci integrovaného startéru-alternátoru dodávat extra 14 až 20 koní. Zároveň tím zredukuje prodlevu běžného přeplňování v nízkých otáčkách. Agregáty by tak kromě již zmíněných benefitů měly přispět ještě lineární akcelerací.




Nová pohonná jednotka M256 se zatím neobjevila v žádném konkrétním modelu, Mercedes s ní má ale zjevně velké plány - její výkon vyšponuje až za hranici 500 koní




Takto jsme si nový motor mohli poprvé prohlédnout loni na oficiálních fotkách
















































Kritikou častovaný šestiválec jsme si nedávno mohli vyzkoušet pod kapotou Mercedesu C 43 4Matic Kombi. I my se přitom ptali, zda má ještě právo nosit označení AMG
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 2 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
 Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
 Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
 Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
 Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
 Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    