Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží

Mitsubishi vystaví na svém pařížském stánku sériovou verzi nového plug-in hybridu postaveného na základech nového Outlanderu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží

5.9.2012 | Miro Mihálik | 2 příspěvky

Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mitsubishi vystaví na svém pařížském stánku sériovou verzi nového plug-in hybridu postaveného na základech nového Outlanderu.

Třetí generace crossoveru Outlander absolvovala výstavní premiéru letos v březnu na ženevském autosalonu, do prodeje se ale zatím nedostala a to dokonce ani v Japonsku, Spojených státech nebo Rusku, ačkoli spolehlivě víme, že posledně jmenovaná klientela má k dispozici ceník minimálně tři měsíce.

Těžko říci, na co Mitsubishi čeká. Z neformálních zdrojů jsme měli za to, že se auto objeví v showroomech už letos v létě. Outlander ale nedorazil a my můžeme jen hádat, jestli jsme měli nepřesné informace, nebo došlo k průtahům spojeným s náběhem výroby. Každopádně je tady i třetí možnost a to ta, že Mitsubishi čekalo na pařížský autosalon, přesněji možnost představit sériovou verzi plug-in hybridu, aby mělo sestavu motorizací v době uvedení na trh kompletní.

Pokud tomu tak je, automobilce nic nebrání, aby rozjela prodej ještě letos, plug-in hybrid se totiž ve Francii skutečně ukáže.

Již z předchozích sdělení Mitsubishi víme, že každou nápravu Outlanderu nesoucího označení PHEV bude pohánět vlastní elektromotor, přičemž u přední bude nainstalována také zážehová pohonná jednotka. Nyní víme, že se jedná o dvoulitrový zážehový čtyřválec MIVEC s variabilním časováním ventilů, jestli ale bude mít stejných 150 koní jako ve verzi bez baterek, to Japonci ještě tají. À propos, když už jsme u akumulátorů - jejich kapacita není závratná, na hybrid ale není ani úplně malá, činí 12 kWh, a to znamená ekvivalent přibližně 4,6 litru benzínu. Udávaný dojezd 55 kilometrů čistě na baterky vypadá za předpokladu plynulé jízdy vcelku realisticky.

Auto bude moci být provozováno v jednom ze tří režimů. „Pure“ znamená, že se Outlander bude pohybovat výlučně silou akumulátorů a elektromotorů. Mód „Series“ značí pohon baterkami dopovaných spalovacím motorem. Poslední „Parallel“ bude řešit situace, při kterých dojde k vybití baterií a řidič bude zkrátka potřebovat pokračovat v jízdě nebo při potřebě plné akcelerace i plnou kapacitou.

Výkony si Mitsubishi nechává pro sebe, tvrdí ale, že se trojice pohonných jednotek vyrovná třílitrovému zážehovému šestiválci při průměrné spotřebě pouze 1,64 litru na 100 km a celkovém dojezdu 800 kilometrů. Jakým způsobem se taková konzumace plug-in hybridu počítá, jsme si již ukázali na příkladu Volva V60, Opelu Ampera nebo Fiskeru Karma, takže bude rozumnější vyzkoušet onu úspornost v praxi. K tomu se ale dostaneme poněkud později.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží - 1 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 01Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží - 2 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 02Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží - 3 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 03Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží - 4 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 04
Podle Mitsubishi bude program ovládající pohon všech kol nezávisle na sobě pracujícími elektromotory napsán tak, aby napodoboval S-AWC (Super All Wheel Control) z Lanceru Evo X. Vůz bude v prodeji nejprve v Japonsku, počátkem příštího roku

Zdroj: Motor Authority

Miro Mihálik

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.