Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evo X Special Action Model: epitaf Eva dostane přes 440 koní
29.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Odcházení sportovního „myšáka“ se ponese v duchu speciální akční edice pro Ameriku. Výkonem bude někde na úrovni FQ-440 MR, která má 446 koní.
V březnu se sice ještě spekulovalo, jaký bude osud modelu Lancer Evolution, ale příchodem července začala automobilka tří diamantů ve Spojených státech prodávat vůz modelového roku 2015, který je s definitivní platností poslední. Aby to snad nebylo tamním tolik líto, v posledním roce výroby Mitsubishi nabídne závěrečnou speciální edici pojmenovanou jednodušše „Special Action Model“ (SAM).
Dle dostupných informací začne vznikat v posledních šesti měsících výroby a kapacita bude omezena na dva tisíce až dva a půl tisíce kusů (v rámci modelového roku 2015). Poslední „hurá“ Eva bude mít vyšší potenciál, který u standardních kusů dosahuje na 295 koní a 558 Nm. S oběma poháněnými nápravami je dvoulitrové čtyřválcové turbo MIVEC (4B11 T/C) spojeno prostřednictvím dvouspojkové šestistupňové převodovky (TC-SST) a systému pohonu všech kol Super All-Wheel Control.
Konkrétní hodnoty ještě nejsou známé, avšak spekuluje se, že SAM dostane více méně podobné stádo jako americká specifikace FQ-440 MR. Ta poskytuje řidiči příležitost okusit, jak chutná 446 koní, které musejí krotit brzdy Alcon a snížený podvozek s pružinami Eibach a osmnáctipalcovými koly BBS. Dále má verze FQ třeba sportovnější sedadla Recaro, audio Rockord Fosgate, GPS navigaci, kožený sportovní volant a záznamové telemetrické zařízení. Na další informace ještě bude třeba pár měsíců vyčkat. Co ale pak, když sportovní sedan zemře? Kdo měl Evo rád, jaké bylo, oplakal jej už dříve, desátá generace ostatně byla pouze nevýrazným odleskem jeho dřívější slávy.
Jiný model s alespoň dynamickými ambicemi vzniknout zřejmě může, jen by musel přepřáhnout na benzin-elektrické či diesel-elektrické pohonné ústrojí. Tisková zpráva značky dříve naznačila, že Mitsubishi hodlá prozkoumat možnosti sportovních vozů právě v této oblasti. Souběžně však také dodává, že bude pokračovat ve vývoji technologií, které se objevily pod kapotou konceptu, a těmi následně osadí své budoucí modely.



































Mitsubishi udělá s Lancerem Evolution poslední show v příštím roce, jakmile bude zbývat šest měsíců do jeho smrti. Užijí si jí ovšem pouze Američané
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 3 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 4 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 6 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub