Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 63 AMG 6x6 2013 oficiálně: pro ty, kterým 4x4 nestačí
1.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Obscénní, neekologické, především ale sympatické gesto Daimleru pro všechny, kteří považují standardní G 63 za skromný offroad.
Třínápravový civilní Mercedes třídy G, odvozený od vojenského speciálu koncernu Daimler a firmy Magna Steyr pro australskou armádu z roku 2011, jsme po nedávném zveřejnění jeho fotografií považovali za zakázkovou hračku pro marnivé arabské petrošejky.
Tím jsme se od pravdy patrně příliš nevzdálili, nicméně nyní vychází najevo, že G 63 AMG 6x6 je ve skutečnosti produkční vůz s předpokládaným zahájením prodeje už letos v říjnu. Automobilka cenu vozu dosud nezveřejnila, ale šéf vývojového oddělení Axel Harries v rozhovoru se zástupci britského Autoweeku přiznal, že půjde o druhý nejdražší vůz v nabídce, které momentálně vévodí SLS AMG Electric Drive s cenovkou 10 648 000 Kč.
Čtyřdveřový a čtyřsedadlový pickup je místo původního třílitrového dieselu osazen 5,5litrovým vidlicovým osmiválcem dopovaným dvojicí turbodmychadel o výkonu 544 koní a maximálním točivém momentu 760 newtonmetrů. Ačkoli hmotnost vozu narostla z beztak neskromných 2 550 kg na masivních 3 775 kilogramů, ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou je tento pouštní mastodont pořád schopen akcelerovat na 100 km/h „pod šest sekund“. Jeho maximální rychlost byla pro jistotu omezena na 160 km/h.
Géčko 6x6 si po výměně pohonné jednotky ponechalo kompletní techniku do těch nejnáročnějších podmínek. Převodovka posílá výkon na všech šest kol prostřednictvím pěti stoprocentně uzamykatelných diferenciálů, přičemž základní distribuce síly mezi nápravami funguje podle přednastaveného poměru 30:40:30. Kromě automatu je ve voze rovněž redukční skříň, přičemž na běžných silnicích využívá převod v poměru 0,87:1 a v terénu podstatně kratší 2,16:1.
Noblesní náklaďák Mercedesu je dlouhý 5 875 mm, 2 111 mm široký a na výšku měří až 2 210 mm. Tím překonal svého standardního pětidveřového sourozence na délku o celých 1 213 mm a navíc je o 259 mm vyšší a 351 mm širší. Pokud někdo nad verzí 6x6 skutečně přemýšlí a nejraději by jí viděl někde mimo civilizaci, mohla by jej zajímat také světlá výška 460 mm a nájezdové úhly 52 stupňů vpředu (+ 16 ve srovnání s G 63) a 54 stupňů vzadu (+ 27). Nicméně pokud by to řidiči na nějakém zlomu či pahorku nevyšlo, podvozek je pochopitelně chráněn soustavou ocelových desek.
Přestože spotřeba se u vozů podobného typu už příliš neřeší, známe ji. Mercedes uvádí průměr 18 litru na 100 kilometrů. Jak už jsme naznačili, výroba šestikolky se rozjede koncem letošního roku, s hromadnou produkcí se však samozřejmě nepočítá. AMG ve spojení s Magna Steyr by měly každých dvanáct měsíců vypustit ponejvíce 20 až 30 těchto aut.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.












Komu je čtyřkolka málo, může vsadit na šestikolku, minimálné v poušti litovat nebude...
Zdroje: Mercedes-Benz, Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před hodinouČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 57 minutamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před hodinouStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 2 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 4 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 13:48 - GeneHawkins
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB