Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014

Příští Lancer Evo dorazí za čtyři roky a bude skutečně hybridní. Nyní to defintiivně potvrdil prezident společnosti Mitsubishi Osamu Masuko. Bude to ale ještě vůz hodný slavného jména? Toť otázka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014

21.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příští Lancer Evo dorazí za čtyři roky a bude skutečně hybridní. Nyní to defintiivně potvrdil prezident společnosti Mitsubishi Osamu Masuko. Bude to ale ještě vůz hodný slavného jména? Toť otázka.

Osamu Masuko toho moc neprozradil, to podstatné ale víme. „S prácemi začneme v následujícím roce a vůz by měl být hotový za tři roky,“ řekl prezident Mitsubishi. „Stanovili jsme si za cíl vyvinout sportovní auto, které bude disponovat také elektrickým pohonem.“ Další technické detaily si nechal pro sebe, ale z náznaků při rozhovoru pro britský magazín Autocar vyplývá, že to bude diesel, kterému pomůžou baterky. Důvod je nasnadě. Automobilka nařídila ústup od přeplňovaného zážehového motoru kvůli emisím.

Co to udělá se základnou fanoušků zvyklou na ostrý benzínový čtyřválec, můžeme jen hádat. Nadšení asi nebudou a spousta z nich možná konvertuje na Subaru anebo se Eva definitivně vzdají. Zároveň to ale znamená, že bude alespoň nějaké Evo. Produktový ředitel firmy Gayu Eusegi ještě loni řekl, že poptávka po podobném modelu sice přetrvává, ale Mitsubishi musí s jeho vývojem skončit kvůli změně firemní politiky orientované na elektřinou poháněné vozy. Velká vlna rozhořčených příznivců ovšem firmu donutila přehodnotit původní rozhodnutí.

Mitsubishi Lancer Evo XI by mělo mít opět pohon všech kol S-AWC (Super All Wheel Control) a předpokládá se, že směs nafty a výkonů z elektromotoru dokáže roztáhnout příští auto na stovku za méně než pět sekund. V normovaném testu spotřeby vyprodukuje maximálně 200 g oxidu uhličitého na kilometr, což odpovídá přibližně 8 litrům na 100 km. Radikální rozdíl oproti současnému vozu to tedy nebude. Evo X s dvouspojkovou převodovkou TC-SST má v papírech 10,4 l/100 km. Stojí to vůbec za to?


Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 1 - 08lancerevo_04Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 2 - 08lancerevo_05Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 3 - 08lancerevo_15Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 4 - Mitsubishi Lancer Evo X 2011 10Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 5 - Mitsubishi Lancer Evo X 2011 11Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 6 - Mitsubishi Lancer Evolution X 04Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 7 - Mitsubishi Lancer Evolution X 06Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 8 - Mitsubishi Lancer Evolution X 12Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 9 - Mitsubishi Lancer Evolution X 15Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 10 - Mitsubishi Lancer Evolution X 17Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 11 - Mitsubishi Lancer Evolution X 18Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 12 - Mitsubishi Lancer Evolution X 25Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 13 - Mitsubishi Lancer Evolution X 29Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 14 - Mitsubishi Lancer Evolution X 31Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 15 - Mitsubishi Lancer Evolution X 34Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 16 - Mitsubishi Lancer Evolution X 35Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 17 - 08lancerevo_27Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 18 - Mitsubishi Lancer Evolution X 08Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 19 - Mitsubishi Lancer Evolution X 09Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 20 - Mitsubishi Lancer Evolution X 16Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014 - 21 - 08lancerevo_26
Desítka nebude poslední Evo, ale je výhrou že další bude dieselové?

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.