Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Triton 2015: nový pick-up L200 je větší, výkonnější i bezpečnější
18.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Navzdory stejnému rozvoru nabízí japonská novinka více místa uvnitř. Pod kapotou pak představí nový 2,4litrový diesel se 181 koňmi.
Ač se na první pohled může zdát, že Mitsubishi Triton je zcela novým modelem japonské značky, ve skutečnosti jde o velmi dobře zavedený pick-up. Evropa jej ovšem zdá jako L200, přičemž pod tímto označením můžete vůz pořídit také na českém trhu. Navíc se dá předpokládat, že nejinak tomu bude v budoucnu, pročež si můžeme s velkou pompou představit novou generaci, jež byla aktuálně odhalena v Thajsku. Zde se vůz ode dnešního dne rovněž prodává, a aby toho nebylo málo, pak také v místní továrně Laem Chabang bude vyráběn. Odsud by přitom měl být exportován do přibližně 150 zemí světa.
Naše představení můžeme začít sdělením, že navzdory titulu „nová generace“ jde ve výsledku spíše o zásadní facelift. Nezměněný je totiž rozvor 3 000 milimetrů i výška dosahující 1 780 mm. V rámci šířky 1 815 mm lze ale již hovořit o 15milimetrovém nárůstu, délka 5 280 mm pak byla oproti předchozímu provedení protažena o 70 mm. Řeč je v takové chvíli o verzi Single Cab, mimo to ale bude opětovně k mání také varianta Club Cab a Double Cab. V prvním případě přitom máme počítat s natažením délky o dalších 15 mm, ve druhém pak o 45 mm.
Zachována pak taktéž byla nabídka počítající s pohonem zadních či všech čtyř kol, světlé výšky 205 mm se ovšem dočkáme ve všech případech. Stejně tak může každá verze počítat se sedmiprocentním navýšením tuhosti, na čemž se podílí hlavně vyšší podíl vysokopevnostní oceli. Vylepšeny byly také deformační zóny, s ohledem na absenci autonomních brzd a systému monitorujícího jízdní pruhy se ovšem s takovými pěti hvězdami Euro NCAP počítat nedá.
Mitsubishi ovšem tvrdí, že došlo k zásadnímu zlepšení komfortu v kabině. Máme tu totiž nové izolační i tlumící materiály, které přispívají k většímu tichu. Mimo to lze počítat s nárůstem prostoru v oblasti ramen o 10 milimetrů, zvětšeno bylo také místo pro nohy, a to o 5 mm vpředu a 20 mm vzadu (v tomto směru ale již hovoříme pouze o verzi Double Cab).
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde budou - alespoň v případě Thajska - na výběr tři agregáty ve čtyřech specifikacích. Benzinovou část přitom zastupuje 2,4litrový čtyřválec, který nabízí 128 koní a 194 koní. Tento motor byl převzat z minula, stejně jako 2,5litrový turbodiesel produkující buď 128 koní a 240 Nm, nebo 178 koní a 400 Nm.
Novinkou je pak celohliníkový 2,4litrový dieselový čtyřválec, který do vínku dostal 181 koní a 430 Nm. Spřažen přitom stejně jako zbytek portfolia bude s šestistupňovým manuálem, za příplatek ovšem bude možné sáhnout také po pětistupňovém automatu. Data o jízdní dynamice ovšem Mitsubishi nedalo bohužel do placu ani v jednom případě.
Dodat tak již můžeme pouze tolik, že nový Triton (či pokud chcete L200) byl po stránce designové ovlivněn konceptem GR-HEV. Máme tu tedy zcela novou čelní masku, jíž asistují světlomety zahrnující dnes již nezbytné LEDky. Ty však budou k dispozici pouze u vyšších výbav, což platí také o koženém čalounění uvnitř. Datum příchodu do Evropy aktuálně není známo.































Nové Mitsubishi Triton se nechalo ovlivnit konceptem GR-HEV, pod kapotou však nabízí standardní dieselové nebo benzinové motory
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 3 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 4 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 6 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 11:53 - HondaMan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon