Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce
11.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ortodoxní německý off-road čeká výrazná dieta, zároveň se lehce zaoblí jeho karoserie a poklesne spotřeba. Terénní schopnosti ale mají zůstat při starém.
O nové generaci Mercedesu třídy G jsme se rozepsali vcelku nedávno, kdy na světlo světa vylezla dávka informací z německého soudku. Nyní tu ovšem pro změnu máme data anglicky hovořících médií, i když jen částečně. Kolega Georg Kacher je totiž ve skutečnosti Rakušák, který navíc aktuálně žije poblíž Mnichova. To by ovšem na celé záležitosti nemělo nic měnit, ba právě naopak. Kacher má k automobilkám velmi blízko, neboť některé z nich (třeba Bugatti) jeden čas propagačně zastřešoval.
Tyto fakta ale již ponechme stranou a místo toho se podívejme, co náš zahraniční kolega o nové třídě G zjistil. Ta nejzásadnější informace se týká hmotnosti, která s příchodem novinky opravdu výrazně poklesne. Zatímco totiž původně byla tipována dvousetkilová dieta, nyní se mluví o 374 kilogramech. Základní model, kterým je aktuálně Mercedes-Benz G 350 BlueTec, by se tak v budoucnu dostal na 2,3 tuny.
Daného výsledku by přitom bylo dosaženo hlavně větším než malým využitím hliníku, z nějž by kromě některých panelů karoserie měl být rovněž rám. Tato změna by se přitom neměla pozitivně projevit pouze na lepší ovladatelnosti, ale taktéž na ponížení spotřeby. V tomto směru přitom pomocnou ruku nabídne také aerodynamičtější karoserie, která řadu ostrých hran vymění za oválné plochy.
Navzdory jistému vizuálnímu „vyměknutí“ bychom ovšem neměli přijít o výjimečné terénní schopnosti, které bude i nadále zajišťovat vysoká světlá výška, pohon všech kol či trojice diferenciálů. Ty budou ovládány patřičně robustními ovladači, jimž společnost v kabině udělá rovněž madlo před spolujezdcem. Na druhou stranu ale třída G nabídne i lepší materiály a multimediální systémy.
Očekávat lze rovněž celou řadu elektronických berliček včetně adaptivního tempomatu Distronic Plus, který vychází z údajů kamery ukryté za logem třícípé hvězdy. Dalšími prvky, jež pak novou třídu G ověnčí, jsou třeba diodové světlomety, nový touchpad, head-up displej či lepší volant. Opomíjet ovšem nesmíme ani kompletně přepracovanou architekturu kabiny.
Po stránce motorické jsou pak potvrzenými agregáty hlavně benzinové osmiválce. Ten čtyřlitrový by přitom měl nabídnout přibližně 460 koní, zatímco 5,5litrové twin-turbo v modelu G 63 AMG nabídne koní 570. Mimo to se spekuluje také o hybridní variantě, tento krok však teprve čeká na oficiální požehnání.












Nová třída G by se po stránce aerodynamické měla inspirovat konceptem Ener-G-Force. Terénní schopnosti jí ovšem zůstanou
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub