Michelin CrossClimate je první letní pneumatika označená jako zimní

(+ video) Novinka je prý dobrá na suchu i mokru a vzorek je navržen, aby zlepšil trakci na sněhu. Jen tu chybí ty malinké drážky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Michelin CrossClimate je první letní pneumatika označená jako zimní

9.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Michelin CrossClimate je první letní pneumatika označená jako zimní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Novinka je prý dobrá na suchu i mokru a vzorek je navržen, aby zlepšil trakci na sněhu. Jen tu chybí ty malinké drážky.

Zima sice odchází, ale nebyla poslední, ať byla mírná, jak chtěla a ať se nám snaží „globální oteplovači” namluvit cokoliv. Michelin nicméně představil novinku na poli celoročních pneumatik, která ale není tak úplně celoroční, jak vidno z fotografií. Je to letní pneumatika, používat ji nicméně celý rok de iure lze, protože je certifikovaná i pro zimní použití; je označena symbolem sněhové vločky, jak to za patřičných okolností vyžadují nejen české zákony.

Novinka se jmenuje CrossClimate a princip jejího použití je stejný, jako u běžných celoročních pneumatik, tedy ji prostě nasadíte a jezdíte, dokud stačí hloubka dezénu. Podle Michelinu má tato pneumatika krátkou brzdnou dráhu na suché vozovce a EU ohodnotila její vlastnosti na mokru známkou A, takže i zde bude nejspíš brzdná dráha krátká.

O co máme nicméně trochu obavu, je chování a trakce na sněhu, protože zde výrazně pomáhají ony malé drážky, kterými je vzorek klasických zimních - přesněji řečeno sněhových - i celoročních pneumatik posetý. Neklame-li nás zrak, pneumatiky CrossClimate nic takového nemají, snad až na jednu dlouhou tenkou drážku uprostřed bloků vzorku. Na sněhu či břečce tedy nejspíš lepší než klasické letní pneumatiky budou, ale kvalit zimních anebo i celoročních pneumatik podle asi nedosáhnou.

Dostupné zprávy nicméně hovoří o tom, že šípovitý vzorek byl vyvinut tak, aby dosahoval na sněhu co nejlepší trakce - všimněte si oblouků v onom šípu. Po stranách pneumatiky jsou drážky kolmé více, aby zlepšily záběr v podélném směru, uprostřed jsou zase víc šikmé, aby pneumatika měla grip v příčném směru.

Pro české podmínky by něco takového mohlo být ideálním řešením, zejména pokud člověk žije v místech, kde sníh vidí po většinu zimy tak nanejvýš na obrázku, ale kde jsou policisté s kontrolami „povinných” - schválně v uvozovkách, citovat a vysvětlovat znění zákona a pozastavovat se nad ním snad nemusíme - zimních pneumatik o trochu víc horliví, než by bylo potřeba.

V každém případě tyto pneumatiky budou kompromisem, ale zatímco jsou již dostupné celoroční pneumatiky blíže zimnímu obutí, CrossClimate se budou nejspíš víc přibližovat letním gumám. Pokud se však rádi v létě i v zimě svižně projedete anebo pokud se často vyskytujete v horách, nejspíš pro vás nebudou to pravé. Co může být skutečnou inovací, se skrývá v konstrukci pneumatiky. Pod běhounem je údajně nový materiál, který má snižovat míru zahřívání pneumatiky, čímž snižuje její valivý odpor a tím klesá i spotřeba paliva.

Do prodeje vstoupí CrossClimate v květnu tohoto roku ve 23 rozměrech od 15" do 17", takže bude dost času je vyzkoušet v letním období. A určitě se objeví spousta testů, které tuto novinku do zkoumání zahrnou.


Michelin CrossClimate je první letní pneumatika označená jako zimní - 1 - michelin crossclimate 01Michelin CrossClimate je první letní pneumatika označená jako zimní - 2 - michelin crossclimate 02Michelin CrossClimate je první letní pneumatika označená jako zimní - 3 - michelin crossclimate 03
Šípovitý dezén pneumatiky Michelin CrossClimate napovídá dobré vlastnosti na vodě a při brzdění

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.