Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SL 2016: facelift v detailech, už základní SL 400 má 367 koní
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Roadster se nově může pochlubit i „zaklekáváním“ v zatáčkách či hořčíkovým volantem. A nezapomněl ani na verze SL 63 a SL 65 AMG.
O faceliftovaném Mercedesu SL jsme se již nemalou měrou rozpovídali na sklonku minulého týdne, kdy třícípá hvězda pustila do světa - ať už úmyslně, nebo ne - první várku fotek a informací. Tehdy však nebyly známy technické parametry, na které si posvítíme dnes. Mimo to samozřejmě přidáme k dobru také čerstvé snímky a zároveň i šestici videí, na kterých jsou zachyceny především varianty SL 500 a SL 63 AMG. A aby toho nebylo málo, pak samozřejmě nezapomeneme zabrousit i do těch zákoutí designu a techniky, jež jsme minule neodhalili.
Nejprve se však budeme zabývat motorovým prostorem, který v případě základní varianty SL 400 počítá s třílitrovým šestiválcem. Právě tento agregát se dočkal proklamovaného posílení, neboť nově produkuje 367 koní a 500 Nm, tedy o 35 koní a 20 Nm více než dříve. Veškerý výkon míří na zadní kola skrze devítistupňový automat, přičemž stovku nejlevnější SL pokoří již za 4,9 sekundy. Maximálně se přitom rozjede na 250 km/h, normovaná spotřeba pak byla vypočítána na 7,7 l/100 km.
Ve všech ostatních případech se již pohonné ústrojí nemění, zmínku si ale zaslouží i tak. V případě Mercedesu SL 500 je tedy možné počítat s 4,7litrovým osmiválcem, který byl naladěn na 455 koní a 700 Nm. Stovku toto provedení zdolá za 4,3 sekundy, zatímco SL 63 AMG je o dvě desetiny rychlejší a SL 65 AMG zvládne danou disciplínu rovnou za 4 s. Nápomocen je mu přitom dvanáctiválec o výkonu 630 koní a 1 000 Nm, níže postavená varianta dostala V8, 585 koní a 900 Nm.
Modely z Affalterbachu si zároveň musí vystačit se sedmistupňovým automatem, přičemž nejvyšší rychlost mají ve standardu omezenou taktéž na 250 km/h. S příplatkovým paketem AMG Driver‘s Package však zvládají zdolat i magickou třístovku. V průměru si pak osmiválcová verze řekne o 9,8 až 10,1 litru paliva na sto kilometrů, v případě dvanáctiválce je třeba počítat s 11,9litrovou žíznivostí. Ovšem jen v laboratorních podmínkách či s lehkou nohou na plynu.
O „zaklekávání“ v zatáčkách jsme mluvili již minule, pročež nyní pouze dodáme, že daná technologie je spojena s příplatkovým podvozkem (verze AMG jej mají v základu) Active Body Control. Ten počítá s pěti jízdními režimy a zároveň při vyšších rychlostech sníží světlou výšku o 13 milimetrů. V případě překonávání silničních retardérů ovšem není problém naopak po stisku tlačítka podvozek o 50 mm zdvihnout.
Od spodních partií zamíříme k těm horním, tedy k pevné skládací střeše. Tu je možné stáhnout při rychlostech do 40 km/h, přičemž doplněna může být systémem Magic Sky Control, který v řádu sekund mění její propustnost od čiré až po temnou. Mimo to pak v zavazadlovém prostoru najdeme nový separátor, který po stisku tlačítka může zhoupnout složené panely o 25 stupňů nahoru.
Po stránce bezpečnostní lze očekávat příchod autonomních brzd, radarového tempomatu, detekce vozů ve slepém úhlu, monitoringu jízdních pruhů a parkovacím asistentu. Standardem jsou nové čelní diodové světlomety, které dostaly do vínku i kamerou naváděné paprsky. Kromě toho se modernizované SL pochlubí i jinou čelní maskou nebo barvami Brilliant Blue a Designo Grey Magno.
Uvnitř zůstává zachována základní architektura, nový je ovšem kupříkladu tříramenný sportovní volant s hořčíkovou strukturou. Veškeré ručičky přístrojového štítu pak při nastartování obkrouží celé pásmo, než se vrátí do základní pozice. Zmínit můžeme i integraci systémů Apple CaPlay a Android Auto, stejně jako je možné počítat s mnohem širší selekcí doplňkových aplikací.
Tím ale představení faceliftu můžeme považovat za úplné, na závěr dodáme jen informace o zahájení prodeje. K tomu dojde v lednu příštího roku, první vozy pak zamíří k zákazníkům v dubnu.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Mercedesu SL 2016















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
před 9 hodinami
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
před 11 hodinami
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
