Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Model, který „udělal” Volkswagen, skončí bez nástupce. Prý už se vyčerpal
7.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeho historie je tak dlouhá, jako historie samotného Volkswagenu, neboť právě on dal automobilce jméno. Každý příběh ale jednou končí.
Stávající generace Volkswagenu Beetle přišla na světlo světa v roce 2011 a logicky bychom se tedy měli začít ptát po datu příchodu nástupce. Ten ale pro někoho možná i překvapivě nedorazí, jak uvedl v Ženevě šéf vývojového oddělení Frank Welsch. Automobilka tak ukončí existenci modelu, který je pro ní z historického pohledu důležitější než kterýkoli jiný - vůz později označovaný jako Brouk kdysi definoval její podstatu i jméno.
„Dvě nebo tři generace jsou prozatím dost,“ uvedl Welsch. A zároveň dodal, že tento vůz „byl stvořen s minulostí na paměti, ale to nemůžete udělat pětkrát a mít stále nový a nový a nový Beetle“. Vůz tedy nejspíše do konce této dekády skončí a úlohu kabrioletu převezme nedávno potvrzený T-Roc se stahovací střechou. Tento crossover má zaskočit i za Eos a Golf Cabriolet.
Kromě toho ovšem Volkswagen přivede do hry také novodobý Microbus, tedy další legendární vůz značky. Půjde o produkční verzi konceptu I.D. Buzz a očekávat tedy můžeme elektrické ústrojí. To je přitom stěžejní částí novinky, bez něj by totiž daný model ani nemohl být realizován. „V minulosti jsme měli mnoho konceptů nového Microbusu, ale všechny počítaly s motorem vpředu. Něco takového ale nešlo zrealizovat.“
„S platformou MEB ale můžete stvořit autobus a může jít o autentický vůz původních tvarů s volantem namontovaným přesně ve stylu originálu. Toho ale nelze dosáhnout s motorem vpředu. Tvary, kterých se dočkal koncept, jsou tedy realistické,“ uvedl Welsch. Je tedy více než jisté, že Microbus se vrátí, přičemž v showroomech značky jej máme čekat na přelomu let 2021 a 2022.
„Lidé se pořád ptají, kdy začne výroba, a tak jsme se rozhodli jít tímto směrem. Je lepší mít toto než pět generací nového Beetlu,“ dodal dále šéf vývoje. My pak jen můžeme zmínit, že kupříkladu evropský zájem o VW Brouk se za posledních šest let příliš nezměnil, pokaždé bylo prodáno přes 20 tisíc aut. Nicméně loni byla tato meta překonána již jen lehce. Pro automobilku se nakonec žádná z novodobých inkarnací vozu nestala takovým hitem, jak očekával, takže ukončení jeho existence má svou logiku. Třebaže při jeho ztvárnění a cenách bůhvíjaký zájem VW ani nemohl očekávat...










































































Toto je původní Brouk z roku 1943, všimněte si množství log Volkswagenu vně i uvnitř




Kořeny tohoto vozu jsou dobře známou věcí, po řadě dílčích modernizací se nakonec vyráběl ještě nedávno








Stávající, třetí generace Volkswagenu Beetle je ovšem tou poslední













Jakousi nepřímou náhradou se stane produkční verze konceptu VW I.D. Buzz
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
