Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLK 200 a GLK 250: nové benzinové zadokolky již mají i českou cenu
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda rozšiřuje hlavně spodní část nabídky. Výkon 184 koní tak pořídíte za necelý milion, 211 koní již vychází na 1 082 950 korun.
Nabídka německé automobilky s třícípou hvězdou ve znaku začíná v poslední době získávat na objemu. V řádu jednoho týdne pro vás totiž máme již třetí zprávu o nových verzích stávajících modelů. Po rozšíření třídy A a třídy CLA a představením vůbec prvního kabrioletu třídy E s pohonem všech kol svou pozornost zaměřujeme na Mercedes-Benz GLK, jehož portfolio nově obohatily dvě verze poháněné benzinovým čtyřválcem.
Jak asi tušíte, jedná se o tutéž dvoulitrovou pohonnou jednotku, kterou jsme okusili pod kapotou Mercedesu A 250. Ta však nově svůj výkon směřuje pouze na zadní kola, přičemž u verze GLK 200 zajišťuje přenos 184 koní šestistupňová manuální převodovka. Sprint na stovku tak vozu zabere 8,8 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 210 km/h. Průměrná spotřeba pak byla vyčíslena na 8,8 l/100 km.
Druhou novinkou je verze GLK 250, u které již lze počítat se známým výkonem 211 koní. O jeho přenos (opět jen dozadu) se ovšem stará automat 7G-Tronic Plus, pročež akcelerace 0-100 km činí 7,8 sekundy. Nejvíce se pak tento model Mercedesu rozjede na 215 km/h, zatímco jeho žíznivost má za optimálních podmínek dosahovat jen 7 litrů na 100 kilometrů.
Po stránce cenové zřejmě nepřekvapí, že pohybovat se budeme ve spodním spektru nabídky. Mercedes-Benz GLK 200 je dokonce po verzi GLK 200 CDI druhým nejlevnějším, když startuje na částce 959 530 Kč. Za GLK 250 ovšem již budete muset zaplatit 1 082 950 Kč, přičemž ve výbavě nechybí látkové čalounění nebo dvouzónová klimatizace.
Sáhnout samozřejmě můžete po celé řadě příplatků, kdy třeba standardní 17palcová kola mohou nahradit až 20palcové ráfky. K dispozici je rovněž sada AMG Sport, tu je však třeba pořídit společně s paketem Chrom. Kvůli pohonu zadních kol ovšem nelze sáhnout po sadě Offroad Technik. Více se dozvíte v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 392 kB), který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení značky.












Třícípá hvězda pokračuje ve své ofenzivě také u modelu GLK. Ten je nově k mání se dvěma verzemi přeplňovaného benzinového čtyřválce, jež svůj výkon směřují pouze na zadní kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 7 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 9 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 10 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
včeraDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva