Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes GLK 250 4Matic: benzinový čtyřválec poprvé pod kapotou GLK
10.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kompaktní GLK jste si dosud mohli koupit jen s benzinovým šestiválcem. Nově je za 1,1 milionu k dispozici 211 koní a sprint na stovku za 7,9 s z R4.
Je možná až neuvěřitelné, že pod kapotou Mercedesu GLK se doposud neobjevila žádná čtyřválcová benzinová pohonná jednotka. A to ani v letech 2008-2009, kdy v nabídce figurovala verze GLK 280 - i její pohon měl na starosti třílitr se šesti válci. Letos v červnu se ovšem situace změní, neboť značka s třícípou hvězdou ve znaku ohlásila příchod modelu GLK 250 4Matic. Jak přitom napovídá sám název, pod kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitr o výkonu 211 koní, který jsme otestovali již v Mercedesu A 250, kde byl stejně jako v případě GLK doprovázen systémem start/stop a sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus.
Rozdíly mezi oběma vozy samozřejmě najdeme v jízdní dynamice, do které promlouvají nejen dimenze a hmotnost, ale i fakt, že Mercedes-Benz GLK předává výkon motoru na všechna čtyři kola. Akceleraci z klidu na stovku za 7,9 sekundy se tak nemůžeme divit, stejně jako není překvapivá ani nejvyšší rychlost 215 km/h nebo normovaná kombinovaná spotřeba pohybující se v rozmezí 7,5-7,7 l/100 km.
V Německu již byla stanovena cena Mercedesu GLK 250, základní benzinovou pohonnou jednotku tak můžete pořídit již za 44 149 Eur (cca 1 104 000 Kč) včetně daně. Mezi příplatky pak můžete sáhnout po novém multimediálním systému Comand Online, který zahrnuje živé dopravní zpravodajství, výtečnou kompatibilitu pro iPhone a „displej s fotorealistickým rozlišením map“. Je přitom samozřejmé, že tato novinka ve výbavě je k mání i pro veškeré zbývající motorizace třídy GLK.
V loňském roce prošel Mercedes-Benz GLK faceliftem. Letos značka vůbec poprvé zařadila do nabídky také model s benzinovým čtyřválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 4 hodinami - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024 - Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
16.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Öttl místo Canepy do EWC? včera 18:00
- SBK v Cremoně: Zranění, náhradníci a jezdci s wild card včera 16:00
- Petr Najman po posledních závodech IRRC ve Frohburgu včera 10:00
- Časový program pro Cremonu 17.9.2024
- Misano II: V neděli závody o hodinu dříve! 17.9.2024
Nejnovější články
- Poslední epizoda The Grand Tour má obrovský dopad, zájem o auta hvězd nakopl až skoro o 800 procent
před hodinou - Němci dali nové Dacii Duster vzhled tak hustý, že by se dal krájet, vypadá jako docela jiné auto
před 3 hodinami - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 4 hodinami - Carlos to zabil. Tonoucí šéf Stellantisu se v krizi odkopal, v „režimu přežití” už se chytá každého stébla
před 6 hodinami - První moderní elektromobil BMW po 11 letech dohání „Černá smrt”, zdánlivě geniální řešení teď majitele stojí statisíce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 10:51 - pavproch
- BMW Divize 09.19. 10:51 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.19. 10:37 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.19. 10:08 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 09.19. 09:54 - Eda
- výběr městského auta 09.18. 19:12 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 14:39 - řidičBOB
- Předjíždění zprava a mylné tvrzení Autoškoly King 09.17. 02:40 - brnenska.odchytova