Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Vito 4x4 dorazil do prodeje, oproti standardu podražil o 90 tisíc Kč
11.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německou dodávku můžete nově objednat se systémem pohonu všech kol a 190 koňmi. Posléze mají dorazit i méně výkonné, ale o to levnější varianty.
Nová generace Mercedesu Vito se nám představila již loni v létě. Tehdy jsme přitom mohli poinformovat nejen o verzích osazených pohonem předních či zadních kol, ale také o modelu, který byl vybaven systémem 4x4. Je přitom zajímavé, že německá automobilka daný pohon netituluje 4Matic, názvosloví ale můžeme klidně ponechat stranou. Místo toho se zaměříme na mechaniku a projdeme si rovněž první ceny. I přes loňské odhalení jde totiž toto provedení do prodeje teprve nyní.
Začít můžeme samotným systémem pohonu všech kol, který za běžných okolností favorizuje zadní nápravu, neboť středový diferenciál je nastaven v poměru 45:55. Při přerozdělování výkonu spolupracuje se systémem elektronické trakce 4ETS (Electronic Traction System), stabilizací a regulací prokluzu kol ASR. Pokud přitom jedno kolo přijde o přilnavost, systém 4ETS jej přibrzdí a výkon přerozdělí mezi ty zbývající. Díky tomu má mít efekt tří uzávěr diferenciálu.
Aktuálně lze tuto technologii spřáhnout pouze s nejvýkonnější variantou 2,1litrového turbodieselu, která produkuje 190 koní a 440 Nm točivého momentu. Přenos veškeré síly má na starosti sedmistupňový automat 7G-Tronic, s nímž Vito dosahuje průměrné spotřeby 6,4 l/100 a emituje 169 gramů CO2 na kilometr. Řeč je přitom o základní dodávce, ve verzích Mixto a Tourer je třeba počítat se žíznivostí vyšší o jeden decilitr na sto kilometrů a 171 gramy CO2.
Ve srovnání se zadokolkou jde o přibližně 0,7litrové navýšení, na čemž má velkou zásluhu nízká hmotnost systému 4x4. Ten váží 50 kilogramů, přičemž souběžně díky svým kompaktním rozměrům neovlivnil ani výšku dodávky. I nadále lze tak počítat s jedním metrem a 91 centimetry, načež může Vito stále počítat s parkováním v podzemních parkovištích. Navíc se s daným pohonem všech kol rozjede na 199 km/h.
Přesunout se můžeme k ceně, která na německém trhu startuje na částce 36 120 Eur (cca 1 000 100 Kč). To oproti verzi s jednou poháněnou nápravou představuje nárůst o 3 300 EUR (91 400 Kč), který nejspíše bude dodržen také v České republice. Danou sumu tedy můžeme přičíst kupříkladu k nejlevnější verzi Mixto osazené daným turbodieselem, která je nyní k mání od 689 500 Kč.
Dostáváme se tak na částku 781 tisíc korun, která by českým zastoupením mohla být upřesněna v řádu dnů. Řeč je samozřejmě ve všech případech o sumách bez daně, s DPH byste pak měli na tuzemském trhu platit minimálně 945 000 Kč. Časem ovšem nabídka zlevní, neboť dorazit mají také verze naladěné na 136 nebo 163 koní.










Mercedes-Benz Vito 4x4 je aktuálně k mání jen s 2,1litrovým turbodieselem o výkonu 190 koní. S ním se rozjede maximálně na 199 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva