Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 600 Guard plně odhalen, je nejbezpečnější sériovou limuzínou
5.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pancéřovaná limuzína s balistickou ochranou VR9 je k mání jen s V12. Zvládne jet rychlostí až 210 km/h.
Po avízu z minulého týdne se dnes můžeme podívat na veškeré detaily nového Mercedesu S 600 Guard. Ten se pyšní balistickou ochranou na úrovni třídy VR9, což by nebylo až tak výjimečné. Třícípá hvězda ji však nenabízí pouze v rámci oken, ale také v případě samotné karoserie. To z S 600 Guard dělá první sériovou limuzínu svého druhu na světě. Odolat tak dokáže nejen samopalu AK-47, ale třeba i útočné pušce M61-AP ráže 7,62. Testy, na které dohlíží federální úřad pro kriminální vyšetřování, přitom v takové chvíli počítají se třemi zásahy v rozmezí 120 milimetrů, čímž je bezpečnost jasně deklarována.
Mercedes-Benz tohoto výsledku dosáhl speciální ocelovou vrstvou instalovanou mezi karoserii a vnější plášť vozu. Doplňují ji aramidová a polyetylenová vlákna, které nejen zvyšují celistvost materiálu i po zásahu, ale také tepelnou odolnost. Veškerá okna pak byla zevnitř potažena polykarbonátem a pyšní se i laminovanou strukturou. Výčet uzavírá podlaha, která dokáže odolat výbuchu nášlapných min i granátů.
I přes veškerý tento výčet modifikací ovšem Mercedes S 600 Guard vypadá jako standardní model, jisté rozdíly jsou ovšem na první pohled patrné. Řeč přitom není o diodách usazených v čelní masce a na zadním okně nebo o vlaječkách v předních blatnících, ale o pneumatikách Michelin PAX. Ty mají nezvykle vysoké bočnice, které jen dokazují jejich schopnost dojezdu po průstřelu, a to až do vzdálenosti 30 kilometrů.
Pod kapotou pak najdeme šestilitrový dvanáctiválcový motor, který stejně jako běžná verze S 600 produkuje 530 koní a 830 Nm točivého momentu. S ohledem na vyšší hmotnost (konkrétní údaj není kvůli bezpečnosti k dispozici) ovšem bylo maximální tempo zredukováno na 210 km/h. Mimo to značka posílila také brzdový systém, který počítá s většími kotouči na obou nápravách a šestipístkovými třmeny vpředu.
Speciální péči dostal také podvozek, který vpředu používá zesílené vzduchové odpružení. Vzad se nastěhovaly ocelové pružiny. V kufru najdeme přesunuté baterie, hasicí systém nebo zásobník čerstvého vzduchu. Mimo to ovšem pancéřovaná třída S nabízí i chladicí schránku na šampańské.
Ohledně ceny jsme v našem předchozím článku zmiňovali zhruba desetimilionovou sumu, ta je však ryze orientační. Přesná částka závisí na zvolených doplňcích i konkrétní výbavě. Spíše než s posunem dolů však počítejte se šplháním někam k patnácti až dvaceti milionům Kč.

















Nový Mercedes S 600 Guard se pyšní ochranou na úrovni balistické třídy VR9 nejen v rámci prosklení, ale také v případě karoserie. Je tak první sériovou limuzínou svého druhu na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 2 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před hodinouMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 2 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 3 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 4 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva