Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 | Petr Prokopec
Skutečně žádoucí produkt. To je to, co zejména evropské automobilky jaksi „zapomínají” nabízet a dostávají se do stále větších problémů. Platí to i o Mercedesu. Anebo si někdo myslí, že nové CLA narychlo doplněné čínským motorem 1,5 rozbije bank?
Warren Buffet s oblibou říká, že pokud je váš rozpočet napjatější než tětiva indiánského luku, nepomůžete si tím, že zrušíte předplatné Netflixu. I v případě vrcholné prémiové varianty se totiž jedná o 379 korun měsíčně, což dnes nestačí ani na rodinnou večeři, za kterou ovšem nevyrazíte do restaurace (tam byste se za to nejspíš nenajedli ani sami), ale hezky si ji uvaříte a sníte doma. Dle jednoho z nejbohatších lidí světa je totiž daleko efektivnější, když začnete víc vydělávat.
Tato a další jeho oblíbené rady se neosvědčily jen doma, fungují i v byznysu. A protože jde o slova jednoho z dlouhodobě nejbohatších lidí světa, neměla by žádná jeho rada zapadnout. Automobilky - tedy alespoň ty, ve kterých se neangažuje - si je ale v poslední době k srdci neberou. Ačkoli mají přímo před očima cesty, jak dosáhnout vyšších příjmů nakopnutím svého podnikání prostou úctou k tomu, co si od nich někdo vůbec chce koupit, raději si jedou svou, nabízí nesmysly a škrtají, kde to jen jde.
VW je tím poslední dobou skoro proslulý, stejným směrem ale hodlá zamířit i Mercedes-Benz. Mluvčí třícípé hvězdy totiž agentuře dpa oznámila, že „v nadcházejících letech zredukujeme naše náklady o několik miliard Eur ročně“. Půjde tedy o desítky miliard korun každý rok, přičemž je otázkou, jak Mercedes takového stavu dosáhne. Na naše přímé dotazy ohledně oblastí úspor automobilka odmítla reagovat, na otázku, zda může v rámci úsporných opatření vyloučit zavírání továren, propouštění či snižování mezd, ale odpověděla, že nikoli.
Důvodem k možná až těmto krokům má být „přetrvávající celosvětově extrémně křehká ekonomická situace“. Neříkáme, že taková není, třebaže pohledem aktivit Mercedesu to může být velký eufemismus pro výrazný pokles prodejů především v Číně spojený s tím, že automobilka prodělává kalhoty na elektromobilech. Jsou ale tvrdé škrty tím jediným řešením? Nemáme ten pocit.
Uvážíme-li, co všechno Mercedes v posledních letech pokazil a jak zřetelně lidem i firmám dochází peníze, jeho prodeje nejsou zdaleka tak špatné, jak by mohly být. Vše tak působí dojmem, že kdyby automobilka začala znovu v maximální míře nabízet skutečně žádoucí zboží (navíc snadno i za nižší ceny, protože např. nesmyslná hybridizace některých modelů akorát stojí peníze a vyžádaná trhem není), bude za vodou. Ale nic takového nedělá.
Sice dávno zrušila svůj pár let starý, naprosto nesmyslný plán, který počítal s přechodem jen na elektrický pohon do roku 2030, ale s čím přichází nyní? Stačí se podívat na nové CLA, abychom viděli, jakým směrem míří. Původně pro tento vůz počítala jen s elektrickým pohonem, ale nakonec pod tíhou odporu publika postavila i spalovací verzi. Ale jakou? Jde o auto s motorem čínského Geely, který má objem maximálně 1,5 litru.
Něco takového jen symbolizuje úpadek německého automobilového průmyslu, víc nic. Zákazníci mají na výběr elektrické provedení, které od počátku z valné většiny odmítají, nebo spalovací náplast, která od prvního dne působí jako z nouze ctnost. Proč by za tohle měl někdo s nadšením platit přes milion korun?
Pokud tedy Němci chtějí svou finanční situaci zlepšit, je třeba lidem znovu začít nabízet, co chtějí. Tedy luxusní auta, na kterých se nebude šetřit, které budou projevem technické excelence. Však „The Best or Nothing”, ne? Tímto směrem ale firma nemíří, podle mluvčí už dosavadní úspory dostaly značku do dobré startovní pozice, a tak „v této cestě bude pokračovat“. Vypadá to jako skvělá cesta plná úspěchů, nezbývá než popřát hodně zdaru.
Pokud chcete vyrábět kvalitní auta, nesmíte na nich šetřit, jakkoli to neznamená, že musíte vyhazovat peníze oknem. Němci nicméně mají finanční těžkosti, pročež zaveleli k úsporám a šidí samotná auta. Tím si chtějí pomoci? Podívejte se, jak dopadlo nové CLA... Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: Automobil Produktion, dpa, Mercedes-Benz
Bleskovky
- Nový rekord okruhu Top Gearu uzmula švédská stíhačka s až 1 622 biokoňmi a brutálním křídlem
včera - Když se jmenujete Cristiano Ronaldo, dají vám s nadšením zadarmo i auto za 5 milionů. A stejně s ním nebudete jezdit
11.12.2024 - Okruhová střela geniálního konstruktéra F1 se ukázala v akci na mokru, zní při tom přímo božsky
10.12.2024
Nejčtenější články
- Elektrické Mercedesy jsou takové fiasko, že na ně v USA musí dávat až 360 tisíc slevu, 180 tisíc leasingový bonus a dalších 70 tisíc Kč pro dealery
12.11.2024 - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024 - U Lotusu je zle. Prodává zlomek plánovaných aut a prodělává miliardy, stovky lidí dostanou padáka
12.11.2024 - Asi největší propadák aut vyšší třídy dodnes nikdo nechce, i málo jetý po 1. majiteli stojí směšné peníze
12.11.2024 - Dosud jen elektrický Charger dostane spalovací verzi dřív, než Dodge plánoval, reaguje tak na výsledky voleb
12.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva