Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2016: facelift přivál více výkonu a stylu uvnitř i zvenčí
4.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární off-road dostal do vínku nový čtyřlitový osmiválec o výkonu 422 koní. Posílení ovšem doznal i dieselový model či verze AMG.
Letošní rok je posledním v kariéře Land Roveru Defender. Jeho jediný rival, Mercedes-Benz třídy G, ovšem ze scény rozhodně nezmizí. Místo toho třícípá hvězda přišla s další modernizací, jejíž náznak se dal vysledovat prostřednictvím speciální verze G 500 4x4^2. Ta byla osazena novým čtyřlitrovým osmiválcem, který se postará rovněž o pohon standardního Géčka. Asi přitom nemusíme nijak zvlášť dodávat, že jde o agregát, který najdeme také v motorovém prostoru Mercedesu-AMG GT a C 63.
Oproti oběma výše zmíněným sportovním derivátům ovšem došlo k jistému přeladění pohonné jednotky. Ta nyní produkuje 422 koní a 610 Nm točivého momentu, což verzi G 500 stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 5,9 sekundy. Data o spotřebě či emisích CO2 bohužel známa nejsou, Mercedes však dodává, že veškeré modely třídy G jsou nyní v průměru o 16 procent úspornější a zároveň plní emisní normy Euro 6.
Z výše řečeného se tak dají očekávat rovněž modifikace ostatních verzí v nabídce. V prvé řadě přitom můžeme zmínit dieselový model G 350d, jehož třílitrový šestiválec nově produkuje 245 koní a 600 Nm namísto předchozích 211 koní a 540 Nm. Počítat tak můžeme s akcelerací na 100 km/h za 8,9 sekundy, další podrobnosti ale zřejmě zůstanou tajemstvím až do zahájení prodeje, tedy do léta letošního roku.
Obdobnou politiku třícípá hvězda zvolila rovněž u vrcholných verzí G 63 AMG a G 65 AMG. V prvním případě tu máme 5,5litrový osmiválec, který se dočkal posílení o 57 koní a celkově tak nabízí 571 koní a 760 Nm. Stovku tak zvládne za 5,4 sekundy, zatímco dvanáctiválcové provedení je o desetinu rychlejší. K tomu mu přitom napomáhá šestilitrová jednotka, která nově produkuje 630 koní a 1 000 Nm.
Tím jsme s změnami motorů hotovi (jen dodáme, že systém start/stop je nyní standardem), přesunout se tak můžeme k podvozku. Ten počítá s novými tlumiči, které mají umocnit komfort ve voze a vylepšit ovladatelnost. Zároveň byla optimalizována i trakční kontrola ASR a protiskluz ABS, verze G 500 dále profituje ze specifického naladění adaptivního podvozku v režimech Sport a Comfort.
Kosmetické modifikace jsou spojeny s přepracovanými nárazníky, pro modely G 350d a G500 jsou pak vyhrazeny i klenuté blatníky ve stylu AMG či nový přístrojový štít s 11,4centimetrovým multifunkčním displejem. Dieselové provedení navíc dostalo do vínku 18palcová pětiparsková litá kola, zatímco oba modely z Affalterbachu čeká rovněž přepracovaný přístrojový štít.
U verzí AMG je navíc možné sáhnout po provedení Edition 463, které se zvenčí pyšní do stran vyvedenými koncovkami výfuku, 21palcovými kovanými koly, ochranným proužkem v zatmaveném hliníku nebo ochrannými pláty podvozku. Uvnitř pak najdeme dvoubarevné kožené čalounění s kontrastními švy nebo karbonové obložení.
Mimo to mohou potenciální majitelé verzí z Affalterbachu zvolit rovněž paket Color, který počítá s karoserií vyvedenou v červeném, oranžovém, zeleném, žlutém nebo fialovém odstínu. Ve stejné barvě je pak vyvedeno i prošívání uvnitř, tím ovšem změny související s modelovým rokem 2016 končí.
































Mercedes-Benz třídy G dostal do nového modelového roku více výkonu i více stylu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 3 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Bentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 39 minutamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 2 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 3 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 5 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva