Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou

Bylo jen otázkou času, než k tomu dojde. Mini odhalilo dieselovou verzi svého Cooperu s označením SD. Dostupná bude jak pro třídvířko, tak pro Clubman, Countryman i Cabrio.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou

2.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bylo jen otázkou času, než k tomu dojde. Mini odhalilo dieselovou verzi svého Cooperu s označením SD. Dostupná bude jak pro třídvířko, tak pro Clubman, Countryman i Cabrio.

Žijeme v době, ve které si v rámci vyšších tříd automobilů získávají stále větší pozornost naftové motory. Jejich celkový podíl na trhu sice stále osciluje kolem poloviny, v SUV nebo větších limuzínách ale jasně hrají prim. V poslední době si navíc čím dál častěji nacházejí cestu i do sportovně laděných modelů, a tak nepřekvapí, že se s dieselem budeme moci nejnověji setkat i pod kapotou Cooperů S. Ať už se vám to líbí, nebo ne, Cooper SD je tu a to hned ve všech karosářských verzí Mini.

Pod jeho kapotou bije dvoulitrový naftový motor, který volně vychází z dosud nabízeného dieselu 1,6. Pochlubit se může výkonem až 105 kW (143 koní) dosahovaným v 4 000 ot./min a točivým momentem nejvýše 305 Nm, který „najdeme” v rozmezí 1 750 až 2 700 otáček. Motor bude spojen buď s šestistupňovou manuální, nebo stejným množstvím převodových stupňů vybavenou automatickou převodovkou.

Motor bude v nabídce jak pro výchozí třídvéřové Mini, tak pro jeho novější bratříčky Cabrio, Clubman a také Countryman. Ve všech případech jej doplní řada „eko” prvků, z těch neškodných zmiňme částečnou rekuperaci brzdné energie skrze alternátor a ukazatel vhodné doby pro přeřazení, z těch uživatelsky protivných pak systém start/stop nebo čistě elektrický posilovač řízení. A co nový motor resp. verze Cooper S znamená pro tabulkové parametry jednotlivých verzí?

Základní Mini Cooper SD zrychlí na stovku za 8,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 215 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba paliva činí 4,3 litru nafty na 100 km. Pokud se rozhodnete shodit střechu a vyberete Mini Cooper SD Cabrio, posune se zrychlení z 0 na 100 km/h na 8,7 sekundy, „maximálka” klesne na 210 km/h a spotřeba paliva se zvýší na 4,5 litru nafty.

V případě Mini Cooper SD Clubman se totožné údaje pohybují mezi daty obou výše zmíněných provedení. Akcelerace 0-100 km/h zabere 8,6 sekundy, maximální rychlost má podobu 215 km/h a spotřeba 4,4 l/100 km.

Aby toho nebylo málo, pro Mini Countryman Cooper SD platí dokonce dvoje údaje - varianta s pohonem předních kol zrychlí na 100 km/h za 9,3 sekundy, verzi s pohonem všech kol ALL4 to trvá 9,4 sekundy. Maximální rychlosti činí 198 a 195 km/h, spotřeba pak má podobu 4,6 resp. 4,9 l nafty na sto kilometrů.

Nový Mini Cooper SD ve všech verzích se představí kde jinde než na ženevském autosalonu, všechny potřebné informace krom cen ale máme zjevně k dispozici již nyní, níže naleznete i všechny zatím uvolněné fotografie.


Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou - 1 - Mini Cooper SD 01Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou - 2 - Mini Cooper SD 02Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou - 3 - Mini Cooper SD 03Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou - 4 - Mini Cooper SD 04Mini Cooper SD: naftové „S” je realitou - 5 - Mini Cooper SD 05

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.