MG 5: symbol návratu do Evropy přistižen bez špetky maskování

Čínské MG buduje předvoj útoku na Evropu. Zatím jen ve Velké Británii prodává kompaktní sedan MG 6 a roadster TF, skutečným generálem v bitvě o kontinent by ale měla být nová pětka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

MG 5: symbol návratu do Evropy přistižen bez špetky maskování

21.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

MG 5: symbol návratu do Evropy přistižen bez špetky maskování

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čínské MG buduje předvoj útoku na Evropu. Zatím jen ve Velké Británii prodává kompaktní sedan MG 6 a roadster TF, skutečným generálem v bitvě o kontinent by ale měla být nová pětka.

Čínské značky jsou v Evropě pro tuto chvíli vesměs ignorovány. Jednou z mála výjimek je MG, jejíž britský původ pomohl teď už čínské automobilce k návratu. Skutečná zkouška ohněm ale MG teprve čeká - pětidveřový hatchback s jednoduchým označením 5 nemá za úkol nic menšího, než ukrást zákazníky Focusu, Golfu, Astrě, i30... Jinak řečeno, najít své místo v segmentu, kde probíhají snad největší konkurenční boje o zákazníka.

MG 5 si s sebou již ke startu přináší jistý technický handicap, který má společný s francouzskými rivaly - přední nápravu typu MacPherson doplňují vzadu vlečená ramena spojená torzně pružnou příčkou. Je to poněkud neobvyklé rozhodnutí, protože jen nepatrně větší sedan MG 6 má vzadu multi-link a podle zkušeností britských novinářů díky tomu docela slušné jízdní vlastnosti. Pochopitelně to automaticky neznamená, že pětka nebude schopná nabídnout zajímavé zážitky pro zapálenější řidiče, ovšem méně sofistikovaná konstrukce k tomuto závěru přirozeně vybízí.

Vůz vychází ze šanghajské studie pojmenované MG 5 Concept, která byla představena letos v dubnu. Příjemného designu vzdáleně připomínajícího třídveřový Pro_Cee´d se sériové auto překvapivě vzdalo ve prospěch oblejších křivek, na druhou stranu nová pětka vůbec nevypadá marně a má daleko ke zbytku prachsprostých čínských kopií.

Technické parametry nejsou dosud známé, stejně tak i plány automobilky související s uvedením vozu do prodeje - ještě jednou připomínáme, že se díváte na „spy” fotky vozu bez kamufláže, který dosud nebyl oficiálně představen. Čínské internetové stránky nicméně tvrdí, že v Evropě se MG 5 objeví až za dvanáct měsíců a po prezentaci, která má proběhnout někdy počátkem roku 2012, se pod kapotou ukáže patnáctistovka s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. V průběhu pár měsíců MG 5 dostane atmosférickou osmnáctistovku a pravděpodobně též ten samý motor s turbodmychadlem. O dieselu se Číňané nezmiňují a to znamená, že těch nevýhod oproti v Evropě prodávaným rivalům bude poněkud více.


MG 5: symbol návratu do Evropy přistižen bez špetky maskování - 1 - MG5 01MG 5: symbol návratu do Evropy přistižen bez špetky maskování - 2 - MG5 02
Čínské MG 5 by mělo spadnout do segmentu nižší střední třídy a konkurovat vozům jako VW Golf, Ford Fosus nebo Hyundai i30

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.