Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes představil zajímavé auto, do kterého ale nenabízí jediný zajímavý motor
18.8.2021 | Petr Prokopec
Jsme docela zvědavi, jak tahle sázka Němcům vyjde. Zbavit klíčový model všech zajímavých motorů a doufat, že se náročnější zákazníci spokojí jen se čtyřválci, je přinejmenším riskantní.
O motorech Mercedesu se v posledních měsících mluví nemalou měrou, v dobrém, i ve zlém. Automobilka s třícípou hvězdou ve znaku totiž potěšila fanoušky, když vypustila na svět nový dvanáctiválcový Maybach. Ovšem daleko více lidí zarmoutila tím, že nové třídě C vzala jedním tahem šestiválce i osmiválce. Zákazníci tak budou moci sáhnout maximálně po dvoulitrových čtyřválcích, a to i v případě variant AMG, což je skoro až trapné. Stačí si totiž jen uvědomit, že vedle majitelů nových Mercedesů za několik milionů korun zaparkuje třeba letitý Ford Mondeo ST200 za pár šupů, který pohání 2,5litrový šestiválec.
Třícípá hvězda přitom v dobrovolném poškozování své vlastní image pokračuje i u další novinky, jíž je třída C v provedení All-Terrain. Jde o jinak zajímavé a „trendy” auto - kombík, který se dočkal zvýšení světlé výšky o 40 milimetrů a ochranných plastů ve spodní části karoserie. Mimo to dorazila i unikátní čelní maska a upravené nárazníky, jejichž součástí jsou ochranné pláty podvozku. V důsledku toho se délka oproti základnímu kombi natáhla o 4 mm, stejně jako lze počítat s o 21 mm větší šířkou. Dále pak automobilka ještě vyrukovala s čtyřprvkovou přední nápravou, u níž došlo na zvětšení čepů zavěšení.
Pokud nicméně nahlédneme pod kapotu, čeká nás stejné zklamání jako u regulérních modelů. Novinka bude totiž k mání pouze s benzinovým i dieselovým dvoulitrovým čtyřválcem, oba s podporou integrovaného startéru-generátoru a 48voltového elektrického okruhu. Bližší informace třícípá hvězda k dispozici nedala, s ohledem na standardní třídu C lze nicméně počítat s variantami C200, C300, C220d a C300d, jež svými výkony pokryjí škálu od 200 do 265 koní, k nimž lze pokaždé připočíst ještě krátkodobý elektrický „boost” v podobě 20 koní.
Standardem je ve všech případech devítistupňový automat 9G-Tronic, stejně jako systém pohonu všech kol 4Matic. Ten přitom běžně posílá 45 procent výkonu dopředu a 55 dozadu, stejně jako spolupracuje s novými jízdními režimy Offroad a Offroad+. Mimo to byl vůz upraven tak, aby dokázal utáhnout až 1 800 kilogramů těžký přívěs. Abyste ovšem v tomto ohledu dosáhli maxima, je třeba třeba za elektronicky výklopnou kouli připlácet, tak jako za stabilizační systém přívěsu nebo asistenční technologii, jež v rychlostech do 5 km/h automaticky upravuje úhel natáčení.
Připlatit si rovněž můžete za masážní funkci předních sedadel, zatímco ta zadní lze vůbec poprvé osadit také vyhříváním. Dále mohou zákazníci volit mezi 17- až 19palcovými litými koly nebo si přiobjednat pakt Night Package, který ovšem nepřihazuje termální kameru či jakýkoliv jiný systém nočního vidění, nýbrž pouze černě lakované doplňky. Živá premiéra se pak uskuteční příští měsíc na autosalonu v Mnichově, tedy pokud nová vlna koronaviru nepovede k jeho zrušení. Prodej v Evropě odstartuje ještě letos, ceny však zatím zveřejněny nebyly.
Mercedes-Benz C All-Terrain bude k mání jen se čtyřválci s menší elektrickou podporou. Za více než milion korun je to odvážná nabídka. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera