Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLE Coupe: X6 od Mercedesu je venku, hned i ve verzi 450 AMG Sports
10.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda oficiálně odhalila nový crossover. Prozatím nabízí nejvýše 367 koní, má 9st. automat a 4x4.
Za měsíc nám startuje autosalon v Detroitu, pročež bychom se v následujících dnech a týdnech neměli divit přívalu novinek, jež budou za oceánem debutovat. Jednou z nich je nový Mercedes-Benz GLE Coupe, který vzniknul především kvůli souboji s BMW X6. Podobně jako mnichovského vozu si nejsme příliš jisti stylizací jeho zádě, která z mnoha různých úhlů nevypadá zrovna vábně. Lépe na tom vůz není ani při pohledu z boku, vzhled je ovšem věcí ryze subjektivní. Nepochybujeme proto, že řada lidí dá raději přednost třícípé hvězdě než modrobílému logu.
Namísto domněnek se proto raději přesuneme k holým faktům, přičemž začneme venkovními rozměry. Ty počítají s délkou 4 900 milimetrů, šířkou 2 003 mm, výškou 1 731 mm a rozvorem 2 915 mm. Standardem pro základní modely jsou 20palcová kola, prozatímní vrchol v podobě modelu GLE 450 AMG Sports Coupe ovšem může počítat s jednadvacítkami obutými v pneumatikách o rozměru 275/45 vpředu a 315/40 vzadu. Za příplatek pak můžete sáhnout i po 22palcovém provedení.
Pod kapotou výše zmiňovaná verze počítá s třílitrovým benzinovým šestiválcem, který byl naladěn na 367 koní a 520 Nm. Výkon je přenášen devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-Tronic na všechna čtyři kola, přičemž za normálních podmínek je z 60 procent upřednostněna zadní náprava. Zbytek produkce pak počítá s poměrem 50:50. Řeč je přitom o verzích GLE 350d 4Matic (258 koní, 620 Nm) a GLE 400 4Matic (333 koní, 480 Nm), jež taktéž počítají s šestiválcovým motorem.
Jízdní dynamiku či spotřebu již Mercedes nezmiňuje, v tomto směru zřejmě bude třeba vyčkat na zmiňovanou premiéru v Detroitu. Víme ovšem tolik, že GLE Coupe dostalo podvozek faceliftovaného Mercedesu třídy M (představen již bude pod názvem GLE), ten však doznal modifikací, stejně jako řízení a elektronika. Model GLE 450 AMG Sports pak přihazuje ještě vzduchové měchy Airmatic, adaptivní tlumiče a modul, jež při vyšších rychlostech automaticky sníží světlou výšku.
Ona devítistupňová automatická převodovka vrcholného modelu pak dostala systém Dynamic Select, který počítá s pěti specifickými režimy Individual, Comfort, Slippery, Sport a Sport+. Poslední přitom dle tiskové zprávy počítá s „akustickým doprovodem“ změny rychlostních stupňů, pod čímž si zřejmě můžeme představit automatické meziplyny. Mimo to lze u tohoto modelu počítat s jistou telemetrií v podobě ukazatele podélného a bočního přetížení či grafiky zobrazující úhel natočení volantu.
Uvnitř pak základní modely nabídnou již standardně sportovní sedadla a volant, se kterými dorazí nový displej multimediálního systému. Nechybí rovněž stříbrné dekorace a hliník či dřevo, zatímco u provedení GLE 450 AMG Sports lze očekávat kůži nappa, sadu ocelových pedálů a karbonové doplňky či dekorace lakované piánovou černí.
Tím dnešní představení můžeme uzavřít, zmínit lze již jen začátek prodeje naplánovaný na červen 2015. Později by pak měly dorazit ještě další motorizace včetně naprostého vrcholného modelu v podobě Mercedesu GLE 63 AMG Coupe.
Nový Mercedes-Benz GLE Coupe se asi nebude líbit všem, zvláště v zadních partiích není jeho stylizace tak působivá jako u konkurenčního BMW X6
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:10 - M.Z.
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan