Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014
21.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Příští Lancer Evo dorazí za čtyři roky a bude skutečně hybridní. Nyní to defintiivně potvrdil prezident společnosti Mitsubishi Osamu Masuko. Bude to ale ještě vůz hodný slavného jména? Toť otázka.
Osamu Masuko toho moc neprozradil, to podstatné ale víme. „S prácemi začneme v následujícím roce a vůz by měl být hotový za tři roky,“ řekl prezident Mitsubishi. „Stanovili jsme si za cíl vyvinout sportovní auto, které bude disponovat také elektrickým pohonem.“ Další technické detaily si nechal pro sebe, ale z náznaků při rozhovoru pro britský magazín Autocar vyplývá, že to bude diesel, kterému pomůžou baterky. Důvod je nasnadě. Automobilka nařídila ústup od přeplňovaného zážehového motoru kvůli emisím.
Co to udělá se základnou fanoušků zvyklou na ostrý benzínový čtyřválec, můžeme jen hádat. Nadšení asi nebudou a spousta z nich možná konvertuje na Subaru anebo se Eva definitivně vzdají. Zároveň to ale znamená, že bude alespoň nějaké Evo. Produktový ředitel firmy Gayu Eusegi ještě loni řekl, že poptávka po podobném modelu sice přetrvává, ale Mitsubishi musí s jeho vývojem skončit kvůli změně firemní politiky orientované na elektřinou poháněné vozy. Velká vlna rozhořčených příznivců ovšem firmu donutila přehodnotit původní rozhodnutí.
Mitsubishi Lancer Evo XI by mělo mít opět pohon všech kol S-AWC (Super All Wheel Control) a předpokládá se, že směs nafty a výkonů z elektromotoru dokáže roztáhnout příští auto na stovku za méně než pět sekund. V normovaném testu spotřeby vyprodukuje maximálně 200 g oxidu uhličitého na kilometr, což odpovídá přibližně 8 litrům na 100 km. Radikální rozdíl oproti současnému vozu to tedy nebude. Evo X s dvouspojkovou převodovkou TC-SST má v papírech 10,4 l/100 km. Stojí to vůbec za to?





















Desítka nebude poslední Evo, ale je výhrou že další bude dieselové?
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 5 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8.6.2025