Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech
30.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínsko-britské MG podpoří svou expanzi do Evropy novými turbomotory, kromě jiného chystá též litrový tříválec jako konkurenci pro 1,0 Ecoboost.
Aby mohla bývalá britská automobilka MG patřící čínskému koncernu Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) pomýšlet na úspěšné rozšíření svého obchodního teritoria z Británie na zbytek Evropy, bude potřebovat více než jen ambice a odhodlání. Podobně jako ceny či design produktů budou neméně důležité třeba i použité motory a jejich rozmanitost.
Samozřejmě také MG chce dostát potřebám co největšího počtu zákazníků a zároveň nemá chuť platit pokuty za nadlimitní produkci oxidu uhličitého, tudíž se jeho konstruktéři vcelku logicky dostali do stejné uličky s legislativními mantinely, jako jejich kolegové z jiných automobilek.
Výsledkem bude nová generace benzínových motorů s přímým vstřikováním GDI a přeplňováním turbodmychadly, navržené především podle metodiky měření spotřeby a emisí NEDC. „Naším měřítkem pro litrový motor musí být Ecoboost od Fordu,“ tvrdí šéf oddělení vývoje motorů v MG a bývalý výkonný ředitel britské pobočky společnosti Ricardo Paul McNamara. „Ford uvedl tuto technologii jako první a změnil vnímání. Našim cílem je být konkurenceschopný a dosáhnout co nejlepší výsledky v reálném světě,“ říká McNamara.
Přeplňování se nevyhnou ani větší pohonné jednotky, turbodmychadla dostane připravované čtyřválce o objemu 1,4 a 1,5 litru. Včetně tříválce budou montovány do modelů MG3, MG5 a crossoveru konkurujícího Nissanu Qashqai, vycházejícího ze šanghajského konceptu MG CS. S patnáctistovkou pak můžou počítat také zájemci o prozatím největší model MG6.
Paul McNamara kromě jiného potvrdil, že jeho lidé pracují na dvouspojkové převodovce s lamelami v olejové lázni, které budou zvládat přenášet točivý moment 360 newtonmetrů a verzi se „suchými spojkami“ pro motory s maximem 225 newtonmetrů. První z nich se v prodeji objeví ještě letos, druhá nebude k dispozici dříve než v roce 2015.
Také prodej motorů Turbo GDI odstartuje nejdříve v Číně a to na konci roku 2014. Do Evropy se pak dostanou v roce následujícím.











Adeptů na nové turbomotory a dvouspojkové převodovky je spousta
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery včera 08:00
- Časový program GP Francie v Le Mans 6.5.2025
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
Nejnovější články
Výrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
před hodinouPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 3 hodinamiCadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včeraVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví svá elektrická auta, přeplňovaný tříválec je ze hry
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 00:15 - Spectral
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.07. 17:04 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda
- Suzuki obecně 05.07. 16:17 - jerry
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.