Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Countryman JCW: přiostřený minimax plně odhalen
29.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Stejně jako Countryman není až tak malý, není ani jeho verze John Cooper Works až tak ostrá, jak je zvykem. Co nabídne?
Ani představení ostré verze Countrymanu rozhodně nejde označit za překvapení. Nejen kvůli tomu, že se něco podobného dalo obecně očekávat, ale i proto, že automobilka již v polovině prosince avizovala, že právě tento vůz přiveze na letošní ženevský autosalon a dokonce uvolnila i snímky z testů, na kterých se částečně maskované JCW prohánělo sněhem. O dva a půl měsíce později byl tento model představen zcela, a tak se podívejme, s čím přichází.
Co je zajímavé především, Countyman v provedení nesoucím jméno Joha Coopera není vizuálně ani technicky tak odlišen od konfekce, jako jeho sourozenci cejchovaní stejnými písmeny. Pokud si odmyslíme divoké barevné schéma, honosí se tato verze ve srovnání se základem jen lehce upravenými spodními částmi nárazníků a jinými bočními prahy. Ani světlá výška se na pohled příliš nezměnila a konkrétní čísla to dokládají.
Vůz byl poslán k zemi pouze o 10 mm a také odpružení pracující s 18" koly nemá být tak tvrdé jak je u Mini JCW obvyklé. Ani o interiéru se - i přes dílčí modifikace - nakonec nedá hovořit jako o vnitřku sportovního vozu. Zkrátka už Countryman představuje na Mini kompromis, a tak není divu, že ostrá verze míří po všech stránkách stejným směrem. Spíše než o nějaký hot hatch (hot SUV?) tak půjde o rychlé cestovní auto.
Že rychlost tomuto venkovanovi chybět nebude dosvědčují zbylá technická data. Pohonu totiž bude sloužit benzinový čtyřválec o objemu 1,6 přeplňovaný turbodmychadlem, který vozu dodá až 218 koní výkonu pramenících z točivého momentu 300 resp. 320 Nm (krátkodobý overboost) dostupného v rozmezí 2 000 a 5 600 otáček.
Výkon pochopitelně míří na kola obou náprav, a to buď přes manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku, což je u varianty JCW vůbec poprvé. Vůz s oběma způsoby řazení zrychlí na stovku za rovných 7 sekund, maximální rychlost činí v případě ručního řazení 225 km/h, u samočinného 223 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba paliva pak činí buď 7,2 nebo 8,0 litru benzinu na 100 kilometrů, více pochopitelně u klasicky střiženého automatu.
K jízdním záležitostem se sluší ještě dodat, že ani Countrymanu JCW nebude chybět tlačítko Sport, které přiostří odezvu motoru, údajně i jeho zvukový projev (že by na straně výfuku?) a pozmění také fungování posilovače řízení.
Debut čeká tohoto „polosportovce” na ženevském autosalonu, do prodeje se pak dostane v září. Na české ceny je ještě brzy, ve Velké Británii ale přijde nejméně na 27 800 liber, což je o 5 tisíc liber (necelých 150 tisíc Kč) více než u dosud nejsilnějšího Countrymanu Cooper S. Podobný příplatek pak lze očekávat i u nás.
Nejrychlejší Countryman živě v Ženevě
Přiostřený Countryman je „nejméně JCW” ze všech takto dosud označených Mini. Už vizuálně se odlišuje jen lehce, jeho podvozek zůstává kompromisem a stejný motor jako u menších sourozenců jistě též nenabídne stejně dravý projev.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva