Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2017 bude civilnější, dorazit má i kompaktní sedmimistné GLB
16.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třída G se rozštěpí na tři modely. První zůstane vyhrazen armádě, druhý propojí luxus s terénními schopnostmi a třetí nabídne i pohon předních kol.
Jsou tomu pouhé dva dny, kdy jsme avizovali růst prodejů luxusních SUV, a již zde máme další novinky, které si z tohoto koláče chtějí něco ukousnout. O Mercedesu M Coupe jsme informovali v předchozí zprávě nyní se můžeme podívat na zoubek plánovanému rozšíření nabídky třídy G. Ta by totiž podle kolegů z německého Autobildu měla dorazit ve dvou, respektive ve třech verzích - v roce 2016 se představí série 461, které bude pokračovat v cestě vyšlápnuté stávajícím provedením a určena přitom bude hlavně pro armádní využití.
Rok 2017 by pak měl být zasvěcen civilnímu provedení, které bude označeno jako série 463. Tento model by přitom měl shodit pár kilogramů, přestože jeho rozměry narostou - v případě šířky na 1,86 metru. Dovnitř by se tak mohla nastěhovat mnohem komfortnější sedadla, přesto by však vůz na silnici zabíral o 12 centimetrů méně než Range Rover. Třícípá hvězda by se tak mnohem lépe vypořádala s úzkými silničkami, stejně jako by nabídla třeba lepší průchodnost lesnatým terénem.
Jelikož s výlety mimo zpevněný asfalt se i nadále počítá, pak by měla být zachována silueta včetně seseklé zádě s krátkým převisem. Dorazit mají i téměř vertikální okna či klasická dvojice čelních světlometů, oproti armádnímu provedení by však přeci jen aerodynamika měla doznat trochu lepší optimalizace. Nic konkrétního však německé zdroje v tomto ohledu nezmiňují.
Trochu více dat máme o technice. Začít můžeme novým hliníkovým rámem, který nahradí standardní ocelový (ten zůstane vyhrazen sérii 461). Tím by hmotnost měla poklesnout o 375 kilo, což dozajista sníží spotřebu a zlepší ovladatelnost. V tomto směru pak máme očekávat i novou víceprvkovou přední nápravu, hydraulické řízení však bude muset udělat prostor novému elektrickému posilovači.
K tomuto kroku prý třícípá hvězda nepřikročí (alespoň ne primárně) kvůli sražení spotřeby o půl desetinky litru, ale s ohledem na řadu bezpečnostních systémů (kupříkladu monitoring jízdy ve správném pruhu nebo systému automatického parkování), které s tímto posilovačem spolupracují. Mimo to pak máme očekávat i přítomnost head-up displeje a dalších elektronických fines.
Po stránce motorické by pak hlavní jádro nabídky měly tvořit šestiválcové motory, z nichž ten benzinový má nabídnout 367 koní, zatímco u dieselu jich dostanete 313. Chybět ovšem nebude ani verze G 500 osazená osmiválcem o výkonu 462 koní, později pak dorazí i Mercedes G 63 AMG poháněný přeplňovaným čtyřlitrem produkujícím 544 až 571 koní.
Jak je přitom vidět, s dvanáctiválcem se již nepočítá. Místo toho by ovšem u všech modelů mělo dojít k nahrazení sedmistupňové převodovky novým devítistupňovým automatem. To je ale víceméně o tomto modelu vše, přesunout se tak můžeme k poslednímu - zřejmě nejkontroverznějšími - zástupci. Ten sice svým názvem bude hlásat vztah k třídě G, vycházet však bude ze zcela jiných komponentů.
Jakožto Mercedes-Benz GLB by totiž měl v roce 2019 dorazit kompaktní crossover, který nabídne až sedm míst k sezení. Postaven přitom bude na platformě příští třídy A (objevit se má na jaře 2018), což znamená, že základní verze budou vybaveny jen pohonem předních kol. To zní obdobně jako u modelu GLA, vůči němu však novinka nabídne zmiňovaný vyšší počet sedadel.
Kromě toho se počítá také s větším rozvorem či příplatkovými off-roadovými pakety, stejně jako bude u výše postavených verzí k dispozici pohon všech kol. Vsadit si pak můžete rovněž na vyšší cenu, na její upřesnění ale budeme muset nějaký ten pátek počkat.
Koncept Ener-G-Force by měl předznamenávat jak civilní verzi třídy G, tak i chystaný Mercedes-Benz GLB
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nejčtenější články
- „Run na Fisker” nemilosrdně pokračuje. Desítky tisíc lidí zrušily rezervace, tisíce objednávky, firma jim dluží stamiliony
1.4.2024 - Poslední „lidové” auto s pořádným motorem V8 nikam nezmizí, zájem o něj trvá a výrobce to ví
1.4.2024 - Elektrická síť se v Nizozemsku přetěžuje tak moc, že lidé dostávají kvůli dobíjení elektromobilů od operátorů výhružné dopisy
1.4.2024 - Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti
1.4.2024 - Nejdrsnější verze ruských terénních legend se vrátily do prodeje, pořád jsou levnější než cokoli srovnatelného
1.4.2024
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 22:08 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:23 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 04.29. 17:16 - GeneHawkins