Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech
30.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínsko-britské MG podpoří svou expanzi do Evropy novými turbomotory, kromě jiného chystá též litrový tříválec jako konkurenci pro 1,0 Ecoboost.
Aby mohla bývalá britská automobilka MG patřící čínskému koncernu Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) pomýšlet na úspěšné rozšíření svého obchodního teritoria z Británie na zbytek Evropy, bude potřebovat více než jen ambice a odhodlání. Podobně jako ceny či design produktů budou neméně důležité třeba i použité motory a jejich rozmanitost.
Samozřejmě také MG chce dostát potřebám co největšího počtu zákazníků a zároveň nemá chuť platit pokuty za nadlimitní produkci oxidu uhličitého, tudíž se jeho konstruktéři vcelku logicky dostali do stejné uličky s legislativními mantinely, jako jejich kolegové z jiných automobilek.
Výsledkem bude nová generace benzínových motorů s přímým vstřikováním GDI a přeplňováním turbodmychadly, navržené především podle metodiky měření spotřeby a emisí NEDC. „Naším měřítkem pro litrový motor musí být Ecoboost od Fordu,“ tvrdí šéf oddělení vývoje motorů v MG a bývalý výkonný ředitel britské pobočky společnosti Ricardo Paul McNamara. „Ford uvedl tuto technologii jako první a změnil vnímání. Našim cílem je být konkurenceschopný a dosáhnout co nejlepší výsledky v reálném světě,“ říká McNamara.
Přeplňování se nevyhnou ani větší pohonné jednotky, turbodmychadla dostane připravované čtyřválce o objemu 1,4 a 1,5 litru. Včetně tříválce budou montovány do modelů MG3, MG5 a crossoveru konkurujícího Nissanu Qashqai, vycházejícího ze šanghajského konceptu MG CS. S patnáctistovkou pak můžou počítat také zájemci o prozatím největší model MG6.
Paul McNamara kromě jiného potvrdil, že jeho lidé pracují na dvouspojkové převodovce s lamelami v olejové lázni, které budou zvládat přenášet točivý moment 360 newtonmetrů a verzi se „suchými spojkami“ pro motory s maximem 225 newtonmetrů. První z nich se v prodeji objeví ještě letos, druhá nebude k dispozici dříve než v roce 2015.
Také prodej motorů Turbo GDI odstartuje nejdříve v Číně a to na konci roku 2014. Do Evropy se pak dostanou v roce následujícím.











Adeptů na nové turbomotory a dvouspojkové převodovky je spousta
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 9 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 5 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
