Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Pajero Sport je venku, odvaha mu rozhodně nechybí
1.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ 90 foto, video) I když je Pajero Sport 2016 úplně nové, technicky překvapí snad jen 8st. automatem. Jeho design je ale vše, jen ne všední.
Není těžké nabýt dojmu, že Mitsubishi v posledních letech neví, kudy kam. Teprve nedávno se rozhodlo, že postaví nový Lancer, ve verzi Evolution jej ale letos vidíme naposledy. Místo něj je ve hře jakési ostré SUV, které navíc nebude spoléhat na konvenční techniku blízkou té z Eva, ale vsadí přinejmenším na hybridní pohon. Když si k tomu přidáme, že o těchto a dalších podobných krocích Mitsubishi hovoří už rok, aniž by cokoli podstatného udělalo, opravdu není těžké se v případě jeho automobilové divize začít křižovat v očekávání nejhoršího.
Jenže tohle se týká osobních aut značky, s nimiž se jí v posledních letech opravdu nedaří. Na off-roadů, pick-upů a SUV se ale nezdá, že by Japonci ztratili směr a snaží se přicházet s novými či vylepšenými modely známých jmen. Jedním z těch velmi důležitých je Pajero Sport, které automobilka několik týdnů oficiálně poodhalovala. Nedá se říci, že by to bylo zábavné, neboť vůz byl již v polovině celé této odhalovací mašinérie nafocen bez špetky maskování, Mitsubishi ale přesto vytrvalo a až dnes v Thajsku vůz oficiálně odhalilo. Tak se na něj pojďme podívat.
S trochou nadsázky bychom mohli říci, že výrobce ukázal hned asi pět nových vozů naráz, neboť stejný model nabízí na různých trzích s mnoha odlišnými označeními. Jmenujme třeba Challenger, Montero Sport, Nativa nebo Pajero Dakar - tak Pajero Sport mohou znát jinde. U nás by se ale jeho jméno měnit nemělo, a tak se podržme starého dobrého názvu „PS”.
Už dříve jsme zmínili, že technicky tento vůz nemá příliš čím překvapit. Bylo totiž známo, že stane na základech nového typu L200 (i ten má jinde odlišné pojmenování), z něj přebere většinu techniky. Aut tak stojí na stejné platformě s rozměrem náprav 2 800 mm a nepřekvapí ani svou šířkou, i když v trochu jiném smyslu - 1 815 mm je stejná hodnota jako u předchůdce. Jinak se Pajero Sport 2016 drží aktuálních trendů - je při 4 785 mm délky o 90 mm delší a při 1 805 mm výšky o 35 mm nižší než předchozí provedení. Zvýšila se ale světla výška, a to o 13 mm na 218 mm.
Pod kapotou novinky najdeme zatím jen jediný motor. Opět bez překvapení jde o turbodieselový čtyřválec 2,4 s výkonem až 134 kW (181 koní) a točivým momentem nejvýše 450 Nm. To je tentýž agregát jako u silnějšího provedení L200 a změnou je snad to, že o přenos výkonu na všechna čtyři kola se na rozdíl od pick-up stará osmistupňová automatická převodovka (L200 má pětistupňovou). Dynamické parametry vozu neznáme, Mitsu ale tvrdí, že i díky oné převodovce spotřeba mezigeneračně poklesla o 17 procent a emise CO2 se vejdou do 200 g/km (ekvivalent cca 7,5litrové spotřeby nafty).
Z čeho je ale spojitost s L200 nejvíce patrná, je interiér. Přístrojová deska je převzata beze změny a ta palubní je též velmi podobná. Z obrázků je patrné, že se automobilka snažila oba modely odlišit jiným obložením či řešením prostoru okolo řadící páky, přesto z obou interiérů budete mít na první pohled velmi podobný dojem. Je-li to dobře nebo špatně, posuďte sami.
V čem je naopak Pajero Sport úplně jiné, je design. Ten se opravdu nesnaží zapadnout do nezřídka nudného portfolia značky a po vzoru konceptu GR-HEV sází na docela komplikovanou příď označenou jako Dynamický Štít (Dynamic Shied, tak ji Mitsu říká) a snad ještě odvážnější záď. Sympatie k tomuto řešení projevte sami, my - pokud už něco máme dodat - zrovna neadorujeme zejména profil vozu s poněkud příliš protažením partie mezi koncem zadních dveří a sloupkem C.
Znovu zopakujme, že nové Pajero Sport se takto představilo v Thajsku a krom rozměrů či designu může být u evropské verze leccos jinak. Na další detaily o dostupných motorizacích, jejich dynamice, spotřebě a pochopitelně také dostupnosti a ceně na Starém kontinentu si tedy ještě nějaký čas počkejme.



























































































Tohle je nové Mitsubishi Pajero Sport 2016, vypadá docela divoce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 10 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
To nevymyslíte: Ford, který před dvěma roky zuřivě odmítal zpoždění zákazu spalovacích motorů, teď volá po zrušení zákazu spalovacích motorů
před 3 hodinami
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát Dacií
před 4 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 6 hodinami
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
před 7 hodinami
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
