Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové
4.6.2019 | Mirek Mazal
Navzdory obrovské poptávce po autech s ručním řazením mezi zámožnými sběrateli Ferrari takové auto nenabízí a ani o tom neuvažuje. To ale neznamená, že nemůže vzniknout, dokazuje firma z Texasu.
Když bylo Ferrari 458 Italia poprvé odhaleno v roce 2009, setkalo se okamžitě s pozitivním přijetím. Novinka výrazně posunula hranice jízdních vlastností a potlesk patřil i motorářům za atmosféricky plněný osmiválec o objemu 4,5 litru. Dnes už ekologicky neprůchodný agregát produkuje 419 kW (570 koní) na vrcholu fantastických devíti tisíc otáček za minutu, točivý moment 540 Nm graduje po dosažení šesti tisíc otáček na středovém otáčkoměru umístěným přímo za sportovním volantem.
Italia s tímto výkonem dokáže akcelerovat na stovku za 3,4 sekundy a maximální rychlost sahá až po cifru 325 km/h. Pohon zadních kol se samosvorem je velké plus pro ovládání vozu v zatáčkách, zklamáním pro srdcaře ale byla možnost jediné volby u převodovky. Nástupce F430 mohlo vždy být objednáno z továrny pouze se dvěma pedály, u 458 se situace změnila. A od té doby už Ferrari s manuálem nenabídlo nikdy nic.
Tehdy to byl od Italů nový přístup, který vzbudil dost nevole. Ferrari argumentovalo tím, že chce kráčet vždy na špici vývoje, a to s ručním řazením prostě už nejde. Od té doby ale uplynulo hodně vody a manuální převodovky přestaly být jen zdrojem radosti pro nadšené řidiče ze staré školy. Stal se z nich skoro vyhynulý druh lákají zámožné sběratele a třeba Porsche udělalo z „manuálních specialita” skvělý byznys. Ferrari ale trvá na svém a ručně řazené převodovky dál odmítá.
Tuto podle nás chybu chce odčinit firma European Auto Group (EAG) z Texasu. Tato společnost v minulosti provedla podobnou věc u Ferrari 430 Scuderia, kde to bylo nahrazení automatu manuálem přece jen snazší. Teď ale klasické řazení podle písmena H čeká i 458 Italia.
Majitel EAG Art Bartosik potvrzuje výše zmíně - celou operací reaguje v prvé řadě na vyvstalou poptávku po tradiční kulise mezi majiteli Ferrari, kterou automobilka odmítá uspokojit. Sběratelé jsou prý ochotni za takovou možnost dát skoro cokoli, a tak jim to hodlá umožnit - jen pro vlastní potěchu by to prý nedělal. Bartosik dále říká, že převodovka v modelu 458 může být vyměněna za šestistupňovou manuální skříň, jen to je trochu složitější než u zmíněné 430 Scuderia - tam to prý šlo bez problémů, pozdější nástupce bude potřebovat nový stálý převod.
Bartosik nespecifikoval přesněji použitou techniku, ale slíbil postavit 10 nebo 11 jednotek s ručním řazením. „Bude to exkluzivní,“ láká autor projektu a nabádá zájemce, aby se začali pomalu připravovat na tučnou investici. Již existuje prototyp a zákazníci by se mohli dočkat zahájení prvních předělávek do ledna příštího roku. V budoucnu stejný zákrok pravděpodobně nemine Lamborghini Huracán.






European Auto Group staví Ferrari s manuálním řazením
Kromě 430 Scuderia vznikne i 458 se třemi pedály a krásnou leštěnou kulisou
Zdroj: European Auto Group
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona 25.8.2025
Nejnovější články
Slavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
včeraŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
včeraŠéf Škody přiznal, že firma se bez spalovacích aut neobejde, ceny elektromobilů snižuje uměle na svůj účet
včera„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraAudi odhalilo další novinku, za kterou ho málokdo pochválí. K lacinému a nesmyslnému interiéru přidává ještě podivnější vzhled
včera
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat