Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží
5.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mitsubishi vystaví na svém pařížském stánku sériovou verzi nového plug-in hybridu postaveného na základech nového Outlanderu.
Třetí generace crossoveru Outlander absolvovala výstavní premiéru letos v březnu na ženevském autosalonu, do prodeje se ale zatím nedostala a to dokonce ani v Japonsku, Spojených státech nebo Rusku, ačkoli spolehlivě víme, že posledně jmenovaná klientela má k dispozici ceník minimálně tři měsíce.
Těžko říci, na co Mitsubishi čeká. Z neformálních zdrojů jsme měli za to, že se auto objeví v showroomech už letos v létě. Outlander ale nedorazil a my můžeme jen hádat, jestli jsme měli nepřesné informace, nebo došlo k průtahům spojeným s náběhem výroby. Každopádně je tady i třetí možnost a to ta, že Mitsubishi čekalo na pařížský autosalon, přesněji možnost představit sériovou verzi plug-in hybridu, aby mělo sestavu motorizací v době uvedení na trh kompletní.
Pokud tomu tak je, automobilce nic nebrání, aby rozjela prodej ještě letos, plug-in hybrid se totiž ve Francii skutečně ukáže.
Již z předchozích sdělení Mitsubishi víme, že každou nápravu Outlanderu nesoucího označení PHEV bude pohánět vlastní elektromotor, přičemž u přední bude nainstalována také zážehová pohonná jednotka. Nyní víme, že se jedná o dvoulitrový zážehový čtyřválec MIVEC s variabilním časováním ventilů, jestli ale bude mít stejných 150 koní jako ve verzi bez baterek, to Japonci ještě tají. À propos, když už jsme u akumulátorů - jejich kapacita není závratná, na hybrid ale není ani úplně malá, činí 12 kWh, a to znamená ekvivalent přibližně 4,6 litru benzínu. Udávaný dojezd 55 kilometrů čistě na baterky vypadá za předpokladu plynulé jízdy vcelku realisticky.
Auto bude moci být provozováno v jednom ze tří režimů. „Pure“ znamená, že se Outlander bude pohybovat výlučně silou akumulátorů a elektromotorů. Mód „Series“ značí pohon baterkami dopovaných spalovacím motorem. Poslední „Parallel“ bude řešit situace, při kterých dojde k vybití baterií a řidič bude zkrátka potřebovat pokračovat v jízdě nebo při potřebě plné akcelerace i plnou kapacitou.
Výkony si Mitsubishi nechává pro sebe, tvrdí ale, že se trojice pohonných jednotek vyrovná třílitrovému zážehovému šestiválci při průměrné spotřebě pouze 1,64 litru na 100 km a celkovém dojezdu 800 kilometrů. Jakým způsobem se taková konzumace plug-in hybridu počítá, jsme si již ukázali na příkladu Volva V60, Opelu Ampera nebo Fiskeru Karma, takže bude rozumnější vyzkoušet onu úspornost v praxi. K tomu se ale dostaneme poněkud později.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.




Podle Mitsubishi bude program ovládající pohon všech kol nezávisle na sobě pracujícími elektromotory napsán tak, aby napodoboval S-AWC (Super All Wheel Control) z Lanceru Evo X. Vůz bude v prodeji nejprve v Japonsku, počátkem příštího roku
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? včera 18:02
- Test Honda GB350S: retro jednoválec včera 08:00
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
- Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků 10.12.2025
- Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice 10.12.2025
Nejčtenější články
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.12. 23:44 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.12. 19:31 - Stepan
- BMW Divize 12.12. 19:20 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.12. 13:57 - pavproch
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
