Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti
7.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Britská manufaktura a výrobce snad nejklasičtějších automobilů to v Ženevě zkouší s baterkami a elektromotorem.
Elektromobily jsou dopravní prostředky čekající více než sto let na objev rychle obnovitelného a současně lehkého zdroje s dostatečnou zásobou energie. Když se tak stane, tedy pokud se tak vůbec někdy stane, lidé od britské značky Morgan mohou s poklidným hlasem říci „jsme připraveni“.
Jejich baterkami poháněný vůz vznikl také díky dotaci od asociace Niche Vehicle Network CR&D sdružující desítky v Británii působících firem. Automobilka původně naznačovala, že stroj bude založen na hliníkové platformě společné pro modely Supersports a Aero Coupe, ale nakonec vychází z typu Plus 8 postaveném na šasi vyrobeném z lepeného a nýtovaného aluminia.
Elektromotor o výkonu 163 koní a nevyšším točivém momentu 380 newtonmetrů dodala společnost Zytek. Ve spojení (a to je na tomto voze zajímavou novinkou, dost možná jedinou) s pětistupňovou manuální převodovkou dosáhne Morgan Electric Plus E při hmotnosti 1 250 kg stovku za 6,0 sekundy a jeho nejvyšší maximální rychlost je 185 km/h.
Kapacitu baterek firma neuvádí, nicméně tvrdí, že na plné nabití stačí na dojezd 193 kilometrů. Podle Steveho Morrisa, provozního ředitele Morgan Motor by to mělo být příjemné svezení. „Chtěli jsme vědět, jak moc může být elektromobil zábavným tak jsme si jej vyrobili, abychom to zjistili,“ vysvětluje Morris. „Plus E kombinuje náš tradiční vzhled s pokročilými technologiemi použitými při stavbě a pohonnou jednotku dodávající spoustu síly při jakékoli rychlosti. S manuální převodovkou prodloužíme jednak akční rádius a zároveň více zapojíme do hry řidiče,“ dodává Morris.
K možné výrobě ze strany Morganu nepadlo ani slovo, takže zatím můžeme Electric Plus E považovat za další z řady ověřovacích pokusů.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012







Elektrické retro naživo v Ženevě
Morgan se rozhodl použít místo jednostupňové přímé převodovky použít klasický pětistupňový manuál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB