Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti
7.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Britská manufaktura a výrobce snad nejklasičtějších automobilů to v Ženevě zkouší s baterkami a elektromotorem.
Elektromobily jsou dopravní prostředky čekající více než sto let na objev rychle obnovitelného a současně lehkého zdroje s dostatečnou zásobou energie. Když se tak stane, tedy pokud se tak vůbec někdy stane, lidé od britské značky Morgan mohou s poklidným hlasem říci „jsme připraveni“.
Jejich baterkami poháněný vůz vznikl také díky dotaci od asociace Niche Vehicle Network CR&D sdružující desítky v Británii působících firem. Automobilka původně naznačovala, že stroj bude založen na hliníkové platformě společné pro modely Supersports a Aero Coupe, ale nakonec vychází z typu Plus 8 postaveném na šasi vyrobeném z lepeného a nýtovaného aluminia.
Elektromotor o výkonu 163 koní a nevyšším točivém momentu 380 newtonmetrů dodala společnost Zytek. Ve spojení (a to je na tomto voze zajímavou novinkou, dost možná jedinou) s pětistupňovou manuální převodovkou dosáhne Morgan Electric Plus E při hmotnosti 1 250 kg stovku za 6,0 sekundy a jeho nejvyšší maximální rychlost je 185 km/h.
Kapacitu baterek firma neuvádí, nicméně tvrdí, že na plné nabití stačí na dojezd 193 kilometrů. Podle Steveho Morrisa, provozního ředitele Morgan Motor by to mělo být příjemné svezení. „Chtěli jsme vědět, jak moc může být elektromobil zábavným tak jsme si jej vyrobili, abychom to zjistili,“ vysvětluje Morris. „Plus E kombinuje náš tradiční vzhled s pokročilými technologiemi použitými při stavbě a pohonnou jednotku dodávající spoustu síly při jakékoli rychlosti. S manuální převodovkou prodloužíme jednak akční rádius a zároveň více zapojíme do hry řidiče,“ dodává Morris.
K možné výrobě ze strany Morganu nepadlo ani slovo, takže zatím můžeme Electric Plus E považovat za další z řady ověřovacích pokusů.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Elektrické retro naživo v Ženevě
Morgan se rozhodl použít místo jednostupňové přímé převodovky použít klasický pětistupňový manuál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva