Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou

Bylo jen otázkou času, než k tomu dojde. Mini odhalilo dieselovou verzi svého Cooperu s označením SD. Dostupná bude jak pro třídvířko, tak pro Clubman, Countryman i Cabrio.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou

2.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bylo jen otázkou času, než k tomu dojde. Mini odhalilo dieselovou verzi svého Cooperu s označením SD. Dostupná bude jak pro třídvířko, tak pro Clubman, Countryman i Cabrio.

Žijeme v době, ve které si v rámci vyšších tříd automobilů získávají stále větší pozornost naftové motory. Jejich celkový podíl na trhu sice stále osciluje kolem poloviny, v SUV nebo větších limuzínách ale jasně hrají prim. V poslední době si navíc čím dál častěji nacházejí cestu i do sportovně laděných modelů, a tak nepřekvapí, že se s dieselem budeme moci nejnověji setkat i pod kapotou Cooperů S. Ať už se vám to líbí, nebo ne, Cooper SD je tu a to hned ve všech karosářských verzí Mini.

Pod jeho kapotou bije dvoulitrový naftový motor, který volně vychází z dosud nabízeného dieselu 1,6. Pochlubit se může výkonem až 105 kW (143 koní) dosahovaným v 4 000 ot./min a točivým momentem nejvýše 305 Nm, který „najdeme” v rozmezí 1 750 až 2 700 otáček. Motor bude spojen buď s šestistupňovou manuální, nebo stejným množstvím převodových stupňů vybavenou automatickou převodovkou.

Motor bude v nabídce jak pro výchozí třídvéřové Mini, tak pro jeho novější bratříčky Cabrio, Clubman a také Countryman. Ve všech případech jej doplní řada „eko” prvků, z těch neškodných zmiňme částečnou rekuperaci brzdné energie skrze alternátor a ukazatel vhodné doby pro přeřazení, z těch uživatelsky protivných pak systém start/stop nebo čistě elektrický posilovač řízení. A co nový motor resp. verze Cooper S znamená pro tabulkové parametry jednotlivých verzí?

Základní Mini Cooper SD zrychlí na stovku za 8,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 215 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba paliva činí 4,3 litru nafty na 100 km. Pokud se rozhodnete shodit střechu a vyberete Mini Cooper SD Cabrio, posune se zrychlení z 0 na 100 km/h na 8,7 sekundy, „maximálka” klesne na 210 km/h a spotřeba paliva se zvýší na 4,5 litru nafty.

V případě Mini Cooper SD Clubman se totožné údaje pohybují mezi daty obou výše zmíněných provedení. Akcelerace 0-100 km/h zabere 8,6 sekundy, maximální rychlost má podobu 215 km/h a spotřeba 4,4 l/100 km.

Aby toho nebylo málo, pro Mini Countryman Cooper SD platí dokonce dvoje údaje - varianta s pohonem předních kol zrychlí na 100 km/h za 9,3 sekundy, verzi s pohonem všech kol ALL4 to trvá 9,4 sekundy. Maximální rychlosti činí 198 a 195 km/h, spotřeba pak má podobu 4,6 resp. 4,9 l nafty na sto kilometrů.

Nový Mini Cooper SD ve všech verzích se představí kde jinde než na ženevském autosalonu, všechny potřebné informace krom cen ale máme zjevně k dispozici již nyní, níže naleznete i všechny zatím uvolněné fotografie.


Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou - 1 - Mini Cooper SD 01Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou - 2 - Mini Cooper SD 02Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou - 3 - Mini Cooper SD 03Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou - 4 - Mini Cooper SD 04Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou - 5 - Mini Cooper SD 05

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše