Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
před hodinou | Petr Prokopec
Víte, kolik Céček se dnes nabízí s takhle malými motory? A kolik také stojí? Je to vážně nedůstojné a nelze se divit soustavně upadajícímu zájmu o tento model, naopak změně by se člověk divit neměl. Otázkou ale zůstává, kde všude se k ní Mercedes odhodlá.
V posledních letech byl se spalovacími motory úzce spojen tzv. downsizing, tedy zmenšování objemu pohonných jednotek a často i počtu válců. Smutným králem v této oblasti se stal Mercedes-Benz, který u některých modelů AMG „slavně” začal pod přední kapotu pěchovat dvoulitrový čtyřválec místo čtyřlitrového a dříve dokonce 6,2litrového osmiválce. Něco takového bylo pro tradiční klientelu značky již příliš velké sousto, a prodeje proto nepřekvapivě zamířily do kopru. Ne každý si ale ve stínu této velmi tragické etudy všiml, jak moc automobilka zdevastovala nabídku motorů i pro běžnější verze.
Pokud se nyní podíváte do nabídky třídy C, zjistíte, že nejen základní verze C 180, ale dokonce i vyšší C200 a kupodivu i pohonem 4x4 vybavené provedení C 200 4Matic pracuje s motorem o objemu pouze 1,5 litru. To je pro takového auto naprosto nedůstojná technika, přesto je spojená s neskromnou cenovkou - poslední zmiňované provedení stojí 1 311 640 Kč. 1,3 milionu za auto s takovým motorem? Které váží 1,75 tuny? Je opravdu k nevíře, co si Mercedes myslí, že také prodá.
Také to ovšem neprodává. Kdysi jasně nejžádanější model značky poslední roky jen zachází na úbytě a letos si za první čtyři měsíce roku našel v Evropě už pouze 17 751 kupců. To znamená další pokles o 15 procent oproti už tak mizernému loňsku a téměř poloviční prodeje oproti nejžádanějšímu GLC (34 403 aut). Dokonce už i model CLA se prodává skoro stejně, je vidět, že na tuhle nedůstojnou a předraženou šaškárnu tu zákazníci nejsou zvědaví.
Mercedes ale v poslední době prochází jakousi mentální očistou, a tak je možné, že to změní. Jestli se to stane tady, zatím nevíme, zkoušíme to zjistit, v Číně se to ale stane. Z dat čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT) publikovaných tamním Autohomem totiž vyplývá, že Mercedes v Říši středu pošle celou nabídku 1,5litrového přeplňovaného benzinového čtyřválce M254 k ledu a nahradí jej dvoulitrovou jednotkou s tímtéž interním kódem.
Zní to jako dobrá zpráva, ale zrovna v Číně překvapí. Číňanům obvykle na objemu motoru tolik nesejde a menší jednotka byla spojena s nižší daňovou zátěží. Nyní ale Mercedes u tamních základních modelů C200L a C260L nahradí onu jedna-pětku dvoulitrem, tedy motorem spadajícím do vyšší daňové zátěže, která se projeví na jejich zdražení. Za víc peněz ale klientela nedostane kromě půl litru objemu nic navíc, neboť výkon se měnit nebude - na zadní kola bude stále mířit 170 a 204 koní.
Rošáda jen v Číně nám tedy nedává smysl, prodeje Mercedesu by tam stěží podpořila. Možná je tedy součástí celosvětové změny, což by smysl dávalo. Také je ale možné, že jde o dočasný stav a jedna-pětka se zase vrátí, jen jiná. Pro menší CLA totiž Mercedes odebírá jiný motor 1,5 od společnosti Horse Powertrain, za kterou stojí Renault a především čínské Geely. Jeho majitel, miliardář Li Shufu, je přitom jako soukromá osoba největším jednotlivým akcionářem v třícípé hvězdě. Je tak možné i to, že pouze zatahal za nitky a zajistil „Koňovi“ větší odběr motorů, které zamíří i pod kapotu třídy C.
Pravděpodobnější je ale pořád spíš první možnost, neboť motory Horse Powertrain jsou uzpůsobené montáži napříč, zatímco motorový prostor třídy C vyžaduje podélné umístění. Pokud by se Mercedes chytil za nos a rozhodl se zbavit Céčko jedna-pětkového prokletí, bylo by to jistě dobře. Zejména v Evropě nejsou lidé u tak drahých aut zvyklí na to, aby dostali menší motor než do lepších verzí Octavií či Golfů.



Němci přinejmenším u čínské třídy C přistupují k upsizingu základních verzí, které místo jedna-pětky bude pohánět dvoulitr z téže modulární rodiny M254. Jestli to udělají i jinde, nevíme, ale doufáme v to. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: MIIT přes Autohome China
Bleskovky
Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
před 6 hodinamiFernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Yamaha Tricity 125: v novém kabátu 13:13
- Misano 1. den testů Superbike včera 21:42
- Test Superbike + Supersport v Misanu: 1. den průběžně včera 15:31
- BMW Concept RR: budoucnost superbiku řady RR 26.5.2025
- Dodatečné tresty v Silverstone 26.5.2025
Nejnovější články
Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
před 2 hodinamiAutomobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
před 3 hodinamiTohle je nový císař mezi králi ztráty hodnoty, 600 ujetých km připravilo majitele o 2,64 milionu Kč!
před 5 hodinamiNadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
před 6 hodinamiFrancouzům asi přeskočilo, další novinkou Alpine je otylá absurdita s hmotností nejmíň 2,1 tuny
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva