Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SL 2016: facelift v detailech, už základní SL 400 má 367 koní
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Roadster se nově může pochlubit i „zaklekáváním“ v zatáčkách či hořčíkovým volantem. A nezapomněl ani na verze SL 63 a SL 65 AMG.
O faceliftovaném Mercedesu SL jsme se již nemalou měrou rozpovídali na sklonku minulého týdne, kdy třícípá hvězda pustila do světa - ať už úmyslně, nebo ne - první várku fotek a informací. Tehdy však nebyly známy technické parametry, na které si posvítíme dnes. Mimo to samozřejmě přidáme k dobru také čerstvé snímky a zároveň i šestici videí, na kterých jsou zachyceny především varianty SL 500 a SL 63 AMG. A aby toho nebylo málo, pak samozřejmě nezapomeneme zabrousit i do těch zákoutí designu a techniky, jež jsme minule neodhalili.
Nejprve se však budeme zabývat motorovým prostorem, který v případě základní varianty SL 400 počítá s třílitrovým šestiválcem. Právě tento agregát se dočkal proklamovaného posílení, neboť nově produkuje 367 koní a 500 Nm, tedy o 35 koní a 20 Nm více než dříve. Veškerý výkon míří na zadní kola skrze devítistupňový automat, přičemž stovku nejlevnější SL pokoří již za 4,9 sekundy. Maximálně se přitom rozjede na 250 km/h, normovaná spotřeba pak byla vypočítána na 7,7 l/100 km.
Ve všech ostatních případech se již pohonné ústrojí nemění, zmínku si ale zaslouží i tak. V případě Mercedesu SL 500 je tedy možné počítat s 4,7litrovým osmiválcem, který byl naladěn na 455 koní a 700 Nm. Stovku toto provedení zdolá za 4,3 sekundy, zatímco SL 63 AMG je o dvě desetiny rychlejší a SL 65 AMG zvládne danou disciplínu rovnou za 4 s. Nápomocen je mu přitom dvanáctiválec o výkonu 630 koní a 1 000 Nm, níže postavená varianta dostala V8, 585 koní a 900 Nm.
Modely z Affalterbachu si zároveň musí vystačit se sedmistupňovým automatem, přičemž nejvyšší rychlost mají ve standardu omezenou taktéž na 250 km/h. S příplatkovým paketem AMG Driver‘s Package však zvládají zdolat i magickou třístovku. V průměru si pak osmiválcová verze řekne o 9,8 až 10,1 litru paliva na sto kilometrů, v případě dvanáctiválce je třeba počítat s 11,9litrovou žíznivostí. Ovšem jen v laboratorních podmínkách či s lehkou nohou na plynu.
O „zaklekávání“ v zatáčkách jsme mluvili již minule, pročež nyní pouze dodáme, že daná technologie je spojena s příplatkovým podvozkem (verze AMG jej mají v základu) Active Body Control. Ten počítá s pěti jízdními režimy a zároveň při vyšších rychlostech sníží světlou výšku o 13 milimetrů. V případě překonávání silničních retardérů ovšem není problém naopak po stisku tlačítka podvozek o 50 mm zdvihnout.
Od spodních partií zamíříme k těm horním, tedy k pevné skládací střeše. Tu je možné stáhnout při rychlostech do 40 km/h, přičemž doplněna může být systémem Magic Sky Control, který v řádu sekund mění její propustnost od čiré až po temnou. Mimo to pak v zavazadlovém prostoru najdeme nový separátor, který po stisku tlačítka může zhoupnout složené panely o 25 stupňů nahoru.
Po stránce bezpečnostní lze očekávat příchod autonomních brzd, radarového tempomatu, detekce vozů ve slepém úhlu, monitoringu jízdních pruhů a parkovacím asistentu. Standardem jsou nové čelní diodové světlomety, které dostaly do vínku i kamerou naváděné paprsky. Kromě toho se modernizované SL pochlubí i jinou čelní maskou nebo barvami Brilliant Blue a Designo Grey Magno.
Uvnitř zůstává zachována základní architektura, nový je ovšem kupříkladu tříramenný sportovní volant s hořčíkovou strukturou. Veškeré ručičky přístrojového štítu pak při nastartování obkrouží celé pásmo, než se vrátí do základní pozice. Zmínit můžeme i integraci systémů Apple CaPlay a Android Auto, stejně jako je možné počítat s mnohem širší selekcí doplňkových aplikací.
Tím ale představení faceliftu můžeme považovat za úplné, na závěr dodáme jen informace o zahájení prodeje. K tomu dojde v lednu příštího roku, první vozy pak zamíří k zákazníkům v dubnu.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Mercedesu SL 2016















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Toyota znovu změnila svůj názor na elektromobily, varuje před tím, co přijde příští rok
13.11.2025
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
