Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech
30.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínsko-britské MG podpoří svou expanzi do Evropy novými turbomotory, kromě jiného chystá též litrový tříválec jako konkurenci pro 1,0 Ecoboost.
Aby mohla bývalá britská automobilka MG patřící čínskému koncernu Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) pomýšlet na úspěšné rozšíření svého obchodního teritoria z Británie na zbytek Evropy, bude potřebovat více než jen ambice a odhodlání. Podobně jako ceny či design produktů budou neméně důležité třeba i použité motory a jejich rozmanitost.
Samozřejmě také MG chce dostát potřebám co největšího počtu zákazníků a zároveň nemá chuť platit pokuty za nadlimitní produkci oxidu uhličitého, tudíž se jeho konstruktéři vcelku logicky dostali do stejné uličky s legislativními mantinely, jako jejich kolegové z jiných automobilek.
Výsledkem bude nová generace benzínových motorů s přímým vstřikováním GDI a přeplňováním turbodmychadly, navržené především podle metodiky měření spotřeby a emisí NEDC. „Naším měřítkem pro litrový motor musí být Ecoboost od Fordu,“ tvrdí šéf oddělení vývoje motorů v MG a bývalý výkonný ředitel britské pobočky společnosti Ricardo Paul McNamara. „Ford uvedl tuto technologii jako první a změnil vnímání. Našim cílem je být konkurenceschopný a dosáhnout co nejlepší výsledky v reálném světě,“ říká McNamara.
Přeplňování se nevyhnou ani větší pohonné jednotky, turbodmychadla dostane připravované čtyřválce o objemu 1,4 a 1,5 litru. Včetně tříválce budou montovány do modelů MG3, MG5 a crossoveru konkurujícího Nissanu Qashqai, vycházejícího ze šanghajského konceptu MG CS. S patnáctistovkou pak můžou počítat také zájemci o prozatím největší model MG6.
Paul McNamara kromě jiného potvrdil, že jeho lidé pracují na dvouspojkové převodovce s lamelami v olejové lázni, které budou zvládat přenášet točivý moment 360 newtonmetrů a verzi se „suchými spojkami“ pro motory s maximem 225 newtonmetrů. První z nich se v prodeji objeví ještě letos, druhá nebude k dispozici dříve než v roce 2015.
Také prodej motorů Turbo GDI odstartuje nejdříve v Číně a to na konci roku 2014. Do Evropy se pak dostanou v roce následujícím.











Adeptů na nové turbomotory a dvouspojkové převodovky je spousta
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
před 9 hodinamiPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Provozně nenáročný rodinný stěhovák Fordu lidé v bazarech přehlížejí, brzy ho koupíte klidně za jeden průměrný český plat
před hodinouPorsche navzdory dosavadnímu fiasku přestalo přijímat objednávky na další spalovací modely, náhradu nemá
před 2 hodinamiDo dražby jde sbírka 42 superaut té nejvyšší úrovně, na celou bizarní smečku je ale nakonec smutný pohled
před 4 hodinamiTak určitě: Audi chce v době rapidního úpadku prodejů, zisků i kvality dosáhnout rekordního odbytu. A to i tím, že omezí výběr
před 5 hodinamiRuský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 09.05. 16:17 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.05. 14:05 - Vrooom
- Policejní kontroly a měření 09.05. 14:03 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 09.05. 11:59 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 09.05. 08:25 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.04. 12:31 - pavproch