Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2016: facelift přivál více výkonu a stylu uvnitř i zvenčí
4.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární off-road dostal do vínku nový čtyřlitový osmiválec o výkonu 422 koní. Posílení ovšem doznal i dieselový model či verze AMG.
Letošní rok je posledním v kariéře Land Roveru Defender. Jeho jediný rival, Mercedes-Benz třídy G, ovšem ze scény rozhodně nezmizí. Místo toho třícípá hvězda přišla s další modernizací, jejíž náznak se dal vysledovat prostřednictvím speciální verze G 500 4x4^2. Ta byla osazena novým čtyřlitrovým osmiválcem, který se postará rovněž o pohon standardního Géčka. Asi přitom nemusíme nijak zvlášť dodávat, že jde o agregát, který najdeme také v motorovém prostoru Mercedesu-AMG GT a C 63.
Oproti oběma výše zmíněným sportovním derivátům ovšem došlo k jistému přeladění pohonné jednotky. Ta nyní produkuje 422 koní a 610 Nm točivého momentu, což verzi G 500 stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 5,9 sekundy. Data o spotřebě či emisích CO2 bohužel známa nejsou, Mercedes však dodává, že veškeré modely třídy G jsou nyní v průměru o 16 procent úspornější a zároveň plní emisní normy Euro 6.
Z výše řečeného se tak dají očekávat rovněž modifikace ostatních verzí v nabídce. V prvé řadě přitom můžeme zmínit dieselový model G 350d, jehož třílitrový šestiválec nově produkuje 245 koní a 600 Nm namísto předchozích 211 koní a 540 Nm. Počítat tak můžeme s akcelerací na 100 km/h za 8,9 sekundy, další podrobnosti ale zřejmě zůstanou tajemstvím až do zahájení prodeje, tedy do léta letošního roku.
Obdobnou politiku třícípá hvězda zvolila rovněž u vrcholných verzí G 63 AMG a G 65 AMG. V prvním případě tu máme 5,5litrový osmiválec, který se dočkal posílení o 57 koní a celkově tak nabízí 571 koní a 760 Nm. Stovku tak zvládne za 5,4 sekundy, zatímco dvanáctiválcové provedení je o desetinu rychlejší. K tomu mu přitom napomáhá šestilitrová jednotka, která nově produkuje 630 koní a 1 000 Nm.
Tím jsme s změnami motorů hotovi (jen dodáme, že systém start/stop je nyní standardem), přesunout se tak můžeme k podvozku. Ten počítá s novými tlumiči, které mají umocnit komfort ve voze a vylepšit ovladatelnost. Zároveň byla optimalizována i trakční kontrola ASR a protiskluz ABS, verze G 500 dále profituje ze specifického naladění adaptivního podvozku v režimech Sport a Comfort.
Kosmetické modifikace jsou spojeny s přepracovanými nárazníky, pro modely G 350d a G500 jsou pak vyhrazeny i klenuté blatníky ve stylu AMG či nový přístrojový štít s 11,4centimetrovým multifunkčním displejem. Dieselové provedení navíc dostalo do vínku 18palcová pětiparsková litá kola, zatímco oba modely z Affalterbachu čeká rovněž přepracovaný přístrojový štít.
U verzí AMG je navíc možné sáhnout po provedení Edition 463, které se zvenčí pyšní do stran vyvedenými koncovkami výfuku, 21palcovými kovanými koly, ochranným proužkem v zatmaveném hliníku nebo ochrannými pláty podvozku. Uvnitř pak najdeme dvoubarevné kožené čalounění s kontrastními švy nebo karbonové obložení.
Mimo to mohou potenciální majitelé verzí z Affalterbachu zvolit rovněž paket Color, který počítá s karoserií vyvedenou v červeném, oranžovém, zeleném, žlutém nebo fialovém odstínu. Ve stejné barvě je pak vyvedeno i prošívání uvnitř, tím ovšem změny související s modelovým rokem 2016 končí.































Mercedes-Benz třídy G dostal do nového modelového roku více výkonu i více stylu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 57 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
