Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové
4.6.2019 | Mirek Mazal
Navzdory obrovské poptávce po autech s ručním řazením mezi zámožnými sběrateli Ferrari takové auto nenabízí a ani o tom neuvažuje. To ale neznamená, že nemůže vzniknout, dokazuje firma z Texasu.
Když bylo Ferrari 458 Italia poprvé odhaleno v roce 2009, setkalo se okamžitě s pozitivním přijetím. Novinka výrazně posunula hranice jízdních vlastností a potlesk patřil i motorářům za atmosféricky plněný osmiválec o objemu 4,5 litru. Dnes už ekologicky neprůchodný agregát produkuje 419 kW (570 koní) na vrcholu fantastických devíti tisíc otáček za minutu, točivý moment 540 Nm graduje po dosažení šesti tisíc otáček na středovém otáčkoměru umístěným přímo za sportovním volantem.
Italia s tímto výkonem dokáže akcelerovat na stovku za 3,4 sekundy a maximální rychlost sahá až po cifru 325 km/h. Pohon zadních kol se samosvorem je velké plus pro ovládání vozu v zatáčkách, zklamáním pro srdcaře ale byla možnost jediné volby u převodovky. Nástupce F430 mohlo vždy být objednáno z továrny pouze se dvěma pedály, u 458 se situace změnila. A od té doby už Ferrari s manuálem nenabídlo nikdy nic.
Tehdy to byl od Italů nový přístup, který vzbudil dost nevole. Ferrari argumentovalo tím, že chce kráčet vždy na špici vývoje, a to s ručním řazením prostě už nejde. Od té doby ale uplynulo hodně vody a manuální převodovky přestaly být jen zdrojem radosti pro nadšené řidiče ze staré školy. Stal se z nich skoro vyhynulý druh lákají zámožné sběratele a třeba Porsche udělalo z „manuálních specialita” skvělý byznys. Ferrari ale trvá na svém a ručně řazené převodovky dál odmítá.
Tuto podle nás chybu chce odčinit firma European Auto Group (EAG) z Texasu. Tato společnost v minulosti provedla podobnou věc u Ferrari 430 Scuderia, kde to bylo nahrazení automatu manuálem přece jen snazší. Teď ale klasické řazení podle písmena H čeká i 458 Italia.
Majitel EAG Art Bartosik potvrzuje výše zmíně - celou operací reaguje v prvé řadě na vyvstalou poptávku po tradiční kulise mezi majiteli Ferrari, kterou automobilka odmítá uspokojit. Sběratelé jsou prý ochotni za takovou možnost dát skoro cokoli, a tak jim to hodlá umožnit - jen pro vlastní potěchu by to prý nedělal. Bartosik dále říká, že převodovka v modelu 458 může být vyměněna za šestistupňovou manuální skříň, jen to je trochu složitější než u zmíněné 430 Scuderia - tam to prý šlo bez problémů, pozdější nástupce bude potřebovat nový stálý převod.
Bartosik nespecifikoval přesněji použitou techniku, ale slíbil postavit 10 nebo 11 jednotek s ručním řazením. „Bude to exkluzivní,“ láká autor projektu a nabádá zájemce, aby se začali pomalu připravovat na tučnou investici. Již existuje prototyp a zákazníci by se mohli dočkat zahájení prvních předělávek do ledna příštího roku. V budoucnu stejný zákrok pravděpodobně nemine Lamborghini Huracán.






European Auto Group staví Ferrari s manuálním řazením
Kromě 430 Scuderia vznikne i 458 se třemi pedály a krásnou leštěnou kulisou
Zdroj: European Auto Group
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Věříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva