Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG 3 Xross: čínský Anglán s terénními choutkami
28.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínské MG rozšiřuje flotilu svých vozů o pseudoterénní MG 3 Xross. Z obrázků nevypadá marně, jeho kvality jako první v Evropě zřejmě ověří Britové.
Vzpomínáte si na Rover Streetwise? No, nebylo o co stát, takže raději připomenu, že to byl ve skutečnosti standardní model 25, tedy zoufale zastaralý hatchback, který chtěl se spoustou černých nenalakovaných plastů najet na vlnu populárních crossoverů, jejichž „cross“ spočívalo v několika pár centimetrech vyšší světlé výšky a ušetřené barvy.
Streetwise se objevil v době, kdy to měl Rover spočítané, takže po relativně krátkých tahanicích skončil v rukou čínské automobilky Nanjing Automobile Group. Ta se z něj ale také příliš dlouho netěšila, protože spadla pod křídla většího koncernu Shanghai Automotive Industry Corporation, známého spíše pod zkratkou SAIC.
Aby SAIC co nejdříve zúročila své investice, vypustila tento vůz jako MG 3 SW, který se tam prodává až dosud. V roce 2010 byla ovšem na autosalonu v Pekingu představena druhá generace modelu MG 3, takže bylo pouze otázkou času, kdy se objeví také jeho „drsnější“ verze. Jak můžete vidět, stalo se tak na stále probíhajícím autosalonu Guangzhou a vůz nese přídomek Xross.
Jak se dalo očekávat, Čínané si nelámali hlavu s nějakou čtyřkolkou, takže jejich crossover má opět poháněná kola přední nápravy. Roztáčí je zážehová patnáctistovka VTi se čtyřventilovými rozvody, výkonem 108 koní při 6 000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 135 newtonmetrů při 4 500 ot./min.
Xross je v základu vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude k mání také automat. Verze se spojkovým pedálem je schopna dosáhnout nejvyšší rychlost 182 km/h a podle údajů výrobce spotřebuje v průměru 6,6 l/100 km. Pro model s automatickou převodovkou byla uvedena maximálka 179 km/h a spotřeba 6,7 litru na sto.
Pětisedadlový Xross má na délku 4 079 mm, je široký 1 739 mm, vysoký 1 528 mm a rozvor činí 2 520 mm. Srovnání se standardním provedením MG 3 ukazuje, že crossover je o 80 mm delší a o 11 mm vyšší i širší. Základní objem zavazadlového prostoru je 256 litrů, sklopením dělených zadních sedadel vznikne kufr o velikosti 938 litrů.
Pochopitelně je asi nesmyslné spekulovat nad tím, kdy - nebo jestli vůbec - tento vůz dorazí do Evropy, když ještě ani v Británii (jediném evropském státě, kde lze dnes nové MG pořídit) nevědí, kdy se na jejich trhu objeví standardní model MG 3. Můžeme se ale domnívat, že pokud to SAIC myslí se zaplavením EU svými auty vážně (o čemž svědčí i jeho záměry s novým MG 5), tento vůz patrně nebude stát při útoku stranou.

















































MG 3 Xross má podivné jméno, vypadá ale docela k světu
Zdroje: Autocar, Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před hodinouBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 3 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 4 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub