Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
MG 5: symbol návratu do Evropy přistižen bez špetky maskování
21.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínské MG buduje předvoj útoku na Evropu. Zatím jen ve Velké Británii prodává kompaktní sedan MG 6 a roadster TF, skutečným generálem v bitvě o kontinent by ale měla být nová pětka.
Čínské značky jsou v Evropě pro tuto chvíli vesměs ignorovány. Jednou z mála výjimek je MG, jejíž britský původ pomohl teď už čínské automobilce k návratu. Skutečná zkouška ohněm ale MG teprve čeká - pětidveřový hatchback s jednoduchým označením 5 nemá za úkol nic menšího, než ukrást zákazníky Focusu, Golfu, Astrě, i30... Jinak řečeno, najít své místo v segmentu, kde probíhají snad největší konkurenční boje o zákazníka.
MG 5 si s sebou již ke startu přináší jistý technický handicap, který má společný s francouzskými rivaly - přední nápravu typu MacPherson doplňují vzadu vlečená ramena spojená torzně pružnou příčkou. Je to poněkud neobvyklé rozhodnutí, protože jen nepatrně větší sedan MG 6 má vzadu multi-link a podle zkušeností britských novinářů díky tomu docela slušné jízdní vlastnosti. Pochopitelně to automaticky neznamená, že pětka nebude schopná nabídnout zajímavé zážitky pro zapálenější řidiče, ovšem méně sofistikovaná konstrukce k tomuto závěru přirozeně vybízí.
Vůz vychází ze šanghajské studie pojmenované MG 5 Concept, která byla představena letos v dubnu. Příjemného designu vzdáleně připomínajícího třídveřový Pro_Cee´d se sériové auto překvapivě vzdalo ve prospěch oblejších křivek, na druhou stranu nová pětka vůbec nevypadá marně a má daleko ke zbytku prachsprostých čínských kopií.
Technické parametry nejsou dosud známé, stejně tak i plány automobilky související s uvedením vozu do prodeje - ještě jednou připomínáme, že se díváte na „spy” fotky vozu bez kamufláže, který dosud nebyl oficiálně představen. Čínské internetové stránky nicméně tvrdí, že v Evropě se MG 5 objeví až za dvanáct měsíců a po prezentaci, která má proběhnout někdy počátkem roku 2012, se pod kapotou ukáže patnáctistovka s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. V průběhu pár měsíců MG 5 dostane atmosférickou osmnáctistovku a pravděpodobně též ten samý motor s turbodmychadlem. O dieselu se Číňané nezmiňují a to znamená, že těch nevýhod oproti v Evropě prodávaným rivalům bude poněkud více.


Čínské MG 5 by mělo spadnout do segmentu nižší střední třídy a konkurovat vozům jako VW Golf, Ford Fosus nebo Hyundai i30
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
dnes
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
včera
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Je to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
19.10.2025
Dechberoucí, dodnes sotva jetý VW Passat W8 kombi s ručním řazením může být váš, je to dokonalé memento doby
19.10.2025
Poslední osmiválcový supersedan světa s ručním řazením končí, obrat výrobce ale dává naději na pokračování
19.10.2025
Dealeři aut v Číně krachují po tisících, hlavní důvody jsou varováním i pro Evropu
19.10.2025
Až moc nápadně ošizené BMW i5 lidé nechtějí, dealeři ho zkouší udat s až 30procentními slevami
20.10.2025
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.18. 22:05 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.18. 21:25 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.18. 19:25 - Stepan
- Motor 1,6 55kw nestartujezza vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.18. 14:06 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.18. 14:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 11.18. 13:59 - pavproch
- Opel obecně 11.18. 11:06 - HondaMan
