Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes GLK 250 4Matic: benzinový čtyřválec poprvé pod kapotou GLK
10.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kompaktní GLK jste si dosud mohli koupit jen s benzinovým šestiválcem. Nově je za 1,1 milionu k dispozici 211 koní a sprint na stovku za 7,9 s z R4.
Je možná až neuvěřitelné, že pod kapotou Mercedesu GLK se doposud neobjevila žádná čtyřválcová benzinová pohonná jednotka. A to ani v letech 2008-2009, kdy v nabídce figurovala verze GLK 280 - i její pohon měl na starosti třílitr se šesti válci. Letos v červnu se ovšem situace změní, neboť značka s třícípou hvězdou ve znaku ohlásila příchod modelu GLK 250 4Matic. Jak přitom napovídá sám název, pod kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitr o výkonu 211 koní, který jsme otestovali již v Mercedesu A 250, kde byl stejně jako v případě GLK doprovázen systémem start/stop a sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus.
Rozdíly mezi oběma vozy samozřejmě najdeme v jízdní dynamice, do které promlouvají nejen dimenze a hmotnost, ale i fakt, že Mercedes-Benz GLK předává výkon motoru na všechna čtyři kola. Akceleraci z klidu na stovku za 7,9 sekundy se tak nemůžeme divit, stejně jako není překvapivá ani nejvyšší rychlost 215 km/h nebo normovaná kombinovaná spotřeba pohybující se v rozmezí 7,5-7,7 l/100 km.
V Německu již byla stanovena cena Mercedesu GLK 250, základní benzinovou pohonnou jednotku tak můžete pořídit již za 44 149 Eur (cca 1 104 000 Kč) včetně daně. Mezi příplatky pak můžete sáhnout po novém multimediálním systému Comand Online, který zahrnuje živé dopravní zpravodajství, výtečnou kompatibilitu pro iPhone a „displej s fotorealistickým rozlišením map“. Je přitom samozřejmé, že tato novinka ve výbavě je k mání i pro veškeré zbývající motorizace třídy GLK.






























V loňském roce prošel Mercedes-Benz GLK faceliftem. Letos značka vůbec poprvé zařadila do nabídky také model s benzinovým čtyřválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 34 minutamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 3 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 4 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 6 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch