Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLT: prémiový pick-up nepotěší zákazníky v největší baště pick-upů
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý dělník v obleku nakonec nezamíří na severoamerický trh. Důvodem jsou nejspíše dieselové motory a původ v Nissanu Navara.
Spojené státy jsou pro pick-upy největším světovým trhem. O to překvapivější je, že nový Mercedes GLT do těchto míst nezamíří. Ačkoliv to sice třícípá hvězda zatím oficiálně nepotvrdila, podle jiných zdrojů je situace jasná. Za německou značku totiž vše „vykecal“ Renault, tedy její obchodní partner, když se ohlížel za šesti léty dosavadní spolupráce.
V rámci publikovaného byla nepodstatnější zmínka o pick-upu, který se nejspíše pochlubí označením GLT. Renault uvedl, že model s nosností jedné tuny bude designován Daimlerem tak, aby „uspokojil specifické požadavky zákazníků v Evropě, Austrálii, Jižní Africe a Latinské Americe“. O Spojených státech či Kanadě se v tiskové zprávě Renaultu nemluví, což nejspíše souvisí s nabídkou motorů.
Ani v tomto ohledu sice Mercedes neuvedl nic konkrétního, nicméně jeho „opravdový prémiový produkt“ bude založen na stávajícím Nissanu Navara, který po celém světě pohánějí dieselové motory. Je tu sice výjimka v podobě severoamerické verze Frontier, jež dostala 2,5litrový benzinový čtyřválec, ten je ale všeobecně považován za slabou pohonnou jednotku, která by Mercedesu dozajista neslušela. A dobrý mu zřejmě není ani šestiválec, který je pro Frontier v USA též k mání. A jelikož třícípá hvězda chce náklady udržet co nejvíce při zemi, má se za to, že pouze přijde s vlastním designem, který doplní luxusnější interiér. Pohonné jednotky ale zůstanou partnerské, tedy od aliance Renault-Nissan.
S certifikací dieselů by ale třícípá hvězda měla v USA problém, přičemž další hlasy zmiňují jako nemalou nesnáz také onu kombinaci plebejského původu a výrazně vyšší ceny než u dárcovského Nissanu Navara. Máme zde tedy hned několik důvodů, jež absenci GLT na severoamerickém trhu především vysvětlují, než ospravedlňují.
Zda jde o krok správným směrem, to nám řekne čas. A nejde jen o Severní Ameriku, je otázkou, jak bude německý pick-up vyráběný v továrně Renaultu v argentinské Cordobě a továrně Nissanu ve španělské Barceloně obhajovat vyšší cenu ve zbytku světa. Mercedes má o autě i strategii více hovořit již tento měsíc.

Chystaný pick-up Mercedesu se ukázal jak při testech...
...tak na první oficiální ilustraci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nejnovější články
Levný model Tesly je prý zpátky na stole poté, co nové „holobyty” nezabodovaly podle očekávání
před 2 hodinamiŠéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
před 4 hodinamiFord přiznal, že zrušil polovinu objednávek lithia pro příští roky, o skutečné budoucnosti to říká vše
před 5 hodinamiChorvat naplňuje pohádku o chudákovi, který se stal králem. Chce vyplatit Porsche a ovládnout celé Bugatti
před 7 hodinamiFerrari zkouší uchlácholit zklamané investory tsunami prý ziskových novinek, rychle představí 20 nových modelů
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva