Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8
5.6.2019 | Petr Prokopec
V roce 1989 měla mnichovská značka kompletně připravený model M8, který měl s atmosférickým dvanáctiválcem konkurovat Ferrari. Do výroby tehdy nešel, teď se to napodruhé podařilo.
Mít BMW trochu více odvahy, o modelu M8 bychom básnili už tři dekády. Psal se rok 1989, když mnichovské technicky nenapadlo nic lepšího, než stvořit šestilitrový dvanáctiválec S70/1, který s atmosférickým plněním dával výkon 550 koní, a nacpat ho do osmičkového kupé. Vznikl prototyp modelu M8, jehož vývoj se podařilo dostat až na práh výroby, nakonec do ní ale nezamířil.
Chybělo už jen schválení od nejvyššího vedení BMW, které ale přes naléhání lidí z divize M nikdy nepřišlo. Důvod? „Nechceme dávat logo M na auta, jako je toto,” znělo prý s vyjádření špiček automobilky podle dobových zdrojů. Jiní ale říkají, že management BMW možná správně usoudil, že v roce 1990 by Ferrari s logem BMW za cenu bližší tomu prvnímu prostě nebylo komu prodat.
Trvalo celé další tři dekády, než se Mnichov rozhodl vstoupit do stejné řeky. Zní to jako dobrá zpráva, první sériová M8 v historii ale nakonec v prvé řadě hlavně podtrhuje výjimečnost původního konceptu. Novinka o 30 let později používá 4,4litrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec z BMW M5, který v základním naladění produkuje 600 koní a 750 Nm točivého momentu, tedy jen o 50 koní více. Výkon si navíc nově místo manuálu vzala na starosti osmistupňová automatická převodovka Steptronic, se kterou dorazil pohon všech kol xDrive. Kupé tak zrychlí z klidu na stovku za 3,3 sekundy, zatímco kabriolet je o desetinu pomalejší. Nejvyšší rychlost zůstává omezena na obligátní německou dvěstěpadesátku, nicméně s paketem M Driver’s Package se můžete dostat až na 305 km/h.
Jestli tomuto někdo bude říkat „mnichovské Ferrari”, si nejsme jisti, parádní GT to ale může být velmi snadno. Již v základní konfiguraci zvládá M8 držet krok s nejrychlejšími vozy kategorie GT, a to i s italskými plnokrevníky. Zajít navíc můžete ještě dále, a to ve chvíli, kdy zvolíte provedení Competition, které má k dobru dalších 25 koní. V tomto případě má kupé stovku na tachometru již za 3,2 sekundy, kabriolet je opětovně o desetinu pomalejší. V případě maximálky platí výše zmíněné. Udávaná spotřeba se pohybuje mezi 10,5 a 10,8 litry na 100 kilometrů u všech variant.
Spíše než na výkon je ale BMW pyšné na podvozek, který se dočkal adaptivních tlumičů. Dorazil i aktivní diferenciál, zatímco pohon xDrive disponuje dvěma režimy 4WD a 4WD Sport. Pokud navíc deaktivujete stabilizační kontrolu, můžete přední nápravu zcela odpojit a poslat tak veškerý výkon na zadní kola. V té chvíli oceníte rychlost elektromechanického řízení, stejně jako posílené stabilizátory či dodané příčné vzpěry navyšující tuhost vozu a spolu s ním i sebevědomí řidiče.
Automobilka také zapracovala na brzdném systému, který se dočkal integrace veškerých funkcí do jednoho kompaktního modulu. Díky tomu je možné dávkovat sílu mnohem precizněji, řidič si navíc může zvolit hned ze dvou režimů nastavení pedálů. V jednom případě je favorizován komfort, ve druhém přichází účinek brzd mnohem rychleji. Platí to jak u standardní ocelové soustavy užívající šestipístkové třmeny, tak u příplatkových karbon-keramických kotoučů.
Lze pak jen dodat, že všechny modely již ve standardu počítají s koženým čalouněním, navigací, head-up displejem či specifickým klíčkem s malým displejem. Novinkou oproti všem modelům značky je pak nové tlačítko Setup na středové konzoli, jež umožní přímý přístup k nastavení motoru, tlumičů, řízení, pohonu všech kol či brzd. Spolu s ním pak dorazilo ještě rovněž nové tlačítko M Mode, jímž se volí mezi režimy Road a Sport (i Track u verzí Competition).
Oficiální fotogalerie nového BMW M8 Coupe a M8 Cabrio




















































































Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Levný model Tesly je prý zpátky na stole poté, co nové „holobyty” nezabodovaly podle očekávání
před 8 minutamiŠéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
před hodinouFord přiznal, že zrušil polovinu objednávek lithia pro příští roky, o skutečné budoucnosti to říká vše
před 3 hodinamiChorvat naplňuje pohádku o chudákovi, který se stal králem. Chce vyplatit Porsche a ovládnout celé Bugatti
před 4 hodinamiFerrari zkouší uchlácholit zklamané investory tsunami prý ziskových novinek, rychle představí 20 nových modelů
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.17. 14:49 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.17. 12:20 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch